Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

i9 10900K vs i9 10900

Pagina: 1
Acties:

• Basvdg
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 21:15
Ik ben van plan mijn pc te upgraden naar de nieuwe generatie i9. Nu twijfel ik tussen de i9 10900 en 10900K. De belangrijkste reden hiervoor is dat de i9 10900K overal is uitverkocht en ik heb gelezen dat dit nog wel weken aanhoud. Is het een slecht idee om de i9 10900 non K te kopen? Deze is namelijk ook 90 euro goedkoper. Ook ben ik niet van plan de CPU te overclocken dus ik ben benieuwd hoeveel performance ik echt ga missen.

Ik ga trouwens voor intel in plaats van AMD omdat ik OSX op mijn pc draai en intel nog steeds het betrouwbaarste is hierin.

Bedankt voor de reacties alvast!

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15-06 16:23

millman

6708Mhz @ -185c

Als je niet gaat overclocken mis je niets. Lekker voor 10900 gaan dan.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:14

De Nelis

en anders maar niet...

Als je niet gaat overclocken neem dan die 900 MHz hogere basis clock voor lief en steek de 90,- die je over houd in een ander onderdeel zou ik zeggen.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Basvdg
millman schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:57:
Als je niet gaat overclocken mis je niets. Lekker voor 10900 gaan dan.
Top! Is. het ook zo dat er geen performance verschil in zit out of the box?

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14:47
Basvdg schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:02:
[...]

Top! Is. het ook zo dat er geen performance verschil in zit out of the box?
https://nanoreview.net/en...0k-vs-intel-core-i9-10900

• Basvdg
Een verschil van 8% ongeveer dus? Dat is naar mijn idee redelijk wat. Toch iets om goed over na te denken dan

• Basvdg
De Nelis schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:01:
Als je niet gaat overclocken neem dan die 900 MHz hogere basis clock voor lief en steek de 90,- die je over houd in een ander onderdeel zou ik zeggen.
Uiteindelijk zal hij toch op de boost gaan werken onder full load toch? Ik ben van plan om voornamelijk 3D simulaties te doen op deze CPU (renderen gaat via grafische kaarten) dus wanneer ik hem echt gebruik zal die ook gelijk maximaal presteren

• JappieR
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 20-06 20:08
Basvdg schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:47:
Ik ben van plan mijn pc te upgraden naar de nieuwe generatie i9.
En welke moederbord heb je dan?

• Basvdg
JappieR schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:21:
[...]

En welke moederbord heb je dan?
Ik ben van plan deze te halen : https://www.megekko.nl/pr...s-ROG-STRIX-Z490-E-GAMING (ik wil namelijk 3 grafische kaarten aansluiten + wifi chip)

• JappieR
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 20-06 20:08
Aha, ok. Je zei upgraden en ik kreeg het idee dat je je huidge moederbord wilde behouden. ;)

• Basvdg
JappieR schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:25:
Aha, ok. Je zei upgraden en ik kreeg het idee dat je je huidge moederbord wilde behouden. ;)
Ohnee, ik heb nog een 6700K dus dat gaat hem helaas niet worden haha

• NotSoSteady
Basvdg schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:18:
[...]

Een verschil van 8% ongeveer dus? Dat is naar mijn idee redelijk wat. Toch iets om goed over na te denken dan
Persoonlijk zou ik voor de K-versie gaan. Je gaat toch flink wat geld uitgeven en mijn motto is dan om het direct goed te doen. Niet dat er iets mis is met de 10900 qua prestaties overigens, want dat zal niet veel verschil maken.

[Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 18-06-2020 16:35]

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:14

De Nelis

en anders maar niet...

Basvdg schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:21:
[...]

