Hechtgebonden asbest ontluchtingspijp - wanneer risicovol

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:15
Situatie:

Op de zolder van mijn huurhuis is een CV ketel te strak gemonteerd langs een ontluchtingspijp. Deze ontluchtingspijp bevat 10-15% CHR wit asbest en is hechtgebonden. Deze ontluchtingspijp is door mijzelf wit geverfd.

Ieder jaar krijgt deze CV ketel onderhoud, daarvoor moet de kap worden gedemonteerd en ieder jaar is het voor de CV monteur weer een heel gedoe om die kap terug te plaatsen. Ze botsen met de kap tegen de pijp aan, ze 'scheuren' er langs etc. Resultaat, heel de grond licht bezaaid met stukjes afgebrokkelde verf.

Nu heb ik hier een keer de verhuurder op aangesproken, deze hebben een asbest inspectiebureau (SGS Search) langs laten komen. SGS Search heeft aangegeven dat het monteren en demonteren van de kap geen kwaad kan, er zou geen asbest kunnen vrijkomen.

Dit was enkele jaren geleden, vandaag is weer een CV monteur langs geweest en weer lag de vloer bezaaid met afgebrokkelde verf stukjes en ik vraag me toch af of het echt allemaal geen kwaad kan.

Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J5CMGVd.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik neem aan dat je “verhuurder” bedoelt ipv de “huurder” ?

Daarnaast kan je ook zelf de pijp van een hardere coating voorzien of zelfs iets als een half open gezaagd stukje PVC buis verlijmen op de plek waar deze kan schuren ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-07 18:21
Ik zou met een zwarte stift er op zetten: 'Pas op! Buis bevat asbest, graag CV kap voorzichtig terugplaatsen.' en dan kijken hoeveel monteurs nog onderhoud durven plegen }). En mochten ze dat niet meer willen, dan heb jij een mooie reden om naar de verhuurder te stappen om het goed op te laten lossen :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zolang er geen asbest afbrokkelt is er geen gevaar.(10-15% chrysotiel)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:15
EJlol schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:55:
Ik zou met een zwarte stift er op zetten: 'Pas op! Buis bevat asbest, graag CV kap voorzichtig terugplaatsen.' en dan kijken hoeveel monteurs nog onderhoud durven plegen }). En mochten ze dat niet meer willen, dan heb jij een mooie reden om naar de verhuurder te stappen om het goed op te laten lossen :+ .
Het schrikt niet af om geen onderhoud te plegen, als ik er naar vraag lijken ze wel voorzichtiger te zijn:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mH9QfHa.jpg
Hackus schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:03:
Zolang er geen asbest afbrokkelt is er geen gevaar.(10-15% chrysotiel)
Als er iets is afgebrokkeld is het heel erg klein, maar asbest is natuurlijk niet met het menselijk oog waar te nemen.
Ik vraag me af wat zo'n cement pijp kan hebben.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Hoelang staat er voor de cv ketel bij de verhuurder?
Meestal is dit ergens tussen de 15 en 20 jaar, jij hebt een Nefit Smartline, die zal toch wel een jaartje of 15 zijn.
Vraag dit eens na bij de verhuurder, misschien staat de ketel wel voor vervanging in de planning volgend jaar?
Dan lost het zich vanzelf op.

Dat ze de ketel zo geplaatst hebben is natuurlijk ook niet echt handig.
Die had makkelijk een 5cm naar rechts gekund.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
*snip* flame

[ Voor 122% gewijzigd door Señor Sjon op 17-06-2020 21:11 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Strider schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:12:
[...]

Het schrikt niet af om geen onderhoud te plegen, als ik er naar vraag lijken ze wel voorzichtiger te zijn:
[Afbeelding]

[...]

Als er iets is afgebrokkeld is het heel erg klein, maar asbest is natuurlijk niet met het menselijk oog waar te nemen.
Ik vraag me af wat zo'n cement pijp kan hebben.
Het geen jij hebt, is ook zgn minst gevaarlijk.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1