Ik heb een soortgelijk probleem met een LG Flatron. Het probleem doet zich voor zowel bij Linux (OpenSUSE 15.1) als bij Windows 7. Toen ik de PC aan het configureren was heb ik probleemloos met 2 verschillende monitoren gewerkt. Een vierkante en een HD breedbeeld. Automatisch werden de juiste resoluties gedetecteerd in beide systemen. De PC is van een vriend, na aflevering en hij z´n eigen monitor (de Flatron) aangesloten heeft pakt ie een prehistorische resolutie. Ik betwijfel of het aan de software ligt. Ik heb nog geen oplossing gevonden.
Ik ga mijn vriend adviseren het BIOS te resetten, evt. CMOS resetten en evt. kijken of het probleem zich ook voordoet op de GPU van het mobo i.p.v. de R7-260 die er in zit en een andere monitor aansluiten.
Andere drivers installeren is te ingewikkeld op Linux, op W7 zou dat nog een optie kunnen zijn maar de Linux is belangrijker.
Wanneer ik een oplossing heb, laat ik het weten. Als iemand een suggestie heeft die niet gerelateerd is aan drivers dan verneem ik het graag.
Ik ga mijn vriend adviseren het BIOS te resetten, evt. CMOS resetten en evt. kijken of het probleem zich ook voordoet op de GPU van het mobo i.p.v. de R7-260 die er in zit en een andere monitor aansluiten.
Andere drivers installeren is te ingewikkeld op Linux, op W7 zou dat nog een optie kunnen zijn maar de Linux is belangrijker.
Wanneer ik een oplossing heb, laat ik het weten. Als iemand een suggestie heeft die niet gerelateerd is aan drivers dan verneem ik het graag.