Toon posts:

Snelkoppeling van programma werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Xaphei
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-07-2022
Hallo.
Ik heb sinds kort een vreemd probleem, namelijk dat van een spel wat ik speel, nu al voor de tweede keer de snelkoppeling het niet meer doet, en ik krijg het spel dan ook met geen mogelijkheid meer opgestart.
Zodra ik op de snelkoppeling klik, wat nu geen logootje meer is van het spel maar een wit a4-achtig iets, en als ik er dan op klik zegt ie dat het programma waar deze snelkoppeling naar verwijst mogelijk gewijzigd is of verplaatst en of ik hem wil verwijderen ja of nee. Ook de updater van het spel geeft dezelfde melding, ook de repair die er blijkbaar bij zit.

Ik heb een nieuwe client gedownload van het spel en opnieuw geinstalleerd om het over alles heen te zetten. Heeft niet geholpen.
Ik heb daarna het hele spel er af gehaald (met Iobit uninstaller) en opnieuw geinstalleerd, dit hielp wel. Maar nu is het probleem na een paar dagen weer terug.
Nu kan ik het wel weer opnieuw helemaal verwijderen en installeren maar ik kan hiermee niet aan de gang blijven, het duurt bijna een uur voor alles er op staat inclusief patchen en de juiste settings in het spel zelf.
Wat zou hier het probleem zijn?

AUB niet in te moeilijke termen spreken want ik ben niet meer zo handig met computers 8)7

Alle reacties

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Een snelkoppeling verwijst naar de locatie waar het spel is opgeslagen op je harde schijf, dus als je naar die locatie op je harde schijf gaat met je verkenner (in geval van Microsoft) dan zul je een .exe (executable/toepassing) bestand vinden met vaak het pictogram van je game. Als je daar dubbel op klikt moeten het spel gewoon opstarten, ongeacht of je wel/geen snelkoppeling hebt.

Je kunt met je rechtermuisklik aangeven dat je deze wilt "kopieren naar"en dan je bureaublad selecteren.

Geen idee waarom de snelkoppeling niet meer werkt maar bij een game update kan het bestand een andere naam/locatie hebben gekregen waardoor de oude snelkoppeling niet meer werkt.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar WOS.

• Xaphei
Breezers schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:11:
Een snelkoppeling verwijst naar de locatie waar het spel is opgeslagen op je harde schijf, dus als je naar die locatie op je harde schijf gaat met je verkenner (in geval van Microsoft) dan zul je een .exe (executable/toepassing) bestand vinden met vaak het pictogram van je game. Als je daar dubbel op klikt moeten het spel gewoon opstarten, ongeacht of je wel/geen snelkoppeling hebt.

Je kunt met je rechtermuisklik aangeven dat je deze wilt "kopieren naar"en dan je bureaublad selecteren.

Geen idee waarom de snelkoppeling niet meer werkt maar bij een game update kan het bestand een andere naam/locatie hebben gekregen waardoor de oude snelkoppeling niet meer werkt.
Geen update gehad, dat merk je wel, moet ook toestemming geven etc. Ik heb overal gezocht en het was nergens te vinden. Heel internet afgestruind naar oplossingen, niks werkte,zelfs nog een .exe bestand ergens vandaan geplukt wat dus niet werkte.

Uiteindelijk zelf er achter gekomen dat het mijn virusscanner was die het bestand in quarantaine heeft gezet tot twee keer toe. Nergens hier iets over gevonden op internet he. Maar ook op de computer zoeken naar het bestand gaf geen resultaten.
Het is dus uiteindelijk opgelost maar vond het allemaal maar gek.

Ik ben op zoek naar hoe ik dit topic als opgelost kan markeren, kan het niet vinden, sorry.

[Voor 3% gewijzigd door Xaphei op 22-06-2020 13:55]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je antivirus het bestand in quarantaine plaatst vraag ik me wel af of het spel legitiem verkregen (lees gekocht) is. False positives, dus iets aanmerken als virus terwijl het dat niet is (want legitiem verkregen etc.), houd je altijd, maar cracks bij illegale versies zijn 9/10 keer trojans/backdoors welke je antivirus ook als zodanig oppikt en opruimt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xaphei
Nee gewoon van de officiele website, ik speel dit spel al 10 jaar, nog nooit zoiets gehad.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee