Ik heb al een tijdje een Tivoli Model One Digital en een Tivoli Cube die via wifi met elkaar verbonden zijn. Van wat ik op het forum gezocht heb volgens mij niet het populairste merk onder Tweakers en qua software is er inderdaad volop op af te dingen (maar het design en de geluidskwaliteit zijn top). Nu heb ik sinds kort mijn oude router vervangen door een FritzBox 7590, en sindsdien heb ik verbindingsproblemen met mijn speakers. Ze geven soms geen geluid als ik via Spotify Connect iets afspeel, terwijl er volgens Spotify wel iets wordt afgespeeld. Opnieuw opstarten lost dat meestal op, maar vreemd is het wel. En, veel irritanter: na elke luistersessie vergeet de Cube dat hij bij dezelfde zone als de Model One hoort en moet ik hem daar opnieuw aan toevoegen in de brakke Tivoli-app.
Ik weet dus vrij zeker dat het probleem in de routerinstellingen zit, maar kan niet achterhalen wat. Voorheen hadden ik alleen een 2.4Ghz-netwerk, nu heb ik 2.4Ghz en 5Ghz via dezelfde SSID. In FritzOS zie ik dat de Tivoli's allebei op 2.4Ghz zitten, maar de apparaten waarop ik Spotify bedien zitten allemaal op 5Ghz. Heeft iemand enig idee wat ik aan instellingen in mijn FritzBox zou kunnen aanpassen om dit probleem te verhelpen?
Ik weet dus vrij zeker dat het probleem in de routerinstellingen zit, maar kan niet achterhalen wat. Voorheen hadden ik alleen een 2.4Ghz-netwerk, nu heb ik 2.4Ghz en 5Ghz via dezelfde SSID. In FritzOS zie ik dat de Tivoli's allebei op 2.4Ghz zitten, maar de apparaten waarop ik Spotify bedien zitten allemaal op 5Ghz. Heeft iemand enig idee wat ik aan instellingen in mijn FritzBox zou kunnen aanpassen om dit probleem te verhelpen?