Plots hoger electriciteitsverbruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wij zijn een gezin met 4 personen, 2 volwassenen en 2 tieners. We wonen in België.

Al jaren (10) schommelt ons jaarlijks electriciteitsverbruik rond de 1000kWh per jaar. Onze laatste afrekening, die we gisteren ontvingen, toont echter dat we in de laatste 12 maanden plots een verbruik hadden van ca 2400kWh. Meer dan een verdubbelig dus.

We hebben zonnepanelen die op jaarbasis ca. 5000 kWh genereren.

De meterstanden die bij de jaarlijkse controle werden doorgegeven zijn correct (geen tikfout gemaakt bij ingave online).

De enige noemenswaardige wijziging is het plaatsen van een 48 port managed switch (Netgear GS752), die max 384W belasting heeft. Daaraan hangen een 10-tal camera’s die via PoE gevoed worden.

Kan de swtch verantwoordelijk zijn voor 1400kWh op jaarbasis? Lijkt me vreemd.

Anders zijn er geen verbouwingen geweest, geen bijkomende inwonenden, geen extra toestellen, buiten enkele (8) led-tuinspots op 12Volt.

Iemand enig advies in welke richting we best zoeken om dit extra verbruik te ontdekken?

Extra info: Half open bebouwing, verwarming op gas, geen airco, infrarood cabine of andere grootverbruikers.

[ Voor 5% gewijzigd door Brynnie op 18-06-2020 00:00 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:09
Een constant verbruik van ~150W is al 1314 kWh op jaarbasis. De switch en camera's kunnen daar toch al aan zitten?

[ Voor 6% gewijzigd door msteggink op 18-06-2020 00:01 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:32
Brynnie schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:55:
Al jaren (10) schommelt ons jaarlijks electriciteitsverbruik rond de 1000kWh per jaar.

[...]

Je bedoelt dus, dat je jaarlijks 6000kWh verbruikt? Waarvan netto 1000kWh overblijft door teruglevering?

Monitor je de zonnepanelen ook? Anders zou het natuurlijk kunnen dat hiermee iets mis is, waardoor je opbrengst mist...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
De opbrengst van de zonnepanelen wordt inderdaad gemonitord. Die is elk jaar vergelijkbaar. Dit jaar totnogtoe zelfs al hoger dan vorig jaar dankzj de schitterende dagen van de laatste maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Kapotte koelkast. Of drie 50W lampen in de kelder die een jaar branden. of...

1400 kWh in een jaar is een 24/7 last van 160W. Een van je kinderen die een oude PC dag en nacht aanlaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan2388
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:42
Als je een slimme meter hebt kun je meestal aflezen wat actief verbruikt wordt.
Nog beter: met iets waarmee je je p1 poort kan uitlezen, ik gebruik daar zelf een Raspberry Pi met 'p1monitor' er op.

Dan alle groepen in je meterkast er af gooien en 1 voor 1 aanzetten.
Dan zie je direct waar je grootverbruikers zitten.

Als het geen chronische grootverbruiker is maar iets dat piekend verbruikt, kun je dat ook goed terug zien als je je p1 poort uitleest.

En anders gewoon alle apparaten met een stopcontact langs met een Energiemeter (en dan zou ik maar beginnen met de PoE-switch). Dan weet je het natuurlijk ook.

Primum non nocere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Stephan2388 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 01:40:
Als je een slimme meter hebt kun je meestal aflezen wat actief verbruikt wordt.
Nog beter: met iets waarmee je je p1 poort kan uitlezen, ik gebruik daar zelf een Raspberry Pi met 'p1monitor' er op.

Dan alle groepen in je meterkast er af gooien en 1 voor 1 aanzetten.
Dan zie je direct waar je grootverbruikers zitten.

Als het geen chronische grootverbruiker is maar iets dat piekend verbruikt, kun je dat ook goed terug zien als je je p1 poort uitleest.

En anders gewoon alle apparaten met een stopcontact langs met een Energiemeter (en dan zou ik maar beginnen met de PoE-switch). Dan weet je het natuurlijk ook.
Als je geen referentiemeting hebt ga je daar weinig aan zien.