Uiteindelijk zal hij toch op de boost gaan werken onder full load toch? Ik ben van plan om voornamelijk 3D simulaties te doen op deze CPU (renderen gaat via grafische kaarten) dus wanneer ik hem echt gebruik zal die ook gelijk maximaal presteren
Dan zou ik inderdaad ook voor de K gaan als performance belangrijk is, dat kon ik namelijk niet opmaken uit de openingspost ;)

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:36
Basvdg schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:23:
[...]

Ik ben van plan deze te halen : https://www.megekko.nl/pr...s-ROG-STRIX-Z490-E-GAMING (ik wil namelijk 3 grafische kaarten aansluiten + wifi chip)
Je bent je bewust van het feit dat je maar weinig lanes tot je beschikking gaat hebben?

• Basvdg
Vipeax schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:36:
[...]

Je bent je bewust van het feit dat je maar weinig lanes tot je beschikking gaat hebben?
Hier zitten 3 GPU sloten op toch? Of kun je deze niet allemaal gebruiken?

• Basvdg
NotSoSteady schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:32:
[...]

Persoonlijk zou ik voor de K-versie gaan. Je gaat toch flink wat geld uitgeven en mijn motto is dan om het direct goed te doen. Niet dat er iets mis is met de 10900 qua prestaties overigens, want dat zal niet veel verschil maken.
Ah alright dan word het toch even wachten. Het gaat me niet perse om het besparen op het budget aangezien ik alleen de CPU en het moederbord upgrade. Alleen ben ik bang dat de K versie restock nog lang niet zal verschijnen

• Vipeax
Basvdg schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:38:
[...]

Hier zitten 3 GPU sloten op toch? Of kun je deze niet allemaal gebruiken?
Je CPU en chipset hebben beide maar een beperkte hoeveelheid PCIe lanes. Ik weet niet wat voor GPUs je wilt gaan draaien, maar een PCIe 3.0 x4 slot gaat niet helpen.

• NotSoSteady
Basvdg schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:40:
[...]

Ah alright dan word het toch even wachten. Het gaat me niet perse om het besparen op het budget aangezien ik alleen de CPU en het moederbord upgrade. Alleen ben ik bang dat de K versie restock nog lang niet zal verschijnen
De tray-versie zie ik nog wel op voorraad.

• Basvdg
Vipeax schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:41:
[...]

Je CPU en chipset hebben beide maar een beperkte hoeveelheid PCIe lanes. Ik weet niet wat voor GPUs je wilt gaan draaien, maar een PCIe 3.0 x4 slot gaat niet helpen.
Ik was van plan 3 5700XT's te gaan gebruiken. Of wachten op de nieuwe navi kaarten

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Hier staat een mooi overzicht van het aantal lanes op het bord
https://nl.hardware.info/...chillen-pci-express-a-sli

• Basvdg
NotSoSteady schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:42:
[...]

Welke website? Ik heb ze alleen voor sommige sites rond de €700 gezien of soort gelijke overcharges

De tray-versie zie ik nog wel op voorraad.

• ArranChace
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19-06 19:09
Geen idee met AMD, maar met Nvidia is SLI zo goed als dood.

Je ziet het nog wel in systemen van mensen die meer als genoeg geld hebben, en zal best een paar procent uitmaken met 4k gaming, maar voor de gemiddelde gamer althans heeft SLI weinig tot geen toegevoegde waarde met nieuwste generatie GPU's..

Mag aannemen dat 3x SLI waste of money is daarom (Wellicht AMD users mij hierop zullen corrigeren)

AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7

• Basvdg
ArranChace schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:48:

Je ziet het nog wel in systemen van mensen die meer als genoeg geld hebben, en zal best een paar procent uitmaken met 4k gaming, maar voor de gemiddelde gamer althans heeft SLI weinig tot geen toegevoegde waarde met nieuwste generatie GPU's..

Mag aannemen dat 3x SLI waste of money is daarom (Wellicht AMD users mij hierop zullen corrigeren)
Ik gebruik mijn kaarten voor GPU 3D rendering. Dus ze hoeven niet perse samen te werken. Ik game verder alleen games als league of legends dus dan moet 1 5700XT al genoeg zijn haha

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:20

Rannasha

aka "Species5618"

ArranChace schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:48:

SLI is inderdaad effectief dood. Ook bij AMD. Maar TS gaat het systeem gebruiken voor renderen en voor dergelijke GPU-compute applicaties kun je prima meerdere kaarten in een systeem gebruiken (mits de software er mee om kan gaan). De baten zijn hier veel groter dan het gebruik van meerdere GPUs voor gaming.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Basvdg
Rannasha schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:52:
[...]

Precies, de render engine die ik gebruik ( Octane X ). Scaled 100% op kaarten. Dus elke grafische kaart die je toevoegt is een toename van 100% op het gebruik van 1 kaart.

SLI is inderdaad effectief dood. Ook bij AMD. Maar TS gaat het systeem gebruiken voor renderen en voor dergelijke GPU-compute applicaties kun je prima meerdere kaarten in een systeem gebruiken (mits de software er mee om kan gaan). De baten zijn hier veel groter dan het gebruik van meerdere GPUs voor gaming.

• Basvdg
NotSoSteady schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:46:
[...]

Ik zou hem liever bij een Nederlandse winkel halen in verband met BTW terug krijgen. Megekko levert hem voor 619 euro. Is dit verschil van 159 euro denk je het snelheidsverschil waard of kan ik het het efficiënter gebruiken?

pricewatch: Intel Core i9-10900K Tray

https://aios.be/nl/intel-...m=cpc&utm_campaign=twcamp

https://tweakers.net/shop...-one-systems/shopreviews/

• NotSoSteady
Ik weet niet hoeveel haast je hebt, maar anders zou ik gewoon even wachten tot die weer op voorraad komt.

• Basvdg
NotSoSteady schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:02:
[...]

Ik weet niet hoeveel haast je hebt, maar anders zou ik gewoon even wachten tot die weer op voorraad komt.
Tot het einde van de maand zou ik wel willen wachten, maar zoals ik op forums lees ben ik eerder bang voor 2 maanden + haha

• Vipeax
Dan zou ik toch even kijken naar een HEDT platform als je dergelijke GPU kracht wilt benutten.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Welke renderer ga je gebruiken, en denk je niet dat je beter af bent met een GPU met raytracing en Cuda? Verder zou ik je aanraden eens te kijken naar een Threadripper oplossing. Met een nVidia/TR combinatie kan je 90% van de render engines benutten inclusief CPU rendering. Met AMD kaarten beperk je jezelf denk ik.

• Basvdg
millman schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:23:
Welke renderer ga je gebruiken, en denk je niet dat je beter af bent met een GPU met raytracing en Cuda? Verder zou ik je aanraden eens te kijken naar een Threadripper oplossing. Met een nVidia/TR combinatie kan je 90% van de render engines benutten inclusief CPU rendering. Met AMD kaarten beperk je jezelf denk ik.
Het probleem is dat ik een enorme mac gebruiker ben maar een Mac Pro toch wat buiten mijn budget ligt als student. Daarom wil ik een zo krachtig mogelijke hackintosh bouwen die nog enigszins betaalbaar is. Ik heb vernomen dat de AMD kaarten die dit jaar gaan uitkomen ray tracing gaan hebben + met Nvidia moeten concurreren.

Threadripper zou idd een super keuze zijn of de 3950x alleen ben ik bang voor glitches / bugs in OSX. Van de intel weet ik dat het gaat werken.

