Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Zipsp
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 17-06 18:08
Beste Medetweakers ,

Ik heb een vraagje waar ik zelf niet uit kom.

Heb een Crucial MX500 CT250MX500SSD4 gekregen deze aangesloten , mijn os erop gezet en voila alles werkte.

Heb mijn hdd erin geplugd dit werkt ook.

Nu komt mijn vraag; ik had mijn oude ssd in sataport geduwd maar deze krijg ik niet werkend , heb alle poorten geprobeerd.
Ik zie hem niet in bios en ook niet windows nergens te bespeuren.

Ik heb gekeken naar manual van het moederbord ( Z170A Gaming M5 ) daar staan enkele combinaties die wel en niet werken maar hier kom ik niet echt wijs uit!

Zou iemand mij misschien kunnen helpen ? of ondersteund dit moederbord gewoon niet wat ik wil ?

Ps : sorry als ik in de verkeerde sector zit dit is mijn eerste topic.

Beste antwoord (via Zipsp op 17-06-2020 22:23)

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:20
Pagina 34 van de manual: https://download.msi.com/archive/mnu_exe/E7977v1.0.zip

Als je 2x een Sata-ssd gebruikt (zoek dus bij zowel M2_1 als M2_2 naar SATA).

Kijk nu in die kolom en je ziet dat alleen Sata3 en Sata4 een vinkje hebben en dus werken.
De rest dus niet.

Alle reacties

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:18
Om wat voor een ssd gaat het, en heb je naast de sata datakabel ook een voedingsstekker aangesloten?

• Zipsp
Dit is een m.2 ssd en alle kabels zijn correct aangesloten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:20
Pagina 34 van de manual: https://download.msi.com/archive/mnu_exe/E7977v1.0.zip

Als je 2x een Sata-ssd gebruikt (zoek dus bij zowel M2_1 als M2_2 naar SATA).

Kijk nu in die kolom en je ziet dat alleen Sata3 en Sata4 een vinkje hebben en dus werken.
De rest dus niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zipsp
Hij doet het nu , top !

Heel erg bedankt voor je snelle reactie en hulp.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True