[ Voor 9% gewijzigd door kabeltjekabel op 18-06-2020 01:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:30

ByteDelight

Retro computing is alive!

Energiemeter (voor in stopcontact) kopen, en je weet het. Dat bepalen wij wel

[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 18-06-2020 09:43 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:25

Blokker_1999

Full steam ahead

msteggink schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 00:00:
Een constant verbruik van ~150W is al 1314 kWh op jaarbasis. De switch en camera's kunnen daar toch al aan zitten?
Lijkt me wat veel voor een switch en 10 cameras. Als ik zo snel eens enkele datasheets erbij neem van random POE cams dan zitten die typisch rond de 5W. Tel daar de switch nog bij en je zal vermoedelijk rond de helft draaien met een 75W tops. Het zal zeker een deel van de verklaring zijn, maar niet alles.
ByteDelight schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 03:54:
Energiemeter (voor in stopcontact) kopen, en je weet het. Zonde van een topic.
Zonder baseline? Nee. Het helpt je de grote verbruikers in huis te identificeren, maar het zegt niets over wat er nu meer is gaan verbruiken ten aanzien van een jaar geleden.

[ Voor 25% gewijzigd door Blokker_1999 op 18-06-2020 07:45 ]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:39
Al jaren (10) schommelt ons jaarlijks electriciteitsverbruik rond de 1000kWh per jaar. Onze laatste afrekening, die we gisteren ontvingen, toont echter dat we in de laatste 12 maanden plots een verbruik hadden van ca 2400kWh. Meer dan een verdubbelig dus.

Eigenlijk staat hier dus:

We hebben al jaren een verbruik van ~6000 KWh, maar afgelopen jaar was het ineens ~7400 KWh, dus bijna een kwart meer - maar lang geen verdubbeling.

Het kan goed dat een PoE switch met 10 PoE camera's een aanzienlijk deel hiervan al verklaart. Heb je een verbruiksmeter a la Voltcraft Energy Check? Een die ook de power factor meet in elk geval.

Zou me niks verbazen als die rond de 100W aangeeft, en dan ben je al een eind op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 11:27
Hier geldt meten is weten. Grootverbruikers die soms aan staan, kan veel stroom verbruiken in het jaar, maar kleinverbruikers die 24/7 aan staan gaat erg hard.

Ik neem elke maand de meterstanden op en zo kan ik maandelijks zien wat mijn verbruik is. Hiermee voorkom je een schrik aan het eind van het jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 18:44
die switch kan in theorie 385W / 1000 * 24 uren * 365 dagen = 3373 kW/h voor zijn rekening nemen. Of hij dat ook doet zal je moeten meten.

Zet er een kW/h meter tussen voor een paar dagen. Dan kan je een gemiddelde uitrekenen en doorrekenen naar een heel jaar. Uiteraard kan je dit ook doen met de overige apparatuur. 6000kWh is best wel veel namelijk. Dat verbruiken wij ook met 4 man, maar dat is bij ons inclusief een PEHV die vrijwel dagelijks geladen wordt en een warmtepomp.

Zo iets; https://www.conrad.nl/p/v...ief-kostenprognose-125444

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:42

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik weet niet wanneer de laatste meteropnamen is door gegeven, maar ik kan me zo voorstellen dat je in de afgelopen 2-3 maanden meer hebt verbruikt ivm de lockdown. Als de kinderen thuis zijn geweest en jij en je vrouw thuis hebben gewerkt. computers/laptops die langer en vaker aan hebben gestaan, de TV misschien. Telefoons die thuis opgeladen zijn, iPads etc. Vaker koffie gezet thuis en/of water gekookt. You name it. Als je daar dan het verbruik van die switch bij optelt, dan kom je misschien wel aan die 1400 kWh extra verbruik. Wat ik vooral wil zeggen is dat het misschien niet een enkele oorzaak heeft, maar meerdere verbruikers bij elkaar opgeteld.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 22:50
In die switch kan je volgens mij ook in de webinterface zien hoeveel elke poort gebruikt en dan moet je ook nog wat voor de switch zelf tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:06
Hoe worden de beelden van die 10 camera's opgeslagen? Want een switch + camera + nrv kan prima uitkomen op 150 W.

