Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe build start niet op Help.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kupsani
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16-06 05:22
Hallo tweakers,

Onderstaande build gekocht en ingebouwd in bestaande kast en bestaande ssd ingebouwd.

Ssd is nog niet geformatteerd maar ik kom niet eens in de bios. Ik krijg namelijk geen beeld.

Ik heb al een 8 tal pc’s gebouwd maar ik heb dit nog nooit meegemaakt. Wie kan mij helpen?

Geheugen en processor zijn goed geplaatst en ik heb een 4 pins voeding voor de cpu aangesloten. De geheigenbanken zitten op poort A2 en B2

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,-€ 165,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 84,49€ 84,49
1PC speakersetsEdifier R1700BT (Zwart)€ 139,-€ 139,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 65,99€ 65,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 454,48

Beste antwoord (via kupsani op 24-06-2020 12:16)

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-01 17:43

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

kupsani schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:50:
Hallo tweakers,

Onderstaande build gekocht en ingebouwd in bestaande kast en bestaande ssd ingebouwd.

Ssd is nog niet geformatteerd maar ik kom niet eens in de bios. Ik krijg namelijk geen beeld.

Ik heb al een 8 tal pc’s gebouwd maar ik heb dit nog nooit meegemaakt. Wie kan mij helpen?

Geheugen en processor zijn goed geplaatst en ik heb een 4 pins voeding voor de cpu aangesloten. De geheigenbanken zitten op poort A2 en B2

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 454,48
Ten eerste moet je de 8-pins aansluiting voor de voeding aansluiten, 4 pins gaat niet werken. Ten tweede, waar is je GPU? Want deze CPU heeft geen ingebouwde GPU.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-01 17:43

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

kupsani schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:50:
Hallo tweakers,

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 454,48
Ten eerste moet je de 8-pins aansluiting voor de voeding aansluiten, 4 pins gaat niet werken. Ten tweede, waar is je GPU? Want deze CPU heeft geen ingebouwde GPU.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18:09
Welk merk en type voeding heb je?

Corsair LPX werkt niet lekker met Ryzen 3xxx.

Ryzen 5 3600 heeft geen igpu dus de videouitgangen op het moederbord werken niet.

• kupsani
Weet je dit zeker? Er zit toch gewoon een onboard videochip op met vga, dvi en hdmi of mis ik wat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
Op het moederbord zit geen videochip, die zou in de cpu moeten zitten maar bij een Ryzen 5 3600 dus niet. Daarvoor bestaan er Athlon G en Ryzen G zoals de 3000G, 3200G en 3400G.

[Voor 25% gewijzigd door Uszka op 17-06-2020 22:00]

• kupsani
Holy shit, dat wist ik dus niet. Hmmm wat nu. Kan ik dit nog terugsturen of gaat dat niet meer nadat je hem ingebouwd hebt? Of kan ik er beter een simpele videokaart bij kopen. Voeding antec earwatts 380watT voeding

• kupsani
Dus of een videokaart bijplaatsen of een andere cpu erop zetten dus? Kan je zo’n processor nog terugsturen? Heb vandaag alles ontvangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 18:55
Wat wil je met deze build? Ik zou er gewoon een simpele videocard inbouwen :)
Als je niet gamed is dat ruim voldoende :)

• kupsani
Een simpele kaart is voldoende. Welke zouden jullie adviseren?
Dat 3000 geheugen gaat dat wel goed dan?

[Voor 55% gewijzigd door kupsani op 17-06-2020 22:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Omega Supreme
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online

Omega Supreme

The God of Death

kupsani schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:04:
Holy shit, dat wist ik dus niet. Hmmm wat nu. Kan ik dit nog terugsturen of gaat dat niet meer nadat je hem ingebouwd hebt? Of kan ik er beter een simpele videokaart bij kopen. Voeding antec earwatts 380watT voeding
In principe als je op afstand hebt gekocht mag je het proberen en terugsturen als het niet bevalt. Als de winkel niet mee werkt wordt het echter een moeilijk verhaal.

Aan de andere kant bedenk wat je wil: De Athlon en Ryzen G CPUs hebben maar 8 ipv 16 PCI-E lanes voor een externe GPU. Als je dus later wil upgraden dan heb je mogelijk een handicap. (Alleen de absolute top end ga je op dit moment verschil tussen x8 en x16 merken, maar over een paar jaar een upgrade???)

Ik zou dus voor een goedkope GPU erbij gaan. Zo veel hoeft een GPU met de performance vergelijkbaar met de iGPU van een Ryzen G niet te kosten. Een RX570 is al sneller!

3000MT geheugen is prima, net iets onder de sweetspot voor Ryzen 3000, maar ook hier, dat ga je in de praktijk niet merken.

