Thuisnetwerk -> geen kabel internet...

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 23:51

sus

is druk :+

Topicstarter
Van de week ben ik bezig geweest met het vervangen van mijn netwerk-kabels, van coax naar utp.

Na de nodige problemen werkt dit eindelijk. Ik kan alle PC's pingen, ik kan webpagina's pingen, enz. kortom, geen prob's.

Toch wel. Op de server (win2k prof. SP2) heb ik twee verbindingen:

1. ZeelandNet
2. Thuisnetwerk

Na een aantal minuten valt mijn zeelandnetverbinding weg. Dit kan ik oplossen door het thuisnetwerk uit te schakelen, een webpagina te openen, en dan het thuisnetwerk weer inschakelen.

Je begrijpt, voor een server is dat niet zo mooi.

Wie heeft er enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn??

sys. info:
  • alle PC's win2k prof. SP2
  • alle NIC's zijn RealTek 8029(as); via COAX kabels had ik hier geen pro's mee
  • vaste IP's -> 192.168.0.x, 255.255.255.0 (x=1 t/m 5)
Ik zie het wel als er meer info nodig is...

Verwijderd

Heb je wat meer info :?

Hoe heb je internet gedeeld, draai je een firewall? (wellicht iets te strak afgesteld?)

Wanneer je geen zeelandnet verbinding hebt, heeft die netwerkkaart dan nog wel een IP adres? Kun je Zeelandnet pingen?

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Waarom ben je dan ook van coax naar utp gegaan?! je hebt er toch geen snelheidswinst mee toch!?

• sus

sus

Topicstarter
waarom van COAX naar UTP?? Omdat de UTP al in de muur lag en de coax over de overloop lag. Ik wist alleen niet hoe ik het zootje aan moest sluiten.

Ik heb mijn internet gedeeld met WinRoute Pro 4.1(build 24). Dat werkt perfect. Op dit moment ff geen firewall omdat ik daar wat prob's mee had.

Als de verbinding weg is kan ik geen ping sturen naar www.zeelandnet.nl of het ip van de cache-server. De kaart heeft wel een IP adres, en die kan ik ook gewoon pingen.

• sus

sus

Topicstarter
iemand??

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

Op donderdag 09 augustus 2001 19:37 schreef suspicious het volgende:
iemand??
Lastig. De internetverbinding is ook een ethernet verbinding? Of gebruik je een dial-up?

Misschien een router-probleem; vervang WinRoute eens door ICS (ingebakken in Win2k) en kijk of het dan weer gebeurt.

Als het weer voorkomt, kijk dan eens met tracert (waar gaan de pakketjes naar toe) en netstat (routering). Kijk met ipconfig of je nog wel een correct IP adres hebt; misschien is er een DHCP probleempje. Controleer ook alle subnetmasks.

Verwijderd

Tja, dit vraagt om een huisbezoekje van dokter Blaxlash :P Maar me planning is redelijk vol!

Kan je eigenlijk, als het netwerk weg valt, de andere pcs nog wel pingen?

Tip: zet eventjes op je server een iis op. Je vind vast wel ergens hoe je dat kan doen. Dan zorg je ervoor dat het netwerk weer problemen krijgt en dat je dus niet vanaf de andere comps kan inetten. Als dat het laatste het geval is, probeer je vanaf een andere comp de iis te bereiken, door gewoon over http een pagina van je internet information server op te roepen. Als dit dus wel lukt, dan ligt het probleem defenetly niet bij de clients, maar bij je server.

En kom je er nu helemaal niet meer achter, tja, dan kom ik wel weer een keertje langs.

p.s. ik breng morgen wel je cd terug
Pagina: 1