Toon posts:

Hoe start ik die GUI nou?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niks van, ik heb de search gebruikt en het commando startx gebruikt, maar dan zegt ..... not found, ik heb alles geinstaleerd in de / dir omdat ik nogal een newbie ben, het gaat hier om de distro SuSe 6.4 met Gnome, en IceWM

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:54
probeer es yast en dan ergens in het menu zit gloof ik een config voor x enzo
(hoewel ik eigenlijk niet zeker weet of dit ook met gnome werkt)

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
hmmz heb je het wel goed geinstaleerd ? Normaal zou bij de suse installatie automatisch al alles geconfigureerd worden en zou 't moeten werken! probeer anders mandrake eens, die is nog makkelijker dan suse!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik wil bij SuSe blijven, om als eerste mee te beginnen. het i geinstalleerd op een PC met 40MB ram, dus geen grafische installatie, hiervoor werd 48MB ram gevraagd. dus in yast 1, dus ik denk dat de installatie dan niet zo goed gelukt is
ofzow, nog iemand die enige manieren weet om het een GUI te starten?

Verwijderd

Topicstarter
hij zegt iets van Xfree86 not configured yet ofzoiets, en bij eth0 zegt ie ook failed, dat is de netwerkkaart, ik heb er een farallon ISA kaart inzitten, en heb een realtek 8129/8139 ingesteld staan, kan iemand me hier ook nog mee helpen

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op dinsdag 07 augustus 2001 21:09 schreef Jaromir het volgende:

hij zegt iets van Xfree86 not configured yet ofzoiets, en bij eth0 zegt ie ook failed, dat is de netwerkkaart, ik heb er een farallon ISA kaart inzitten, en heb een realtek 8129/8139 ingesteld staan, kan iemand me hier ook nog mee helpen
Voor zover ik weet moet je voor farallon de NE2000 kaart kiezen. Dat is de "ne" module (volgens mij).

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Tja, als XFree nog niet geconfigureerd is, zal je hem eerst moeten configureren.
Dit kan met yast, als root. Je spelt het als YaST ?

Daarin kun je ook je netwerkkaart en netwerkinstellingen opzetten.

• RooT
ja je kan ook ff in de /etc/X11/XF86Config kijken maar omdat je newbie bent lijkt me dat niet zo'n goede oplossing.. je zou wel XF86Setup kunnen proberen! En daar alles instellen en als dat niet lukt zou ik Yast eens proberen ja! lukt dat ook niet dan zou ik ff opnieuw instaleren en dan met X goed geinstaleerd :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, et netwerkkaart prob is al opgelost, bedankt, ik had beter moeten lezen, alleen nog ef die GUI aan de praat krijgen, ik ben nu es ef een compleet cleane installatie aan et doen. Maar wat is de code om iceWM te starten, is dat gewoon iceWM intypen, of moet ik eerst dat xfree zien te configgen, in yast kan ik xfree helemaal niet aanklikken

• RooT
meestal kies je de window manager in je home dir bij .xsession te editten en daarin te kiezen welke window manager je wilt!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:45

PCR

Op dinsdag 07 augustus 2001 20:33 schreef RooT het volgende:

hmmz heb je het wel goed geinstaleerd ? Normaal zou bij de suse installatie automatisch al alles geconfigureerd worden en zou 't moeten werken! probeer anders mandrake eens, die is nog makkelijker dan suse!
Ja zo dacht ik het ook,

ik heb laatst suse 7.1 opgehaald uit de winkel (makkelijk met die handleidingen enzo) en als ik het dan installeer dan heb ik gewoon een GUI als ik linux opstart.

Daarom snap ik het probleem ook niet goed :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 07 augustus 2001 20:57 schreef Jaromir het volgende:
Nou, ik wil bij SuSe blijven, om als eerste mee te beginnen. het i geinstalleerd op een PC met 40MB ram, dus geen grafische installatie, hiervoor werd 48MB ram gevraagd.
Dus er wordt geen X-server geinstalleerd.
Dan zal je ook geen gui hebben en dus oook geen WM (KDE Gnome or IceWM) hebben.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 17:05

Kogelvis

Nu ook met gitaar

enne mocht er wel een gui aanwezig zijn kun je xfree86 makkelijk instellen met sax die stelt hem wel goed in.

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

Verwijderd

Jaromir, ik wou ff zeggen ben je wel zeker dat je wel een GUI heb geinstalleerd?

Anders zou ie:
1) bij boot moeten starten
2) configueerbaar zijn door xfree86
3) duik anders yast weer in :D

Groetjes poisoning 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik had geen /usr dir, bleud van me, topic kan gesloten worden,
Pagina: 1