Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Drial
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20-12-2020
Hallo,

Ik zoek een?
Ik zoek een WiFi camera.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de € 200.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het apparaat gebruiken om te kunnen zien wie of wat er voor mijn deur staat en om hier eventueel mee te communiceren.

Wat heb je zelf al gevonden?
Eigenlijk had ik al gevonden wat ik zocht en dat was de logitech cirkel 2 bedraad camera. Helaas kwam ik erachter dat deze overal is uitverkocht en ook niet meer terug komt.

De redenen dat ik voor deze camera had gekozen zijn de volgende:

Gezichtsveld van 180 graden:

Ik wil de camera boven mijn voordeur hangen, ik heb hier een raam boven waar die dan achter komt te hangen. Vandaar dat ik een camera zoek met een breed gezichtsveld omdat de camera een paar cm achter de deur komt. Op deze manier zal ik nog genoeg kunnen zien denk ik.

Uiteraard moet de camera WiFi hebben zodat ik live mee kan kijken.

De Logitech heeft een geavanceerde bewegingsdetectie zodat deze ook beweging detecteert terwijl deze achter glas staat.

Verder wil ik ook graag kunnen communiceren met degene die voor de deur staat. (een deurbel camera is geen optie omdat ik niet wil dat de camera zichtbaar is)

Een leuke optie zou zijn als de camera ook samen zou kunnen werken met HomeKit maar dit is geen must.

Verder moet de camera een goede video kwaliteit hebben (minimaal 1080p) en Night vision.

Er zijn veel camera’s te koop maar vaak niet helemaal duidelijk of die voldoet aan bovenstaande..

Zijn er tweakers die goeie camera’s kunnen aanraden die voldoen aan mijn eisen?

Alle reacties

• Sefa
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 11:33
Als je wilt dat de camera niet zichtbaar is denk ik dat je voor twee systemen moet gaan. De camera dus en een intercomsysteem via internet. Daarnaast moet je ook nadenken of je een abonnement wilt of alles in eigen beheer. En beide dus compatibel met HomeKit.

• Drial
Sefa schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:27:
Als je wilt dat de camera niet zichtbaar is denk ik dat je voor twee systemen moet gaan. De camera dus en een intercomsysteem via internet. Daarnaast moet je ook nadenken of je een abonnement wilt of alles in eigen beheer. En beide dus compatibel met HomeKit.
Wat betreft wel of geen abonnement laat ik even in het midden. Omdat het me puur gaat om het live kunnen meekijken zodat ik weet wat er voor mijn deur gebeurt. Als er data op mijn Mobiel of iPad bewaard kan worden zou dat wel het mooiste zijn maar een eventuele abonnement zou ook prima zijn. De camera komt zo dicht bij een “opening” van de deur. Dat een audio in en uitvoer op een camera voldoende zal zijn. De camera komt achter blinderend glas en hierdoor dus niet zichtbaar. Bij een eventueel led lampje op de camera heb ik wel graag dat deze uitgeschakeld kan worden.

• guido66
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online
Night vision met infrarood werkt niet door glas heen.

Polestar 2 - Fiat 500e(USA) - Zappi v2 - 7250Wp SMA - 5850Wp Enphase

• Drial
guido66 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:08:
Oké dankje dat wist ik niet, er springt wel een lamp aan op nachtlamp modus misschien moet ik de nachtmodus dan uitzetten om wel voldoende licht te hebben voor goed beeld op de camera. Night vision moet dus dan wel uitgeschakeld kunnen worden i.v.m reflectie of ik ben een camera met een starlight functie nodig..

[Voor 15% gewijzigd door Drial op 18-06-2020 18:20]

• Drial
Uiteindelijk toch maar voor een slimme deurbel gekozen. Teveel nadelen om een camera achter glas te plaatsen voor wat ik wil.

• twkr18526
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 25-05 02:51
guido66 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:08:
Weet jij misschien of álle night vision camera’s zichtbaar rode licht afgeven? Ik heb dus oa een aantal camera’s die zichtbaar rood licht afgeven als het aan gaat bij beweging. Het afplakken vh rode licht heeft logischerwijs invloed op night vision.

• guido66
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online
Nee geen idee, maar infrarood is niet zichtbaar voor het menselijk oog. Blijkbaar zit het spectrum van de verlichting op het randje van rood/infrarood. Ik zie dat bij mijn camera’s (hikvision) ook. Er is een beetje rood licht zichtbaar. Misschien dat het bewust gedaan ter afschrikking van ongewenst bezoek?

Polestar 2 - Fiat 500e(USA) - Zappi v2 - 7250Wp SMA - 5850Wp Enphase

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True