Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hulp bij keuze van videokaart bij samenstelling PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kevinvdwal
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 13-11-2020
Ik zoek een?
Nieuwe videokaart behorende bij de rest van de PC inhoud

Wat is je budget?
350 euro maar lager is natuurlijk altijd fijn, ik heb er een jaar geleden de GeForce RTX 2080Ti uitgehaald om terug te sturen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur, wel zocht ik nu met name naar Nvidia kaarten, maar dat komt meer omdat ik dat altijd gehad heb. Ik zat nu zelf te kijken naar een RTX 2060, maar vond ook e.e.a. over de 5600/5700 series van AMD, maar ik kom dan ook weer allemaal apen en beren tegen die zeggen dat die niet goed koelen of de ander weer veel lawaai maakt. Daarnaast zegt het merk van de kaart ook weer wat over de kwaliteit. Ik zie nu de bomen door het bos niet meer.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zou graag in ieder geval Call of Duty Modern Warfare (Warezone) op hoge settings willen spelen en de pc toekomst bestendig maken en recht doet aan de inhoud van de pc dat ik er voorlopig mee vooruit kan.

CPU: AMD Ryzen 7 2700X met Corsair H100i Pro RGB cooler
Moederbord: Asus Prime X470-Pro
Geheugen: 2x DDR4 8GB Corsair Vengeance RGB Pro
Opslag: Samsung SSD 970 EVO 500GB
Voeding: Thermaltake Smart ProRGB 750W
Beeldscherm: Fujitsu B24-8TS Pro (Dit is het scherm wat ik gebruik voor mijn werk. Mijn oude game scherm is van 2008)
Ook zitten er nog 3 losse Corsair RGB fans in

Korte achtergrond info, ik heb deze pc verkregen uit een erfenis van mijn broertje. Die had net voor zijn overlijden deze PC gebouwd. De toenmalige videokaart was destijds zo jong dat hij nog retour kon na overlijden en i.v.m. de waarde van de kaart hebben we dat destijds gedaan. Nu voelt het niet goed om de pc weg te doen en wil ik hem graag gaan gebruiken. Ik had zelf hier nog een oude build staan met een videokaart van 2009 de GTX (Middeleeuwen) 260 die heb ik er nu even voor de vorm in gezet, maar daar kan ik nu natuurlijk niets meer mee.

Kunnen jullie mij helpen een keuze te maken?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• maartenvosss
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 15-06 14:32
Gezien je scherm een resolutie heeft van 1,920 x 1,080 pixel en een refresh rate van 75 heeft zou ik niet voor een top end gpu gaan, de prestaties van je videokaart zie je dan toch niet terug.

Gezien je voorliefde voor Nvidia zou ik voor een RTX 2060 (+-300,-) gaan. Je zou ook voor een 5600xt (+-280,-) kunnen gaan.

• kevinvdwal
maartenvosss schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:06:
Gezien je scherm een resolutie heeft van 1,920 x 1,080 pixel en een refresh rate van 75 heeft zou ik niet voor een top end gpu gaan, de prestaties van je videokaart zie je dan toch niet terug.

Gezien je voorliefde voor Nvidia zou ik voor een RTX 2060 (+-300,-) gaan. Je zou ook voor een 5600xt (+-280,-) kunnen gaan.
Dank voor je reactie, dan zat ik dus in de goede richting. Heeft het merk nog wat merkbare verschillen? De goedkoopste kaarten komen van Inno3D.

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 23:16
Zelf merk ik positieve dingen van deze pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 , maar die is overkill voor je scherm. (Voordeel is wel dat die weer langer mee kan.)

• kevinvdwal
99ruud99 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:57:
Zelf merk ik positieve dingen van deze pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 , maar die is overkill voor je scherm. (Voordeel is wel dat die weer langer mee kan.)
Thnx, het scherm is ook puur wat ik nu heb voor m’n werk. Een upgrade achteraf sluit ik natuurlijk niet uit.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:19
Met die 5700 kan je wel even vooruit

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True