Muis doet raar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vynd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-06-2020
Beste forumlezers/gebruikers,

Sinds een maand of twee a drie doet mijn muis raar. Het betrof destijds een trust gaming muis van ongeveer een jaar oud. Ik heb deze inmiddels vervangen voor een Logitech G502 Hero, maar de problemen blijven zich voordoen. Met beide muizen is het zo dat de muis bij vlagen niet vloeiend beweegt, of helemaal stopt met bewegen. Wanneer dit gebeurt blijft de 'klik' functie werken op beide muisknoppen wat mij doet aannemen dat het niet de usb connectie is.

*Bij het opnieuw aansluiten van de muis werkt hij weer voor een tijdje, maar begeeft het net zo snel weer op een niet te bepalen moment.

Wat ik reeds heb geprobeerd:

Drivers vanuit windows geupdate
Precisiefunctie in geavanceerde muisinstelling aan/uitgeschakeld
(Met logitech muis) G-Hub stuurprogramma geupdate
Bijbehorende G-Hub mousepad aangeschaft (waarop de muis nóg minder goed lijkt te werken dan op oude mousepad)
Volledige herinstallatie van Windows
Windows geupdate

Mocht iemand van jullie nog ideeën hebben hoor ik dat héél graag. Inmiddels ten einde raad.

Alvast bedankt voor het meedenken!

[ Voor 6% gewijzigd door vynd op 18-06-2020 14:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:25
Tja, wellicht gebruik je geen muismat en heeft je onderground (bureau) slechts 1 kleur.
Dan kan de sensor wellicht heel moeilijk de beweging registreren.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vynd
GarBaGe schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:51:
Tja, wellicht gebruik je geen muismat en heeft je onderground (bureau) slechts 1 kleur.
Dan kan de sensor wellicht heel moeilijk de beweging registreren.
Zoals aangegeven zit er inmiddels een mousepad onder die specifiek voor deze serie muizen is gemaakt. Gaat helaas niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Andere USB poorten?
Gebruik je poorten in je case of direct op het moederbord?
Laat task manager draaien om te zien er of processen zijn die ook draaien? (Ja, herinstallatie gedaan, maar misschien heb je wel een programma opnieuw geinstalleerd die het probleem veroorzaakt)
Zijn de drives van je chipset volledig up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vynd
Hann1BaL schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:02:
Andere USB poorten?
Gebruik je poorten in je case of direct op het moederbord?
Laat task manager draaien om te zien er of processen zijn die ook draaien? (Ja, herinstallatie gedaan, maar misschien heb je wel een programma opnieuw geinstalleerd die het probleem veroorzaakt)
Zijn de drives van je chipset volledig up to date?
Inmiddels alle USB poorten van de pc gebruikt, zonder succes. Een chipset update die jij benoemd heb ik niet uitgevoerd en ben daar ook niet mee bekend. Kun je mij misschien uitleggen hoe dit in zijn werk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vynd
vynd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:16:
[...]

Inmiddels alle USB poorten van de pc gebruikt, zonder succes. Een chipset update die jij benoemd heb ik niet uitgevoerd en ben daar ook niet mee bekend. Kun je mij misschien uitleggen hoe dit in zijn werk gaat?
Inmiddels gevonden en geupdate. Ook geen succes... Maar wel bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:43
op andere pc proberen op andere ondergrond

nog steeds probleem
muis kapot
Pagina: 1