Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• nitrodesign
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17-06 13:14
Wij willen onze serverruimte voorzien van een temperatuur sensor die gekoppeld kan worden via SNMP.
De reden hiervan is dat wij het monitoringsysteem PRTG gebruiken en daarmee is dit mogelijk.

Er zijn allerlei oplossingen, alleen ik kan niets vinden onder de 80,-. Momenteel moeten we kosten besparen dus ben ik op zoek naar een goedkoop alternatief.

Heeft iemand een oplossing hiervoor.

Hierbij nog wat aandachtspunten:
* Wij hebben te maken met netwerk limitaties (netwerk wordt beheerd door onze IT infra in het buitenland)
* Geen toegang tot router, switches of ander netwerk apparatuur
* SNMP functioneert naar behoren (hiermee kunnen de servers worden uitgelezen
* RPI is geen optie iv.m. geen bedrijfssysteem

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 00:13

Illusion

(the art of)

Als jij in de baas z’n tijd meer dan 1 uur besteedt aan het zoeken naar een goedkoper alternatief, dan kost jouw tijd al meer dan die hele sensor.

Je wilt een temperatuursensor in je serverruimte. Is het belangrijk? Zo ja: dan is 80€ peanuts. Zo nee: waarom doe je het dan?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True