Oeps I fucked up

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Van mijn oude Pentium 166 wilde ik wat intern geheugen bijprikken. Blij als ik toen nog was begon ik allerlei dingen die in de weg zaten aan de kant te duwen en IDE kabels (hele dikke) uit aansluitingen te halen. Toen ik mijn interne geheugen erin had zitten deed ik alles weer in de aansluitingen waar ik dacht dat het uitkwam.

De computer weer opnieuw opgestart en hij gaf een melding dat:"the primary disk" niet was aangesloten of iets dergelijks. Toen heb ik de aansluiting van de IDE kabel veranderd. Nu gaf ie de melding niet meer. Maar kwam ook niet verder dan het eerste scherm vlak na het geheugen tellen. Toen heb ik het interne geheugen wat ik er bij had geprikt eruit gehaald. Dat werkt niet, toen het orginele geheugen er ook uitgehaald en alles op een andere plaats gestopt. Dat gaf als resultaat dat mijn computer direct begon te piepen als ik hem opstarte en ik geen beeld kreeg.

Toen heb ik de volgorde van het intern geheugen weer aangepast.

Nu is het zo dat als ik mijn computer opstart mijn beeldscherm automatisch aangaat (het is een oude pentium 166). Als ik nu de computer opstart gaat alleen het ligtje dat anders altijd brand als ik hem aan heb staan knipperen en krijg ik helemaal geen beeld.

Eerst heb ik de aansluitingen op het beeldscherm gechekt die zijn goed. Toen heb ik mijn videokaart in andere pci sloten gestopt. Dat hielp niet. Toen heb ik 2 andere videokaarten geprobeerd. Dit zijn videokaarten waarvan ik zeker weet dat ze werken maar allemaal geven ze hetzelfde effect.

Heeft iemand enig idee waar het probleem zich bevind. Om een zo compleet mogelijk beeld te geven heb ik zoveel informatie neergezet als ik wist, mocht je nog wat willen weten dan hoor ik het graag.

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Afgezien van het feit dat je geheugen best eens "vern@#kt" zou kunnen zijn, zou ik eens checken of je je FDD (floppy) kabel wel weer goed aangesloten hebt...
dit wil nog wel eens voor hele vage foutmeldingen zorgen!

Suc6!

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
edit:

damn, ik moet eens leren lezen...

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

een p166 gebruikt, als ik me niet vergis, EDO ram (of fastpage). Dat moet per 2 banken zitten en dan wel twee blokjes van dezelfde grootte. Heb je daar wel aan gedacht? dan kan het ook nog zo zijn dat je je kast aangeraakt hebt als die ongeaard is en daarna het geheugen (komt er stroom op te staan en daar kan het absoluut niet tegen. soms is dat wel 90v wisselspanning!!!). Stop het ram nog eens exact terug op de plaatsen waar het zat en dan de IDE kabels. (als er geen uitsteeksel op de kabel zit dan moet je de rode lijn van de kabel bij pin 1 van je IDE aansluiting op je hdd zetten. als hij verkeerd om zit krijg je namelijk dat hij na het ram tellen niet verder gaat. dit doet 'ie ook als maar 1 van de twee verkeerd zit of ze allebei master of slave zijn.)

geef wat meer details en evt een foto. het kan zoooooooo ontzettend veel zijn.

werkt het ram eigenlijk wel in andere computers of ander ram in jouw computer?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Ik zou al het overbodige eruit trekken
FDD,sound, enz en kijken wat ie dan doet.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 21:14 schreef dawuss het volgende:
een p166 gebruikt, als ik me niet vergis, EDO ram (of fastpage). Dat moet per 2 banken zitten en dan wel twee blokjes van dezelfde grootte.

...
Dat hoefd niet per se, ik heb hier een p133 staan en daar zit 1 dimm bank in en 4simm banken :)

• mol99
  • Laatst online: 27-06 18:36
Afgezien van het feit dat je geheugen best eens "vern@#kt" zou kunnen zijn, zou ik eens checken of je je FDD (floppy) kabel wel weer goed aangesloten hebt...
dit wil nog wel eens voor hele vage foutmeldingen zorgen!
De floppy zit voor zover ik kan beoordelen nog steeds goed. Daar heb ik niets aan gewijzigd.

Helaas is het qouten verder niet zo gelukt, als iemand weet wat ik fout doe hoor ik het wel.

[quote]
een p166 gebruikt, als ik me niet vergis, EDO ram (of fastpage). Dat moet per 2 banken zitten en dan wel twee blokjes van dezelfde grootte.
[/qoute]

Dat heb ik nu. De blokje zien er precies hetzelfde uit dus ik neem aan dat ze even groot zijn.

[qoute]
komt er stroom op te staan en daar kan het absoluut niet tegen. soms is dat wel 90v wisselspanning!!!
[/qoute]

OOPS!!!

[qoute]
Stop het ram nog eens exact terug op de plaatsen waar het zat en dan de IDE kabels
[/qoute]

Weet ik niet meer ;(

[qoute]
Ik zou al het overbodige eruit trekken
FDD,sound, enz en kijken wat ie dan doet
[/qoute]

Al het overbodige is er al uit, geluidskaart e.d. heb ik al verwijderd.

foto's

Hieronder staat een verzameling foto's van mijn kast zoals door dawuss gevraagd. Misschien dat jullie er iets mee kunnen.

