Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Wodanford
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19:16
We gaan een rustige zomer tegemoet. Of maatregelen tegen de pandemie nu verzwakken, gelijk blijven of juist verstevigd worden; ik zal in ieder geval minder snel een terrasje opzoeken. Dat geeft meer gelegenheid om thuis iets te doen. Een MOOC lijkt me een mooie manier om de dag door te komen en tegelijk (hopelijk) wat slimmer te worden.

Nu ben ik op zoek naar een MOOC betreffende meteorologie. Die heb je natuurlijk 13 in een dozijn. Mijn voorkeur gaat uit naar een Nederlandstalige cursus, aangezien wij onze eigen termen gebruiken. Ja, gustnado en downburst zijn heel gebruikelijk. Maar een tornado kan zowel een tornado als een windhoos zijn. En een windshear heet gewoon een windschering. Ook wil ik graag het metrieke stelsel aanhouden. De Amerikaanse National Weather Service bijvoorbeeld gebruikt Fahrenheit (met in het klein, als je geluk hebt, Celsius) wat mij doet vermoeden dat er ook MOOCs zijn waar het USC of BI gehanteerd worden. In de syllabi van verschillende MOOCs heb ik hier geen informatie over kunnen vinden.

Heeft iemand een soortgelijke MOOC gevolgd? Kan iemand me een zetje in de juiste richting geven?

Firefox · Kubuntu · LibreOffice

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True