Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Beelden beveiligingscamera naar telefoon exporteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MaVeNwg
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 26-05 18:33
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een beveiligingscamera (voor binnen) die een situatie in de gaten kan houden. De camera dient met een iPhone bediend te kunnen worden en de beelden worden met deze telefoon bekeken (indien noodzakelijk). Tot zo ver gaat het goed met de IMOU A1 die ik gekocht heb. Echter, voor moverende redenen, wil ik (delen van) de opgenomen beelden op mijn telefoon overzetten. De IMOU Life app ondersteund dit niet, ik kan wel door de historie van opgeslagen beelden lopen (via een tijdsbalk), de opname van dat moment bekijken, maar niet – in het opgenomen videoformaat – exporteren naar de iPhone. Sterker nog, het is helemaal niet mogelijk om beelden te exporteren, laat staan in het opgenomen (1080p) formaat.
Nu zijn er veel merken camera’s op de markt en om ze allemaal te kopen, testen en weer terug te brengen als het exporteren van beelden niet lukt. Daarom hoor ik graag jullie ervaringen.
Bij voorkeur wil ik geen cloud oplossing gebruiken, maar ik hoor ook graag als jullie ervaring hebben met een redelijk geprijsde cloud oplossing waarvan wel de beelden in opgenomen formaat geëxporteerd kunnen worden.
Mijn budget is EUR 40-80 voor de camera (kaartje of eventueel cloud abonnement komt er dan nog bij).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb de beschikking over een iPhone 5 waarvan het iOS (V10) geen video-opname van het scherm mogelijk maakt. De camera dient met WiFi geïnstalleerd en verbonden te worden, op de plaats waar het apparaat gemonteerd wordt is voldoende WiFi bereik (2,4 + 5 Ghz). Een eventueel aanwezige RJ-45 connector is een pluspunt maar geen harde noodzaak.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een IMOU A1 gekocht, deze geïnstalleerd en voorzien van een SD kaart. Deze kon prima opnamen maken, maar de bijbehorende iOS app is niet in staat om beelden te kunnen exporteren. Heb hierover met support contact gehad, deze bevestigen dat het niet mogelijk is om via de app beelden naar de telefoon te exporteren. Ze raden aan om het kaartje eruit te halen, maar gezien de opstelling die gebruikt wordt (camera hang hoog) is dat niet mogelijk.
Daarnaast op verkoopsites en internet en Youtube gezocht naar de mogelijkheden van de apps die bij de verschillende merken camera’s horen in te zien. De omschrijvingen – en ook de cloud mogelijkheden – zijn zo vaag omschreven dat je overal net niet achterkomt of exporteren mogelijk is.
Samengevat, wie heeft er een tip voor een camera met app waarmee ik zelfgekozen beelden (vanuit de tijdlijn) in het opgenomen formaat kan exporteren naar mijn telefoon?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True