Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vergeetachtige PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• NovaXprss
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 19-06-2020
Ik krijg sinds de laatste schone installatie van W10 (mei 2020) na het trimmen in eerste instantie de melding van de datum bij 'laatst geanalyseerd' en krijg ik bij 'huidige status' de melding 'OK (0 dagen sinds laatste uitvoering)' maar de volgende keer dat ik 'Stations optimaliseren' open staat daar 'Nooit uitgevoerd' en 'Optimalisatie vereist'. Ik heb de indruk dat dit niet het enige is dat ongevraagd terug springt op nul om het zo maar uit te drukken. Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

Alle reacties

• Tjeerd84
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14:25
Waarom heb je de indruk dat dit niet het enige is wat 'reset'?

Heb je de station-optimalisatie trouwens nodig? Zover ik weet, hoef je die functie niet te gebruiken bij gangbare en moderne systemen.

Kan zijn dat na de poging tot optimalisatie je op het scherm krijgt te zien dat het net is uitgevoerd. Maar dat in werkelijkheid er niks is gedaan (met een reden) en dat er bij de volgende opening van die informatie er (terecht) wordt gemeld dat er nog geen optimalisatie is uitgevoerd.

Om wat voor stations en situatie gaat het precies?

• NovaXprss
Omdat ook eerder ingevoerde e-mail adressen (Gmail) automatisch verdwijnen. De instellingen van mijn browser heb ik gecontroleerd, daar ligt het niet aan.

Bij alle vorige installaties deden deze problemen zich niet voor.

Over het nut van handmatig trimmen van SSD schijven zijn de meningen verdeeld. Dit zou gewoon moeten werken wanneer ik daarvoor kies. Windows herkent mijn harde schijf als een SSD en geeft om die reden de optie trimmen waar dat bij een HDD defragmenteren is.

Normaal gesproken worden alle bewerkingen en eerder ingevoerde e-mail adressen e.d. onthouden dat is waarom het mij verbaast dat dat nu niet meer zo is.

Diagnostische software van HP en derden lukt het ook niet om mijn harde schijf te controleren.

• passer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10:32
NovaXprss schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:35:
Ik krijg sinds de laatste schone installatie van W10 (mei 2020) na het trimmen in eerste instantie de melding van de datum bij 'laatst geanalyseerd' en krijg ik bij 'huidige status' de melding 'OK (0 dagen sinds laatste uitvoering)' maar de volgende keer dat ik 'Stations optimaliseren' open staat daar 'Nooit uitgevoerd' en 'Optimalisatie vereist'. Ik heb de indruk dat dit niet het enige is dat ongevraagd terug springt op nul om het zo maar uit te drukken. Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?
Dit interesseert mij, want ook bij mij is dit zo. :(

• NovaXprss
Weet je sinds wanneer deze problemen zich op jouw PC begonnen voor te doen?

• 8mile13
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-06 15:06
De vraag is waarmee je het trimt. Bijvoorbeeld bij een Samsung SSD wordt in principe Samsung software gebruikt daarvoor(Magician). Bij Samsung heet dat Performance Optimation.

Trimmen is eigenlijk niet echt nodig want dat doet Windows automatisch.

''If your computer has an SSD, Windows should automatically enable TRIM and enable optimizing the drive with retrim on a schedule. These options should just be enabled by default.''

• NovaXprss
Deze vraag gaat over de trim/optimalisatie-functie in W10, die blijft permanent staan op 'Nooit uitgevoerd, Optimalisatie vereist'. Ook na handmatig trimmen en 'Geplande optimalisatie' staat aan. Hoe is het opeens de vraag waarmee ik het trim? Ook het nut van handmatig trimmen is niet aan de orde. Het onderwerp van mijn vraag is het feit dat W10 deze handelingen niet onthoud, niet het trimmen zelf. Ik zou het op prijs stellen als deze topic niet uit de rails wordt getrokken.

• 8mile13
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-06 15:06
NovaXprss schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:51:
Deze vraag gaat over de trim/optimalisatie-functie in W10, die blijft permanent staan op 'Nooit uitgevoerd, Optimalisatie vereist'. Ook na handmatig trimmen en 'Geplande optimalisatie' staat aan. Hoe is het opeens de vraag waarmee ik het trim? Ook het nut van handmatig trimmen is niet aan de orde. Het onderwerp van mijn vraag is het feit dat W10 deze handelingen niet onthoud, niet het trimmen zelf. Ik zou het op prijs stellen als deze topic niet uit de rails wordt getrokken.
Er staat nergens in je post dat je het specifiek hebt over de W10 trim optimalisatie functie. Je bent gewoon vaag in je post..daar kun je alle kanten mee op. Als je wilt dat het topic op de rails blijft dan moet je specifiek en duidelijk zijn....
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True