Beveiligde map in MacOS: schijfruimte vergroten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReëleRups
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-07 22:04
Op mijn MacBook Pro 2017 wil ik graag een beveiligde map aanmaken. Nu heb ik op internet gevonden dat je via 'Schijfhulpprogramma' een dmg bestand aan kan maken op een bestaande map die je kan beveiligen met een wachtwoord. Werkt goed, toppie. Nu loop ik alleen tegen het probleem aan dat de ruimte van die beveiligde map maar 10MB is. Hierdoor kan je er maar een paar kleine bestandjes in kwijt...

Weet iemand hoe je de ruimte kan vergroten van zo'n dergelijke beveiligde map?

Beste antwoord (via ReëleRups op 18-06-2020 11:24)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LK9BjyUy99c_HfrTpdO1FUp4hE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F7ySBYWGNiypKvZI7Wpb0seG.jpg?f=user_large

Je kunt toch zelf aanpassen welke grootte hij moet worden? B)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

In schijfbeheer een grotere dmg ( virtuele schijf) aanmaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReëleRups
Coach4All schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:47:
In schijfbeheer een grotere dmg ( virtuele schijf) aanmaken..
Maar hoe? Als je een dmg-bestand op een map maakt kan je de grootte niet aangeven. Hij wordt standaard 10MB.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LK9BjyUy99c_HfrTpdO1FUp4hE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F7ySBYWGNiypKvZI7Wpb0seG.jpg?f=user_large

Je kunt toch zelf aanpassen welke grootte hij moet worden? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReëleRups
Stom, ik zie het. Ik maakte ze altijd met de andere optie: schijfkopie van map. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBZJrUnXuisAm_VmuUZ1fDWfQmc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3GGbGv8o06cQvIIb5divouNw.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En mocht de image later te klein zijn, kun je 'm groter (of kleiner) maken via Disk Utility > Images > Resize.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1