[Voor 6% gewijzigd door Omega Supreme op 17-06-2020 22:12]

It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
kupsani schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:04:
Of kan ik er beter een simpele videokaart bij kopen.
Qua cpu doe je een flinke stap terug als je naar een G gaat. pricewatch: MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC is een prima videokaart voor beeld, zelfs 2x 4K gaat probleemloos.
Voeding antec earwatts 380watT voeding
Zou je die niet eens vervangen? Want oud en door het interne design eigenlijk niet eens compatibel met recente onderdelen.
Omega Supreme schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:11:
De Athlon en Ryzen G CPUs hebben maar 8 ipv 16 PCI-E lanes voor een externe GPU.
Athlon zelfs maar 4!

• kupsani
Ok top, een extra videokaart moet het gaan worden dus. Ik heb nu alles aangesloten met de huidige voeding. Kan daar die kaart ook nog mee worden aangesloten of gaat dat mis? Welke voeding zou je dan aanbevelen. Die msi geforce is een prima kaart en voor €85,- een klein prijsje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kupsani
Trouwens echt fijn dat iedereen hier zo snel reageert, thanks guys 😃👍🏻

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2 is een prima budget voeding. pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W veel betere kwaliteit en prestaties voor een kleine 2 tientjes extra en met pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M koop je bij Azerty een high-end exemplaar.

• kupsani
pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

En

pricewatch: MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC

Passen dus bij de rest van de build?

Als ik deze bijbestel dan zou alles moeten werken toch?

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Yup, maar een high end voeding hoeft natuurlijk niet. Die Cooler Master hierboven is immers ook betrouwbaar maar kost maar iets meer dan de helft ;).

• Quacka
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik zou gewoon videokaartje inbouwen, maar dit is nu echt een situatie waar wet koop op afstand geldig is. Het product is anders dan je verwacht had: je had verwacht dat het moederbord onboard gpu had (was vroeger wel zo), gezien de aansluitingen op het moederbord. Daar kom je pas na het installeren achter. Dat lijkt me logisch.
Gewoon inpakken en retour sturen. Of contact met de webshop opnemen, misschien hebben ze wel een beter geschikte oplossing (refurbished videokaartje die je voor paar euro mag overnemen)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• kupsani
Ooofff maargoed dat ik nog even gekeken heb naar die kaart. Die heeft namelijk geen dvi aansluiting... die moet ik wel hebben dus een andere kaart moet het zijn met dvi

• BKooij
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 12-06 23:22
of je gebruikt zoiets:
https://www.allekabels.nl...vi-mini-hdmi-adapter.html

[Voor 10% gewijzigd door BKooij op 18-06-2020 15:52]

• Uszka
kupsani schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:55:
Ooofff maargoed dat ik nog even gekeken heb naar die kaart. Die heeft namelijk geen dvi aansluiting... die moet ik wel hebben dus een andere kaart moet het zijn met dvi
Dan neem je pricewatch: Gigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G

• Quacka
Je bent goedkoper uit als je de processor terug stuurt, naar mijn idee

• Omega Supreme
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online

Omega Supreme

The God of Death

Quacka schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:38:
Je bent goedkoper uit als je de processor terug stuurt, naar mijn idee
Goedkoper, maar je hebt en een langzamere CPU en een langzamere GPU, plus als je ooit de GPU wil upgraden zou je om dat volledig te benutten ook de CPU moeten upgraden.

Tot de Ryzen 4000 APUs verkrijgbaar zijn is een Ryzen APU eigenlijk sub par CPU optie. AVX(2) instructies zal een Ryzen 4000 APU bij gelijke klok al ca. 2x zo snel uitvoeren, Die ryzen 5 3600 AVX units zijn ook twee keer zo snel als de Zen/Zen+ SIMD units.

Ik verwacht dat TS veel meer plezier zal hebben van 80-85 euro extra uitgeven voor die 1030 die @Uszka linkt in zijn laatste post.

It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"

• Quacka
Dat weet je niet, je weet niet waarvoor hij de pc gaat gebruiken. Maar zo maar 80 euro extra op een niet al te duur systeempje...

Ja ik besef heus dat de processor iets minder is. En ja bij iets meer uitgeven heeft hij een betere gpu en houdt hij z'n betere cpu. Maar het budget is een ander geval.
Als het om beetje internet gaat, dan is het veel geld

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kupsani
Mannen ik ben prima geholpen. Alles werkt naar behoren inmiddels dankzij jullie tips 😃

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
kupsani schreef op zondag 21 juni 2020 @ 13:11:
Mannen ik ben prima geholpen. Alles werkt naar behoren inmiddels dankzij jullie tips 😃
Wat is het uiteindelijk geworden?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kupsani
De setup die ik gepost had met aanvullend:

pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2

En

pricewatch: Gigabyte GT 1030 Silent Low Profile 2G

En hij gaat weer als een trein. Geheugen werkt ook ondanks dat de 3000MHz niet Specifiek in de moederboard lijst erbij staat 😃👍🏻
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True