Hoihoi,
Plots is mijn boot disk onleesbaar en wil windows 10 niet meer opstarten.
Ik meen mij te herinneren dat ik dinsdag een update & shutdown deed van de laptop. Maar dat kan ook 1 dag eerder zijn geweest.
hardware:
lenovo yoga s740
disk: WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB
Ik heb de ssd verplaatst van de laptop naar een externe behuizing;
- cyrstal disk info: OK, geen foutmeldingen
- als ik op de schijf klik in de verkenner, vraagt die een 48-digit key. Bij een foute ingave, krijg ik een foutmelding, bij een juiste opgave, lijkt het alsof de disk wordt gemount in de verkenner.
Echter als ik op de disk klik, gebeurt er niets.
Als ik via opties de bitlocker wil uitschakelen, zegt windows: "device not ready"
Een chkdsk lukte ook niet op deze schijf.
Alle hulp is welkom !
Ik zocht reeds via google, kwam veelaal op het answer microsoft forum terecht en daar werd ik niet echt gelukkiger/wijzer van...
Plots is mijn boot disk onleesbaar en wil windows 10 niet meer opstarten.
Ik meen mij te herinneren dat ik dinsdag een update & shutdown deed van de laptop. Maar dat kan ook 1 dag eerder zijn geweest.
hardware:
lenovo yoga s740
disk: WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB
Ik heb de ssd verplaatst van de laptop naar een externe behuizing;
- cyrstal disk info: OK, geen foutmeldingen
- als ik op de schijf klik in de verkenner, vraagt die een 48-digit key. Bij een foute ingave, krijg ik een foutmelding, bij een juiste opgave, lijkt het alsof de disk wordt gemount in de verkenner.
Echter als ik op de disk klik, gebeurt er niets.
Als ik via opties de bitlocker wil uitschakelen, zegt windows: "device not ready"
Een chkdsk lukte ook niet op deze schijf.
Alle hulp is welkom !
Ik zocht reeds via google, kwam veelaal op het answer microsoft forum terecht en daar werd ik niet echt gelukkiger/wijzer van...