Mocht je in plaats van een Nvr een normale pc nu 24/7 aan hebben staan voor de opnames, dan is de stijging in energie verbruik zelfs laag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Dit is dus een van de redenen dat ik elke maand 5 minuten besteed om alle meterstanden op te nemen. Als je dan opeens een stuk meer (dan gemiddeld) verbruikt kun je meteen proberen uit te vinden waar dat aan ligt ipv aan het eind van het jaar nagaan wat er misschien is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:16
Omni superens schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:13:
Dit is dus een van de redenen dat ik elke maand 5 minuten besteed om alle meterstanden op te nemen. Als je dan opeens een stuk meer (dan gemiddeld) verbruikt kun je meteen proberen uit te vinden waar dat aan ligt ipv aan het eind van het jaar nagaan wat er misschien is veranderd.
Ik heb een accountje op slimmemeterportal dan kan ik het van elke dag per uur zien.
Zit helaas wel 1 a 2 dagen vertraging op.
Daarom zit ik zelf eraan te denken om de p1 poort uit te gaan lezen.

Edit: slimmemeterportal inderdaad :)

[ Voor 3% gewijzigd door FRANQ op 18-06-2020 09:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ben ik de enige die een jaarlijks verbruik van 6000 of 7400 kWh per jaar erg veel vind? Ik zit met een gemiddeld rijtjes huis en 4 persons huishouden op 3000 per jaar.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-05 16:44
FRANQ schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:17:
[...]

Ik heb een accountje op slimmemeter.nl, dan kan ik het van elke dag per uur zien.
Zit helaas wel 1 a 2 dagen vertraging op.
Daarom zit ik zelf eraan te denken om de p1 poort uit te gaan lezen.
Ik krijg een domein bezet van TransIP als ik naar slimmemeter.nl ga. Is deze site nog wel in de lucht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
dehardstyler schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:22:
[...]

Ik krijg een domein bezet van TransIP als ik naar slimmemeter.nl ga. Is deze site nog wel in de lucht?
slimmemeterportal.nl bedoelt ie denk ik. Die heb ik ook wel eens gebruikt maar sinds ik mn Domoticz weer in de lucht heb ben ik weer weg daar. Gaat niks boven realtime inzicht.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
gielie schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:21:
Ben ik de enige die een jaarlijks verbruik van 6000 of 7400 kWh per jaar erg veel vind? Ik zit met een gemiddeld rijtjes huis en 4 persons huishouden op 3000 per jaar.
Dat ligt eraan of je het huis ook elektrisch verwarmt én hoe goed het huis dan is geïsoleerd/wat voor soort bouw (vrijstaand veel hoger verbruik dan een rijtje). Maar iets zegt me dat als er tien camera's rond het huis hangen het geen gloednieuw supergeïsoleerd rijtjeshuis is maar eerder een grote vrijstaande boerderij.

Ter referentie: In een jaar oude, extreem geïsoleerde hoekwoning met warmtewisselaar en 4500kWh aan energieopwekking met zonnepanelen per jaar hebben we een verbruik van rond de 4400kWh (dus houden we netto -100kWh over)

[ Voor 18% gewijzigd door pagani op 18-06-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-05 16:44
Oogje schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:26:
[...]

slimmemeterportal.nl bedoelt ie denk ik. Die heb ik ook wel eens gebruikt maar sinds ik mn Domoticz weer in de lucht heb ben ik weer weg daar. Gaat niks boven realtime inzicht.
Die werkt inderdaad wel, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:49

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Dat getal wordt hier door enkele Tweakers ingevuld. TS zegt zelf 1000 kWh verbruik (voorheen) en 5000 kWh opwekking.

TS heeft nog niet laten weten hoe deze getallen tot stand komen en sinds wanneer hij zonnepanelen heeft.
Als opwekking uit het monitoringsportal van de pv-installatie komt en het verbruik van de energiemeter dan kan het werkelijk verbruik hoger liggen door het reeds direct gebruiken van de zonne energie.