Voor zijn mijn PCI sloten dan komen de IDE kabels en dan de geheugen banken.

Vooraanzicht:

Afbeeldingslocatie: http://molnet.dhs.org/bla/PCIIDEduidelijk.jpg

Schuinbovenvooraanzicht:

Afbeeldingslocatie: http://molnet.dhs.org/bla/Schuinvooraanzicht.jpg

Bovenaanzicht:

Afbeeldingslocatie: http://molnet.dhs.org/bla/bovenaanzicht2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://molnet.dhs.org/bla/Bovenaanzicht.jpg

Geheugenbanken: (eerste 2 zijn vol laatste 2 leeg:

Afbeeldingslocatie: http://molnet.dhs.org/bla/geheugen0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://molnet.dhs.org/bla/Geheugen3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://molnet.dhs.org/bla/Image004.jpg

IDE kabels:

Afbeeldingslocatie: http://molnet.dhs.org/bla/IDEkabels.jpg

Het (on)overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://molnet.dhs.org/bla/Onoverzicht.jpg

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
http://molnet.dhs.org/bla/PCIIDEduidelijk.jpg

erg duidelijk ja, die kruisjes :+

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

uhm

op die oude bakken is toch vaak ook zo dat je met gemak de IDE kabels verkeerd om kan doen?? :o

• Dreamer
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

het kan zijn dat je een irq conflict hebt dus wissel eens met wat ide kabels behalve de hd die laat je zitten

en je kan ze er inderdaad ook weleens verkeerd ingedaan hebben

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• mvds
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 07 augustus 2001 21:14 schreef dawuss het volgende:
dan kan het ook nog zo zijn dat je je kast aangeraakt hebt als die ongeaard is en daarna het geheugen (komt er stroom op te staan en daar kan het absoluut niet tegen. soms is dat wel 90v wisselspanning!!!).
Even een kleine verbetering.

Jij kan statisch geladen zijn, maar dit is nooit wisselspanning. :)

en een statische ontlading kan oplopen tot etterlijke tienduizenden volts.

En als je kast ongeaard is hoor je de stekker eruit te trekken als je in je kast gaat rotzooien. Als je kast wel geaard is kan je het beste de stekker erin laten zitten.

(ik ga er even vanuit dat je niet de spanning bedoelt die zich ophoopt op de buitenkant van de kast, in dat geval kan die spanning oplopen tot 220 volt.)

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op woensdag 08 augustus 2001 01:38 schreef tose het volgende:
uhm

op die oude bakken is toch vaak ook zo dat je met gemak de IDE kabels verkeerd om kan doen?? :o
Om mijn bovenbuurman aan te vullen.
Haal ook ff alle IDE apparatuur los van het mobo.
Plug wel ff je videokaart erin want anders wil het nog niet werken.
En ik zie dat je twee simm's heb laten zitten, zijn deze identiek?????
Anders lukt het nog niet.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

ik neem aan dat je niet je simms heb laten zitten toen je de dimms erbij zette ..
edit:
mzz te snel gelezen .. wat heb je er eigenlijk bij gedaan ?

wan die werken op ander voltages en 1 van de twee gaat dan dus doorbranden
aangezien moederborden niet met gemengde simms en dimms overweg kunnen ( op misschien enkele uitzonderingen na )

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Dat heb ik nu. De blokje zien er precies hetzelfde uit dus ik neem aan dat ze even groot zijn.
dat is dus niet zo. Hoeveel RAM zat er eerst in en hoeveel heb je erbij gekocht?
...Even een kleine verbetering.
Jij kan statisch geladen zijn, maar dit is nooit wisselspanning...
ik bedoelde dat als hij z'n ram blokje en z'n kast tegelijk aanraakt als deze ongeaard is.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Op dinsdag 07 augustus 2001 21:37 schreef Schum1 het volgende:

[..]

Dat hoefd niet per se, ik heb hier een p133 staan en daar zit 1 dimm bank in en 4simm banken :)
En kan jij die Dimm bank en 4 Simm banken TEGELIJK gebruiken?? Ik heb idd wel eens mobo's gezien waarvan geclaimd werd dat je Simm en Dimm tegelijk zou kunnen gebruiken, maar dat viel in de practijk nogal tegen, het is namelijk NIET mogelijk om simmen en dimmen tegelijk te gebruiken.

Simms moeten idd altijd per 2 dezelfde in je compu geprakt worden. (bijv. 2x 8mb + 2x 16mb simms) Bij Dimms maakt dat helemaal niets meer uit. (bijv. 1x 32mb + 1x 64mb)
Dit komt doordat Simms vaak fastpage DRAM of EDO DRAM zijn en Dimms zijn altijd SDRAM
[nostalgieMode]
(of tegenwoordig DDR SDRAM, maar dat bestond toen echt nog niet, simms zijn nog uit de tijd van zwart-wit TV) :z
[/nostalgieMode]

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 00:01 schreef mol99 het volgende:

[..]

De floppy zit voor zover ik kan beoordelen nog steeds goed. Daar heb ik niets aan gewijzigd.

Helaas is het qouten verder niet zo gelukt, als iemand weet wat ik fout doe hoor ik het wel.
offtopic:
Probeer eens op deze manier QUOTE te schrijven, en dus niet : qoute ;)
Pagina: 1