Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop voor studie en research later

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Andreas01
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 09-06 21:01
Hoi, alvast heel erg bedankt voor jullie hulp. Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn studie Cognitive Science & Artificial Intelligence. Ik zit nu aan het eind van mijn eerste jaar. Ik wil nu in de toekomst verder de onderzoekskant op, vooral in de neurowetenschappen.

Wat ga je met je laptop doen?
Aan de ene kant ga ik hem gebruiken voor mijn studie (programmeren, R (statistiek), waarbij ook machine learning / neural networks zullen komen kijken met dus grote data sets, onderzoek). Ook weet ik dat er in het tweede jaar een stukje gewerkt wordt met VR. Aangezien deze dingen waarschijnlijk alleen tijdens mijn studie van toepassing zijn, wil ik niet al te veel geld uitgeven aan supersterke processors of grafische kaarten. Iets wat het net aankan wanneer er geen toegang is tot pc's op de universiteit bijvoorbeeld. Aan de andere kant wil ik er wat lichte fotobewerking op doen en verder gewoon series of films kijken, surfen, etc. Een lijstje:
  • Programmeren (zwaarste gevallen machine learning, neural networks)
  • Onderzoek (veel typwerk, R (statistiek))
  • Lichte fotobewerking
  • Basistaken: surfen, tekstverwerking, series/films
Wat is je budget?
Mijn absolute maximum zit rond de €1800, maar het liefst ga ik daar zo ver mogelijk onder zitten.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, naar de universiteit (wanneer dat weer kan), maar ook bijvoorbeeld als ik reis van mijn kamer naar huis. Gewicht is niet zozeer een probleem, maar accuduur wel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua merk niet echt. Een belangrijke voorkeur is dat ik vind dat de laptop er een beetje 'elegant' uit moet zien, en dus niet zo'n gamebak. Een andere eis is dat hij minstens 16GB RAM heeft. Qua CPU en GPU weet ik gewoon niet zo goed wat ik moet doen. Een mat scherm (of in ieder geval niet enorm glanzend) is ook een pre.

Ik heb op dit moment deze laptops op mijn lijstje staan:De voornaamste verschillen die ik dacht te vinden tussen deze laptops:
  • Yoga Slim 7 heeft een i5 i.p.v. een i7 - de vraag is hoeveel meerwaarde een i7 biedt
  • Yoga S740 heeft een 6 core i7 t.o.v. een 4-core i7 in de ASUS
  • Beeldschermen op de Lenovo's schijnen beter te zijn dan op de ASUS
Snelle edit: deze Lenovo kwam ik ook nog tegen, maar ik weet niet hoe Radeon Graphics presteren ten opzichte van een GTX 1650.

Als iemand me met deze lange lijst eisen zou kunnen helpen, zou dat super zijn.

[Voor 5% gewijzigd door Andreas01 op 17-06-2020 18:02. Reden: Extra laptop toegevoegd]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True