De render engine is trouwens Octane Render ( Octane X voor mac )

[Voor 3% gewijzigd door Basvdg op 18-06-2020 17:28]

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ik snap waar je vandaan komt en naartoe wilt, maar door je OS keuze leg je jezelf zoveel beperkingen op dat ik mij afvraag of het voor productiviteit en rendertijd/euro wel zo'n goede keuze is. Als je door veranderen van OS 2x zo snel kan renderen omdat je gebruik kan maken van Tensor cores voor denoising en cuda voor renderen, lijkt mij de keus niet zo moeilijk. Dat zijn echt hele grote voordelen die je nu al kan hebben en daar kan geen geld tegenop. En dan heb ik het nog niet eens over de veelzijdigheid, PCI-E 4.0, 4x dual slot GPU opties.
pricewatch: ASRock TRX40 Creator

Werk op je Apple je project af en laat het renderen op je windows bak doen. Enige ding is wel dat snelle storage en netwerk dan goed geregeld moet zijn. (10 + 2.5Gb is op de Asrock aanwezig)

Kan je echt niet zonder MacOS, tja, dan is de keuze niet anders.. maar efficient is anders.

• Anoniem: 197141
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Met 3 GPU's kun je bij Intel beter het X299 platform nemen.

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:20
Kun je dan niet veel beter een Mac mini kopen en een render server bouwen op basis van een Ryzen 3900x ? Ik draai nu een kvm Qemu Ryzen hackintosh en het is niet ideaal kan ik je melden :)

[Voor 28% gewijzigd door BCC op 18-06-2020 18:05]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@Basvdg E-ATX bord heb je nodig voor 3 gpu's en dat is erg duur.
pricewatch: MSI MEG X570 Godlike icm 3900X(T)
pricewatch: MSI MEG Z490 Godlike icm 10900(F)

Ben wel benieuwd wat je nu gebruikt, en wat je voorstel is voor nieuwe build.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Basvdg
Hackus schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:04:
@Basvdg E-ATX bord heb je nodig voor 3 gpu's en dat is erg duur.
pricewatch: MSI MEG X570 Godlike icm 3900X(T)
pricewatch: MSI MEG Z490 Godlike icm 10900(F)

Ben wel benieuwd wat je nu gebruikt, en wat je voorstel is voor nieuwe build.
Ik heb nu een GTX 1080 en een 5700XT. de 1080 wil ik verkopen voor een 2e 5700XT of ik wacht op de big navi cards. Nu heb ik een i7 6700K dus alles hierboven is een flinke upgrade

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:58
Onzin dat je een HEDT-platform moet nemen.

https://www.pugetsystems....Render-and-Redshift-1259/

GPU-rendering is helemaal niet zo afhankelijk van veel PCI-e lanes.

• Basvdg
Ik heb besloten de non K versie te bestellen aangezien ik erachter kwam dat het moederbord behouden kan worden met de volgende generatie van Intel. Ik heb het extra geld in het moederbord gestoken in plaats van de CPU.

Bedankt voor de reactie iedergeval, zeker nuttig geweest!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move PMG -> CAA

Verder zou ik dit topic op basis van de topicstart (waar weinig eigen inzet uit ademt) eigenlijk moeten sluiten, maar uit respect voor de mensen die serieus en behulpzaam geantwoord hebben laat ik het open.

Soittakaa Paranoid!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Let wel op welke 5700XT's je gaat gebruiken. De meeste zijn meer dan 2 slots dik zodat de kaarten te dicht op elkaar zitten en er thermische problemen op kunnen treden. Het beste neem je kaarten met een blowerkoeler.

Welk merk en type voeding heb je?

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:01
Basvdg schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:24:
Ik heb besloten de non K versie te bestellen aangezien ik erachter kwam dat het moederbord behouden kan worden met de volgende generatie van Intel. Ik heb het extra geld in het moederbord gestoken in plaats van de CPU.

Bedankt voor de reactie iedergeval, zeker nuttig geweest!
Ik snap niet waarom je extra geld in het moederbord zou steken, genoeg is genoeg, grote kans dat je nu gewoon geld weggooit.

