Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

8 pin + 4 pin CPU connector ASRock X570 Steel Legend

Pagina: 1
Acties:

• CasperM10
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-02 17:17
Ik heb een Ryzen 7 3700x processor met een ASRock X570 Steel Legend moederbord en een Gigabyte RTX 2070 Super.
Op het moederbord zit een 8 pin connector en een 4 pin connector voor de CPU. Ik lees op sommige sites dat je ze allebei in moet steken en soms lees ik dat de 8-pin genoeg is.
Mijn vraag: Moet ik ze allebei in steken of niet? Is het beter om ze allebei in te steken bij mijn configuratie of alleen de 8-pins?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
De extra 4 pins is niet nodig. Alleen als je een 3950X tot het gaatje gaat overklokken met LN.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

Nibbz

Postmaster General

Hier ook een Ryzen 7 3700x, op een Asus X570. Ook alleen de 8 pin aangesloten, en werkt als een zonnetje (maar ik had toen ook dezelfde vraag als jou ;) )

13:37

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-11 21:01
Hier een x570 Steel Legend met een 3700X. Ook overgeklokt, en geen enkel probleem met alleen de 8 pin ingeplugd. Toevallig vandaag naar de VRM problemen bij sommige budget x570 borden gekeken op youtube gekeken, waar ze het er ook over hadden.

" The 4 pin supplies 155 watts, and the 8 pin supplies 235 continuous watts. For most of the newer processors, even during extreme overclocking, ether connector would work fine. If you want to, you can even connect both the 8 pin and 4 pin CPU connections, all it will do is farther increase the wattage that is available to the CPU (315 watts).