Wil TS hier een (LED) lichtje over laten schijnen?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 18:47

BrZ

De enige noemenswaardige wijziging is het plaatsen van een 48 port managed switch (Netgear GS752), die max 384W belasting heeft. Daaraan hangen een 10-tal camera’s die via PoE gevoed worden.
DIe 384W is het max vermogen dat deze switch via PoE kan leveren, daarnaast verbruikt hij ook 28W met alle poorten dicht, en 66 watt met alle poorten in gebruik (dus zonder PoE). Met 10 camera's er op aangesloten is meer dan 100W voor deze switch plus camera's dus helemaal geen vreemd vebruik, en daarmee ga je al richting de 1000kWh.

(Disclaimer: het echte verbruik van deze switch was niet makkelijk te vinden, kan dus zijn dat het niet helemaal klopt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:30

_Arthur

blub

BrZ schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:57:
Die 384W is het max vermogen dat deze switch via PoE kan leveren
Max opgenomen vermogen is zelfs 512,8 Watt voor de GS752TP (dus inclusief het voeden van aangesloten POE apparaten).

POWER CONSUMPTION (WHEN ALL PORTS USED, LINE-RATE TRAFFIC AND MAX POE)Worst case, all ports used,line-rate traffic, max PoE; 512,8W
Bron: https://www.downloads.net...28TP-GS728TPP-GS752TP.pdf

[ Voor 5% gewijzigd door _Arthur op 18-06-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-05 22:59

Punkrocker

Mostly harmless

bartvl schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:57:
[...]

Dat getal wordt hier door enkele Tweakers ingevuld. TS zegt zelf 1000 kWh verbruik (voorheen) en 5000 kWh opwekking.

TS heeft nog niet laten weten hoe deze getallen tot stand komen en sinds wanneer hij zonnepanelen heeft.
Als opwekking uit het monitoringsportal van de pv-installatie komt en het verbruik van de energiemeter dan kan het werkelijk verbruik hoger liggen door het reeds direct gebruiken van de zonne energie.

Wil TS hier een (LED) lichtje over laten schijnen?
Die 5000 kWh.
Is dat puur de opwek? Hoeveel daarvan gebruikt hij en hoeveel daarvan levert hij terug?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:30

_Arthur

blub

Ja. Want wat maakt het uit hoeveel persoon A of B verbruikt. Misschien hebben ze wel een jacuzzi waar ze het hele jaar door gebruik van maken en veel plezier aan beleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:13
Switch + deel van de Corona-lockdown zal het grootste deel van de stijging in energieverbruik wel verklaren.

Thuiswerken met laptop (+ evt. extra monitoren) kan aardig aantikken. Zeker als het om meerdere personen gaat die thuis allemaal hun eigen apparatuur gebruiken gedurende de lockdown. Tel daarbij vaker koffie zetten, de waterkoker aan voor thee, de vaatwasser vaker aan omdat die door de thuisblijvers veel sneller vol zit, de koelkast vaker open waardoor die harder moet werken.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 15:56
Wij zitten met z'n tweëen op 8000 kWh per jaar.
Het ligt er maar net aan hoe je verbruik zit.

Wij verwarmen bijvoorbeeld met onze airco's en hebben een jacuzzi. (We hebben dus minder gas verbruik, maar meer electra verbruik)

Een collega van me zit over de 10.000 kWh per jaar, omdat hij een grotere jacuzzi heeft en kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:17
Omni superens schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:13:
Ik doe dit ook via:
https://www.energieid.be
Je krijgt er maandelijks een mailtje en dan voer ik de gas, water, elektriciteit en PV-stand in.
Aanrader, want het kost niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05 18:21
cadsite schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:13:
[...]

Ik doe dit ook via:
https://www.energieid.be
Je krijgt er maandelijks een mailtje en dan voer ik de gas, water, elektriciteit en PV-stand in.
Aanrader, want het kost niets.
Inderdaad een goede keuze. Gebruik deze ook al een tijdje. Hebben geen app, maar hun mobiele website is zeer goed (gewoon vastpinnen als app).

