Vraag

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:30
Ik krijg het niet meer voor elkaar om (Sinds mijn ZIGGO Modem in Bridge Mode staat en mijn Deco M9 mijn primaire router in huis is) een VPN connectie op te zetten van buiten (publiek internet) naar mijn Synology ds214play met DSM en VPNServer, versies allemaal lates greatest. Intene router is een DecoM9 dus.
Een VPN opzetten van binnen naar binnen werkt prima, dus geen probleem met users, certificaten.
Van buiten loopt de handshaking allemaal goed, port forwarding staat goed ingesteld. Firewall op Synology uit gezet...

Het enige wat ik nog niet heb gedaan is bij Ziggo gevraagd om mijn modem weer uit bridge mode te halen en mijn lokale router in de DMZ te hangen.

Any clues?

Alle reacties

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:16
Afhankelijk hoe die ziggobox de bridgemode heeft geimplementeerd kan het nodig zijn om ook op die ziggobox de juiste portforwarding aan te zetten.

Bij een echte bridgemode fungeert die ziggobox als een switch en hangt de lan poort direct aan het internet.

Als je echter een non routable ipadres krijgt aan de lan kant van die ziggobox, dan doet hij toch Nat en moet je de Vpn port in de ziggobox forwarden naar het wan ipadres van je deco en in de deco die port weer forwarden naar je Synology.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• plips
Dank voor je suggesties. Ik vrees voor een Config fout ergens op de synobox. Heb op mijn pi OpenVPN nu geïnstalleerd en die draait met dezelfde configuratie qua protocollen en poorten in hetzelfde netwerksegment wel goed en is vanaf buiten wel bereikbaar.

• plips
Ik sluit de vraag beste lezers. Probleem zit m niet in de Deco.

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:59
Heb je wel UDP geforward en niet alleen TCP?

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee