Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gezocht, smartphone met extreem goede wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• veltnet
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14-06 11:29
Ik zoek een?
Ik zoek een smartphone met extreem goede wifi AC (5.8Ghz) eigenschappen. Dat wil zeggen dat de verbinding het ook nog doet op enige afstand.(>500m line of sight) voor het overbrengen van FPV/Wifi videosignaal.
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk. Android/IOS/etc is allemaal een optie
Een externe wifi adapter/antennne voor mijn smartphone zou in theorie ook een optie zijn, maar bij externe wifi adapters is het kaf moeilijk van het koren te scheiden en bovendien is het totaal onduidelijk welke adapter geschikt zijn voor gebruik met android/IOS en wat de zend en ontvangststerkte van de adapter is.

Wat is je budget?
geen specifiek bedrag. Het gaat om het beste product in combinatie met een 5.8Ghz drone

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil deze smartphone gaan gebruiken om via wifi direct te verbinden met een drone (zonder accesspoint of gateways ertussen). Op dit moment kom ik met mijn Blackview bv9600pro tot 300 meter (LOS) . Mijn Samsung A5 gaat tot 250 meter. Mijn drone kan tot 1200 meter, dus ik kom 900 meter wifi bereik tekort. Nu is 900m vrij veel voor een 5.8Ghz verbinding, maar ik wil in ieder geval zo ver mogelijk kunnen komen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Het is mij totaal onduidelijk welke telefoons geschikt zijn omdat wifi zend/ontvang sterkte meestal niet in de specs staan vermeld. Google geeft ook weinig info over dit onderwerp. Als de info al te vinden is,betreft het vaak zeer oude reviews/telefoons die op dit moment niet meer gangbaar zijn. De enige info die ik wel kan vinden dat zijn de ondersteunde protocollen, maar die zeggen niet veel over signaalsterkte. Van 2 telefoons die hetzelfde protocol ondersteunen kan de signaalsterkte zeer verschillend zijn.

[Voor 0% gewijzigd door veltnet op 18-06-2020 12:31. Reden: typo]

Alle reacties

• spokje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13:28
Leuk topic, ben benieuwd. Helpt het al niet heel veel om de antennes van de telefoon extreem te vergroten door meer oppervlakte te geven (zelf bouwen)? Verder zijn alle telefoons natuurlijk aan een bepaald zendniveau gelimiteerd, maar het verschilt wel enorm per toestel hoe goed wifi werkt qua bereik indd. In ieder geval raad ik je geen Nokia 7 plus aan :+

[Voor 40% gewijzigd door spokje op 18-06-2020 12:39]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True