Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• cheisz
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 24-07-2020
Mijn vraag
Recent heb ik een Asus CT8 pakket aangeschaft, alles werkt out of the box top en verder geen probleem.
Router in de meterkast, node in de woonkamer op ethernetkabel aangesloten.
Nu heb ik een 2e node aangeschaft voor de 1e verdieping om het veld nog verder te vergroten, ook gezien ik reeds een ethernet kabel van de meterkast naar de 1e verdieping heb.
Netjes via app aangemeld en geïnstalleerd (ik heb beide nodes dus op de ingebouwde gigabit switch van de router in de meterkast). Nu geeft hij bij de nieuwe node dus een 'enkele oranje' verbinding aan, met andere woorden: slechte wifi verbinding. Dit terwijl hij via kabel is aangesloten.
De node in de woonkamer geeft een goeie 'dubbele groene' verbinding weer, zoals het hoort.
Hoe krijg ik ik deze dubbel groen? Oftewel weergegeven als wired?

Relevante software en hardware die ik gebruik
3x CT8 met allen Cat6/7 kabels.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ingelogd in router (niet via app) en connections per router op 'ethernet' gezet ipv 'auto' en gereboot. Nog steeds krijg ik een irritante oranje verbinding.
Wellicht ook belangrijk: in de uplink type van de node op de 1e verdieping zegt hij 10/100, terwijl de node in de woonkamer 1gbps aangeeft.

Als iemand tips heeft hoor ik het graag, ik ben geen techneut overigens.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True