Nu je zegt dat je zonnepanelen hebt maar uit de context haal ik dat je nog geen digitale meter hebt. Normaal sta je dan op de planning om een digitale meter te krijgen (mensen met zonnepanelen gingen voorrang krijgen).
De "wanneer" kan je hier terugvinden: https://www.fluvius.be/nl...e-meters/planningschecker
Het concept van de terugdraaiende teller zal je kunnen behouden (tenzij je er expliciet voor kiest om het "op te geven, maar dat is niet aan te raden).

Dit zou alvast moeten voorkomen dat je iedere week / maand ofzo zelf naar de teller moet gaan om het te gaan noteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
Bedankt voor ale feedback!

Zonnepanelen wekken 5000kWh op, dus verbruik is inderdaad niet verdubbeld, maar van 6000kWh naar 7400kWh gegaan. Deel is te verklaren door switch en PoE camera’s en was inderdaad ook vergeten dat er een NVR aangesloten is.

Daarnaast heeft de onsinds een goed jaar een PlayStation 4 die ook continu aan staat. Tel daar wat kleinere verbruiken bij (tuinverlichting) en ik denk dat het extra verbruik gevonden is.

We hebben sinds gisteren een zogenaamde slimme meter.

Heeft iemand advies over hoe deze optimaal uit te lezen is zodat we bvb via de iPhone ons real-time verbruik kunnen volgen en bijhouden in een grafiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Daar kan je in Duurzame Energie & Domotica veel meer over vinden. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBI
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 15:33

MBI

Brynnie schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:47:
Heeft iemand advies over hoe deze optimaal uit te lezen is zodat we bvb via de iPhone ons real-time verbruik kunnen volgen en bijhouden in een grafiek?
Als je meter een p1 poort heeft (waar zo'n telefoonstekkertje in gaat), kun je met bijv. een youless kastje dat zelf doen, indien je stroom en een LAN in je meterkast hebt zitten. Die koppelt via een p1 kabel aan je slimme meter en leest hem realtime uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05 18:21
Op de site van Fluvius staat volgend:
De digitale meter geeft je meer informatie over je energieverbruik. Net als vroeger kun je je verbruik (afname) aflezen in dag- en nachtverbruik (Klik hier voor de handleidingen van onze digitale meters.). Als er een lokale productie-installatie (bijvoorbeeld zonnepanelen) aanwezig is, dan meet de digitale meter de afname en de injectie afzonderlijk. Zo krijg je meer inzicht in je energiehuishouding. Op het scherm van de digitale meter zal je ook de kwaliteit van de energielevering kunnen bekijken: de ogenblikkelijke spanning kan je rechtstreeks aflezen. Digitale meters geven je ook gedetailleerde informatie over je energieverbruik, waarmee je concreet aan de slag kunt, via het display of gratis en online via het Fluvius-energieportaal. Verder kun je ook zelf toestellen gaan aansluiten op de lokale gebruikerspoorten (P1-poort en S1-poort). Een overzicht van heel wat commercieel beschikbare toepassingen vind je op www.maakjemeterslim.be.

Bron: https://www.fluvius.be/nl/veelgestelde-vragen/digitale-meter
Fluvius-energieportaal zou dit moeten zijn: https://mijnverbruik.fluvius.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:17
SMGGM schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:56:
[...]
Normaal sta je dan op de planning om een digitale meter te krijgen (mensen met zonnepanelen gingen voorrang krijgen).
De "wanneer" kan je hier terugvinden: https://www.fluvius.be/nl...e-meters/planningschecker
Dat is wat ze zeggen, maar als ik ga kijken voor ons zie ik dat we niet op de planning staan, ondanks dat we al 9 jaar PV hebben.
Niet dat ik er op zit te wachten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Deel Alles is te verklaren door switch en PoE camera’s en was inderdaad ook vergeten dat er een NVR aangesloten is.
Fixed, 1400 kWh is immers "maar" 160W 24/7/365. ;)
Een tiental PoE camera's, PoE switch en NVR hebben nu eenmaal zo'n verbruik.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1