Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-03 16:04
Ik heb mijn GTX 970 vervangen door een MSI GTX 1660 Super Gaming X videokaart.

In rust gaat alles prima en hoor ik de kaart niet. Wanneer ik echter de GPU belast, bijvoorbeeld met een benchmark, schiet de fan bij 62 graden naar, ik denk, maximale toeren. Wanneer ik dan echter weer terug naar idle ben, zakt de temperatuur van de GPU wel terug naar 32 graden of zo, maar de fan blijft voluit blazen en gaat niet meer uit. En dat is echt een bak herrie.

Ook een reboot van de computer heeft dan geen effect. Ik moet echt mijn computer uitzetten(, en weer aan) en dan gaat de GPU fan weer uit. Totdat hij belast wordt enz.

Ik draai de laatste NVIDIA drivers op windows 10 (64-bit)

Heb al geprobeerd om de driver te deïnstalleren en daarna opnieuw te installeren, maar dat helpt verder niet.

Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit probleem kan oplossen? Heb dit nog nooit meegemaakt met andere kaarten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:20
Drivers verwijderen met DDU in veilige modus en daarna opnieuw installeren.

Custom fanprofiel aanmaken met MSI Afterburner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromer1967
Uszka schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:20:
Drivers verwijderen met DDU in veilige modus en daarna opnieuw installeren.

Custom fanprofiel aanmaken met MSI Afterburner.
Gedaan en resultaat blijft hetzelfde. De instellingen in after burner hebben ook geen effect op de fanspeed. Deze blijft gewoon hard blazen ongeacht wat ik in afterburner instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-07 15:48
Misschien is de fan controller kapot?

Geen ander fan management programma toch? Kan je andere dingen zoals clockspeed wel veranderen in Afterburner?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Met een restart nog steeds problemen klinkt als een defect. Om het volledig uit te sluiten zou je het in een andere PC kunnen proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dromer1967
Ter verdediging heb ik nog nooit meegemaakt dat het er zat.... maar alsnog: met het schaamrood zeer op de kaken kan ik melden dat alles nu goed werkt...

Bij het uit de kast halen van de kaart om alles nog maar eens te controleren bleek er een doorzichtige stikker op een van de fans te zitten die ik niet gezien had (en ter verdediging: ook nog nooit op een andere grafische kaart heb aangetroffen). Nu deze eraf is werkt alles naar behoren 8) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:57
dromer1967 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:14:
Ter verdediging heb ik nog nooit meegemaakt dat het er zat.... maar alsnog: met het schaamrood zeer op de kaken kan ik melden dat alles nu goed werkt...

Bij het uit de kast halen van de kaart om alles nog maar eens te controleren bleek er een doorzichtige stikker op een van de fans te zitten die ik niet gezien had (en ter verdediging: ook nog nooit op een andere grafische kaart heb aangetroffen). Nu deze eraf is werkt alles naar behoren 8) 8)7
Super. zo leer je wat, goed ook dat je het gepost hebt.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Pagina: 1