PS: de 10900 kun je unlocken/overklokken tot gelijk niveau als een stock 10900k.
https://www.google.com/am...ge-performance-boost/amp/

[Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 19-06-2020 11:08]

• Basvdg
Uszka schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:34:
Let wel op welke 5700XT's je gaat gebruiken. De meeste zijn meer dan 2 slots dik zodat de kaarten te dicht op elkaar zitten en er thermische problemen op kunnen treden. Het beste neem je kaarten met een blowerkoeler.

Welk merk en type voeding heb je?
Klopt, ik zat wellicht te denken om blower cards te gebruiken. Ik heb nu een 850 watt Corsair voeding gold certified ( is al wel een aantal jaren oud). Ik denk dat deze ook vervangen zal gaan moeten worden

• Basvdg
mitsumark schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:49:
[...]

Ik snap niet waarom je extra geld in het moederbord zou steken, genoeg is genoeg, grote kans dat je nu gewoon geld weggooit.

PS: de 10900 kun je unlocken/overklokken tot gelijk niveau als een stock 10900k.
https://www.google.com/am...ge-performance-boost/amp/
De extra porten, wifi en extra sloten voor GPU. Het is niet dat ik een overkill bord heb genomen of iets in die richting. Het bord dat ik gekozen heb is de ASUS Z490 Gaming - E. Ik kan hier iedergeval de volgende generatie intel chips op gaan gebruiken wat misschien wel een K chip gaat worden.

• Basvdg
dion_b schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 00:49:
Deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move PMG -> CAA

Verder zou ik dit topic op basis van de topicstart (waar weinig eigen inzet uit ademt) eigenlijk moeten sluiten, maar uit respect voor de mensen die serieus en behulpzaam geantwoord hebben laat ik het open.
Sorry, Deze had ik inderdaad gemist. Had misschien het topic een stuk korter kunnen houden inderdaad.

• mitsumark
Maar die had je toch ook "nodig" met de 10900k, dus het is niks extra?
Je hebt nu al nagenoeg het topmodel, de kans dat je overstapt naar de "11900k" acht ik bijzonder klein en zal alleen maar zonde van het geld zijn.

• Basvdg
mitsumark schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:23:
Maar die had je toch ook "nodig" met de 10900k, dus het is niks extra?
Je hebt nu al nagenoeg het topmodel, de kans dat je overstapt naar de "11900k" acht ik bijzonder klein en zal alleen maar zonde van het geld zijn.
Klopt alleen de 10900K lijkt nergens beschikbaar te zijn of voor een extra 100-150 euro dus een verschil van 200 euro op de non K versie, het verschil lijkt me geen €200 waard. En inderdaad dat zal enorm afhangen van hoeveel beter de volgende generatie gaat zijn.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Ik weet niet welke 5700XT je nu hebt, maar deze pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT is niet zo hoog(dik) als je gebruikt wilt maken van powerlimit met 10900, moet je sowieso een goed moederbord hebben, met goede VRM/stroomvoorziening. K of geen K. de 10900 gaat dan ook richting 225w verbruik.

@Basvdg welke voeding heb je nu merk en type ?

[Voor 6% gewijzigd door Hackus op 19-06-2020 11:48]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Basvdg
Hackus schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:47:
Ik weet niet welke 5700XT je nu hebt, maar deze pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT is niet zo hoog(dik) als je gebruikt wilt maken van powerlimit met 10900, moet je sowieso een goed moederbord hebben, met goede VRM/stroomvoorziening. K of geen K. de 10900 gaat dan ook richting 225w verbruik.

@Basvdg welke voeding heb je nu merk en type ?
Corsair 850 watt gold voeding, is al wel 6 jaar oud ofzo maar nooit problemen mee gehad.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Basvdg schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:55:
[...]

Corsair 850 watt gold voeding, is al wel 6 jaar oud ofzo maar nooit problemen mee gehad.
Dat zegt niet veel, denk ook aan dat je twee GPU's(eerder zei je drie) wilt gaan gebruiken.

Type kan oa RM850 zijn of CS850M, dat verschilt nogal. (Dit soort info kun je beter direct in OP zetten)

• Basvdg
Hackus schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:00:
[...]

Dat zegt niet veel, denk ook aan dat je twee GPU's(eerder zei je drie) wilt gaan gebruiken.

Type kan oa RM850 zijn of CS850M, dat verschilt nogal. (Dit soort info kun je beter direct in OP zetten)
Inderdaad, zal voortaan een betere post plaatsen. Eerste post op tweakers haha. En het is een RM850. Ik wil inderdaad uit eindelijk 3 GPU's gaan gebruiken afhankelijk van wat de nieuwe AMD kaarten gaan brengen. Maar minimaal 2 kaarten

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Basvdg schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:17:
[...]

Inderdaad, zal voortaan een betere post plaatsen. Eerste post op tweakers haha. En het is een RM850. Ik wil inderdaad uit eindelijk 3 GPU's gaan gebruiken afhankelijk van wat de nieuwe AMD kaarten gaan brengen. Maar minimaal 2 kaarten
Als je 2 gpu's gaat gebruiken met 10900, dan zou ik een andere voeding kiezen. oa pricewatch: be quiet! Straight Power 11 1000W

• Basvdg
Hackus schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:55:
[...]

Als je 2 gpu's gaat gebruiken met 10900, dan zou ik een andere voeding kiezen. oa pricewatch: be quiet! Straight Power 11 1000W
Bedankt, dan ga ik daar zeker is naar kijken! Ik denk dat de PSU sowieso wel vervanging kan zien na al die jaren dus een 1000watt + is zeker geen slecht idee met mijn nieuwe setup

• mitsumark
Welke RM850 is het? 6 jaar is nog niet antiek...
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Rm850

Voor een i9 en 2 videokaarten moet ie nog wel voldoen, wanneer je overstapt naar 3 moet je even gaan rekenen.
Maar een voeding van 200 euro lijkt me dan ook weer niet nodig...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:26

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik ben al een frikkin maand aan het wachten op de 10900K. Ik heb alle onderdelen binnen maar geen cpu. Zelfs de custom made PSU kabels uit de USA zijn nog eerder binnen. Dit knaagt behoorlijk kan ik je vertellen. Ik zou voor de K versie gaan als ik jou was. Helemaal met je Z490 moederbord. Anders heb je niets aan de K.

Dit is mijn build:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-10900K Boxed€ 548,13€ 548,13
1MoederbordenGigabyte Aorus Z490 Ultra€ 306,05€ 306,05
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio€ 815,-€ 815,-
1BehuizingenFractal Design Define 7 Tempered Glass Dark Tint Zwart€ 159,63€ 159,63
1MonitorenDell Alienware AW3418DW Zwart€ 999,-€ 999,-
1PC speakersetsLogitech Z623€ 129,90€ 129,90
1WaterkoelingFractal Design Celsius+ S28 Prisma€ 172,-€ 172,-
1VentilatorenFractal Design Prisma AL-14, 140mm€ 19,99€ 19,99
3VentilatorenNoctua NF-A14 PWM chromax.black.swap, 140mm€ 24,90€ 74,70
1ToetsenbordenLogitech G815 Lightsync RGB (GL Linear, Qwerty US)€ 182,71€ 182,71
1MuizenLogitech MX Master 3 Grafiet€ 91,50€ 91,50
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3200C14Q-32GTZRX€ 358,-€ 358,-
1Gaming headsetsLogitech G933 Zwart€ 189,-€ 189,-
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Zwart€ 134,90€ 134,90
2Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 1TB€ 112,-€ 224,-
2Solid state drivesSamsung 850 EVO 250GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 500GB€ 106,80€ 106,80
1OverclockingThermal Grizzly Kryonaut (1 gram)€ 5,90€ 5,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.517,21

[Voor 89% gewijzigd door Techno Overlord op 21-06-2020 14:01]

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True