Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zakelijke laptop, 800-1000 (excel, powerbi, photoshop)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vivec0
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 11-06 10:52
TLDR: Zoek een zakelijke laptop, snelle proc ivm Excel/PowerBI, 16GB geheugen, 256SSD, scherm met degelijke kleurweergave i.v.m. Photoshop. Minimaal 15,6" (liefst groter). Gewicht niet belangrijk.

Ik heb nu op het oog: pricewatch: Lenovo Legion 5 15ARH05 (82B5007DMH)

--

Hi Tweakers!

Kunnen jullie met mij meedenken voor een nieuwe zakelijke laptop.

Na 5 jaar heeft mijn HP zBook met U5500, 128gb SSD en 8GB (single channel ddr3) heeft zijn beste tijd gehad. Hij loopt regelmatig vast 10 seconde vast (super vaag), de behuizing laat los en de microfoon werkt niet goed meer goed.

Nu heb ik de Lenovo Legion 5 15ARH05 op het oog. €999 voor een Ryzen 7 4800H, 16GB geheugen en GTX 1650 klinkt geweldig, maar ik zag deze nog nergens naar voren komen in adviezen. Ben benieuwd of jullie betere keuzes voor mij zien of inzicht hebben in deze Lenovo.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop puur voor werk gebruiken:
  • Dagelijks: ik wissel veel tussen verschillende Outlook, meerdere Word en Excel bestanden en chrome tabs, dus een 250GB SSD en 16gb geheugen lijkt me een goede keuze. Ik loop nu met 8GB maar af en toe tegen limieten aan, maar ik wil wel de komende 5 jaar vooruit kunnen.
  • Excel sheets en software zoals PowerBI, dus ik heb een goede processor nodig. De nieuwe Ryzen's wellicht.
  • Wekelijks:Photoshop, en goedkeuren van fotografie/grafische media dus goede kleurweergave is belangrijk. Meestal geen 4K of ultrazware bestanden. Soms bewerk ik ook in bulk bestanden en soms andere software zoals voor videobewerking.
Wat is je budget?
Ik hoop tussen de 800-1000 uit te komen, maar dit is geen hard budget.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, zal hoogstens een of twee keer per week van werk mee naar huis gaan. Ik parkeer dicht bij kantoor en huis, dus gewicht is niet zo relevant.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeuren.

Bedankt voor het meedenken! :) *O*

[Voor 4% gewijzigd door Vivec0 op 18-06-2020 15:46]

Beste antwoord (via Vivec0 op 21-06-2020 14:39)

• Cinemaskoop
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14:20
Deze is al wel in wat topics voorbijgekomen hier bij laptopadvies. En idd wat @DeArmeStudent zegt. Hij is vrij nieuw. Er is ook een versie voor 100€ meer en dan krijg je 1TB SSD en een 1650ti ipv 1650. Dat lijkt me de investering ook wel waard.

Er zit alleen geen 100% sRGB scherm in. Het scherm is gewoon goed alleen niet 100% kleur accuraat. Als je dit wil zal je een legion moeten pakken met een 144hz. Dit is echter een stuk duurder en zoiets vind je niet snel voor 999. De 17inch legions zijn wel allemaal uitgerust met een 100% sRGB scherm maar die ben ik nog niet tegen gekomen met ryzen 4000.

Alle reacties

• DeArmeStudent
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 12-06 23:44
De rede dat deze lenovo nog niet zoveel voorkomt in de adviezen is, omdat deze net nieuw uit is. Verder lijkt deze legion laptop erg veel waarde te bieden voor zijn geld, dus zeker het overwegen waard.

Het scherm kan ik echter weinig over zeggen. Aangezien dit een gamelaptop is, kan het zijn dat de kleurenweergave niet optimaal is om foto's te beoordelen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Cinemaskoop
Deze is al wel in wat topics voorbijgekomen hier bij laptopadvies. En idd wat @DeArmeStudent zegt. Hij is vrij nieuw. Er is ook een versie voor 100€ meer en dan krijg je 1TB SSD en een 1650ti ipv 1650. Dat lijkt me de investering ook wel waard.

Er zit alleen geen 100% sRGB scherm in. Het scherm is gewoon goed alleen niet 100% kleur accuraat. Als je dit wil zal je een legion moeten pakken met een 144hz. Dit is echter een stuk duurder en zoiets vind je niet snel voor 999. De 17inch legions zijn wel allemaal uitgerust met een 100% sRGB scherm maar die ben ik nog niet tegen gekomen met ryzen 4000.

• Vivec0
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 11-06 10:52
DeArmeStudent schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:18:
De rede dat deze lenovo nog niet zoveel voorkomt in de adviezen is, omdat deze net nieuw uit is. Verder lijkt deze legion laptop erg veel waarde te bieden voor zijn geld, dus zeker het overwegen waard.

Het scherm kan ik echter weinig over zeggen. Aangezien dit een gamelaptop is, kan het zijn dat de kleurenweergave niet optimaal is om foto's te beoordelen.
Bedankt voor de bevesting!
Cinemaskoop schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 01:03:
Er is ook een versie voor 100€ meer en dan krijg je 1TB SSD en een 1650ti ipv 1650. Dat lijkt me de investering ook wel waard.

De 1650ti en grotere SSD ga ik zeer wss niet benutten, anders zou het idd een mooie upgrade zijn.

Ik denk dat ik de gok wel ga wagen met het scherm :)
Nice, maar jammer van de 8gb ipv 16.

• Cinemaskoop
Die van maxICT is geen Nederlandse machine. Is import uit Polen. Weet dus niet of je hier garantie kan claimen of kan upgraden
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True