Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kantoorwerk: 2 aparte monitoren of 1 ultrawide?

Pagina: 1
Acties:

• Drwho1
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 13:16
Ik zoek overweeg een?
Mijn thuiswerkplek bestaat momenteel uit mijn laptop (15,5") en een externe display van iiyama 21,5". Ik heb een krappe bureauruimte van 105 x 50cm en zit tegen een muur. Laptopstand + externe monitor, bureaulamp, muis en de boel staat aardig vol. Ik ben me onlangs beginnen interesseren aan de 'ultra-wides' van 34" met een kromming.

Ik vraag me af of zo 1 paneel mijn nood aan 2 aparte schermen kan verhelpen, ik zou deze dan op de muur monteren en zo meteen bureauruimte vrijmaken. Puur kantoorwerk; officepakket, internet en remote desktops. Regelmatig youtube en het zou ook kunnen dienen om mijn Zwift op weer te geven tijdens het rijden op mijn indoor trainer.

Wat is je budget?
Gesteld dat ik echt tot aankoop zou overgaan: 500€ max

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek, maar de Philips B-Line 346B1C interesseert me erg. Deze kan ingezet worden als dock via usb-c voor mijn HP Elitebook. Die kan ik dan dichtgeklapt laten en met een externe muis/tobo werken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Heb ik hierboven reeds beschreven. Ik heb geen praktijkervaring met dergelijk grote monitoren en vraag me echt af of het even prettig werkt als een dual-monitor setup wanneer je wat vensters naast elkaar wil weergeven. Op het werk zit ik op 2 iiyama's van 24" met de dunne randjes.

Je leest er vaak veel over in het kader van gaming, maar dat doe ik niet. 3440*1440 is voldoende, ik hoef geen 4K (kan mijn elitebook trouwens ook niet trekken) en hoge refreshrates zijn ook geen vereiste. De zitafstand is natuurlijk ook nooit groot door de beperkte bureauruimte.

Ervaringsdeskundigen die dit soort setup hebben of er weer vanaf gestapt zijn?

[Voor 2% gewijzigd door Drwho1 op 18-06-2020 13:59. Reden: linkje naar PW toegevoegd voor Philips]

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De Philips is een zeer goede optie. Rollen we op veel plekken uit als vervanging van 2x24"
De ingebouwde dock zorgt ervoor dat het met de huidige generatie hardware werkt met elk device (die we gebruiken.)

1 USB-C kabel naar je laptop en de rest is aangesloten op de monitor.

1x34" curved geeft je gewoon genoeg schermruimte om eenvoudig schermen naast elkaar te hebben en zou ik zeker aanraden tov 2 losse 24" monitoren.

Er zijn ook nog apps voor Windows die virtueel 2 schermen maken indien je veel gebruikt maakt van shortcuts om apps te maximaliseren op een scherm bijv.
Dan heb je de ervaring van 2 schermen, maar zonder bezels in het midden.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• Nederviking
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 06-08-2020
Ik ben van twee fysieke losse schermen naar één 40" 4k scherm gegaan.
In de praktijk heb ik dan 4x Full HD maar je moet dus wel zorgen dat je een fatsoenlijk formaat hebt aanzien je dan dus wel interface scaling in Windows uitzet. (100%)

Ik wil niet meer terug, maar wel ben ik een extra tool gaan gebruiken in de vorm van Aquasnap. Je kan dat per kwart vensters "snappen".
Windows zelf doet alleen maar helften.

[Voor 5% gewijzigd door Nederviking op 18-06-2020 14:00]

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nederviking schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:58:
Windows zelf doet alleen maar helften.
Ik kan anders prima default in Windows 10 snappen op een kwart van m'n scherm. Je Windowskey icm de cursortoetsen. Dat is wel iets dat je in het geval van 1 ultrawide je zelf moet aanleren. Ga je daarop alles in fullscreen draaien dan verlies je heel veel realestate.

• hans_lenze
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online
Op een ultrawide geef ik de voorkeur aan vensterweergave in drie kolommen. Dat geeft me de mogelijkheid om me te contentreren op één stuk van het scherm en vensters zijn dan breed genoeg om prettig mee te werken. Ik merk dat ik 34" te breed vind om het hele scherm in de gaten te houden.
Als ik twee monitoren naast elkaar zou hebben, zou dat niet kunnen.

YouTube: YouTube
Dit is een mooi overzicht van wat je zou kunnen doen

while (! ( succeed = try ()));

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True