Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

LG flatron resolutie laag, andere monitoren werken correct

Pagina: 1
Acties:

• snektor
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21-05 00:52
Ik heb een soortgelijk probleem met een LG Flatron. Het probleem doet zich voor zowel bij Linux (OpenSUSE 15.1) als bij Windows 7. Toen ik de PC aan het configureren was heb ik probleemloos met 2 verschillende monitoren gewerkt. Een vierkante en een HD breedbeeld. Automatisch werden de juiste resoluties gedetecteerd in beide systemen. De PC is van een vriend, na aflevering en hij z´n eigen monitor (de Flatron) aangesloten heeft pakt ie een prehistorische resolutie. Ik betwijfel of het aan de software ligt. Ik heb nog geen oplossing gevonden.
Ik ga mijn vriend adviseren het BIOS te resetten, evt. CMOS resetten en evt. kijken of het probleem zich ook voordoet op de GPU van het mobo i.p.v. de R7-260 die er in zit en een andere monitor aansluiten.
Andere drivers installeren is te ingewikkeld op Linux, op W7 zou dat nog een optie kunnen zijn maar de Linux is belangrijker.
Wanneer ik een oplossing heb, laat ik het weten. Als iemand een suggestie heeft die niet gerelateerd is aan drivers dan verneem ik het graag.

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
@snektor, ik heb je vraag even afgesplitst, want het originele topic was al weer 3 jaar oud. Heb je het beeldscherm ook aangesloten op een ander systeem om dat uit te sluiten? En hoe was het scherm aangesloten?

Drivers up-to-date?

• snektor
@br00ky , bedankt voor je reactie. Drivers zijn up to date, als ik mij goed herinner de laatste aanbevolen drivers voor W7, van SUSE 15.1 weet ik dat zo niet maar het is een moderner systeem dan de pc en de rest van de hardware. Het scherm heeft alleen een Sub15 aansluiting via een DVI>Sub15 converter op de videokaart. Ik heb het systeem niet meer hier en ik wacht nog ff op nieuwe informatie van de eigenaar.
De monitor is denk ik nog niet aangesloten geweest op een ander sysyteem, zal dat ff nog als suggestie doorgeven.

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
snektor schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 06:58:
Het scherm heeft alleen een Sub15 aansluiting via een DVI>Sub15 converter n.
Wat voor een converter? Actief of passief? En wat voor DVI aansluiting was het? Als er geen analoog signaal is, pik je het ook niet op met een VGA aansluiting.

• snektor
Er gaat een analoog signaal uit de GPU kaart. (4 extra pinnetjes rond de platte pin) Anders zou er helemaal geen beeld zijn ook. Terwijl ik aan het typen ben, hoor ik dat er 2 ander monitoren aan gehangen zijn en die doen het goed, dus probleem gelukkig opgelost. Het lag waarschijnlijk toch aan de flatron. In ieder geval vriendelijk bedankt voor je feedback.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True