Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gamelaptop ±€1000 (?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• X21_Eagle_X21
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 07-05 08:55
Wat ga je met je laptop doen?
Gamen, gaat ook gebruikt worden voor studie maar dat is niet al te veeleisend.

Wat is je budget?
Ik heb eerlijk gezegd niet zo veel verstand van laptops. Is €1000 redelijk? Meeste gamelaptops die ik in de pricewatch tegenkom lijken daar te zitten. Mag overigens oplopen tot €1300 als het echt meerwaarde heeft.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Gaat wel mee naar school. Gewicht maakt me niet veel uit, accu moet het wel even uit kunnen houden, maar niet tijdens het gamen. Gewoon stand-by of in Word oid. Als ik game heb ik wel een stopcontact. Verder maakt de schermgrootte me niet veel uit, liefst 15,6" maar dat is alleen omdat ze goedkoper zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkvoorkeuren, gewoon de beste laptop voor de prijs. Voorkeur voor gameprestaties en stil als het kan. Snap dat dat misschien lastig wordt met een laptop...

Verder heb ik zelf al naar de volgende laptops zitten kijken:

MSI GL65
Asus TUF Gaming FX505DV-AL116T
Asus TUF Gaming A15

De onderste (Asus A15) viel echter al af na het zien van deze video: YouTube - Hardware Unboxed

En de middelste (Asus FX505DV) nadat ik gehoord had dat de CPU blijkbaar een behoorlijke bottleneck is.

De bovenste (MSI GL65) lijkt me wel goed?

Alvast bedankt in ieder geval!

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dilan33
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 20-05 00:46
pricewatch: Medion Erazer P15805

Deze is op het moment in de aanbieding bij Mediamarkt, voor 880 euro doet die niet veel onder voor de 1100 en 1200 euro laptops die je genoemd heeft (al heeft deze wel slechts 500 GB opslagruimte en een iets mindere processor. Maar 880 euro voor een laptop met 1660 Ti is een koopje)

Edit: en slechts 60Hz display, maar dat lijkt me vooral belangrijk als je first person shooters speelt

[Voor 11% gewijzigd door Dilan33 op 17-06-2020 15:33]

• X21_Eagle_X21
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 07-05 08:55
Dilan33 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:30:
pricewatch: Medion Erazer P15805

Deze is op het moment in de aanbieding bij Mediamarkt, voor 880 euro doet die niet veel onder voor de 1100 en 1200 euro laptops die je genoemd heeft (al heeft deze wel slechts 500 GB opslagruimte en een iets mindere processor. Maar 880 euro voor een laptop met 1660 Ti is een koopje)

Edit: en slechts 60Hz display, maar dat lijkt me vooral belangrijk als je first person shooters speelt
Oh dat ziet er inderdaad als een behoorlijk goede deal uit, dankjewel! Ga ik even naar kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13:06
Die Medion is idd een scherpe aanbieding maar wel een i5.

Vergeet ook niet naar deze te kijken. Stuk beter dan de Asus Tuf A15 , met name qua cooling:

pricewatch: Lenovo Legion 5 15ARH05 (82B5007DMH)

En daarnaast blijft deze ook een goeie keuze. Vorig jaar won zijn voorganger de Best buy guide in augustus volgens mij met als kritiek oa het single channel geheugen en de 1x1 wifi en deze heeft nu dual channel geheugen en 2x2 wifi ( volgens mij zelfs wifi 6)

pricewatch: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15IMH05 (81Y40043MH)

[Voor 4% gewijzigd door Cinemaskoop op 17-06-2020 23:14]

• vertexvortex
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 22-06 09:54
Ik heb zelf pas de Medion Erazer P15805 aangeschaft en moet zeggen dat je voor deze prijs wel een goede laptop heb. er zit een snelle ssdin , 16gb ram en een gtx1660 TI in wat hem voor gaming intressant maakt. de I5 is voor gaming snel genoeg. Je gaf wel aan dat je een laptop wou die een rdelijke accuduur heeft. De accu gaat gemiddelt 2/3 uur mee als ik niet aan het gamen ben. een nader nadeel is wel dat de laptop volledig van plastic is. De laptop is in verschillende standen te zetten en is onder normale load best wel stil, wordt niet warm. Ik vind hem voor een gaming laptop nog best wel licht. hij weegt ongeveer 2kg.

mocht je een wat mindere videokaart maar wel een betere cpu en scherm willen hebben dan zou ik voor de bovenstaande lenovo's kiezen

• Cinemaskoop
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13:06
Er komen steeds meer titels die raytracing ondersteunen dus wellicht kan je ook kiezen voor een rtx 2060.

Bijv deze legion met i5 en 2060

pricewatch: Lenovo Legion 5 15IMH05H (81Y60092MH)
Ook zeer interessant.

• WinterX
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
https://maxict.nl/lenovo-...g-notebook-p14038062.html

Ik heb hem afgelopen week gekocht. 1660Ti, i5 en 300 nits 72% NTSC voor 900 euro.

• Sandeman!
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 10:35
Cinemaskoop schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:13:
Die Medion is idd een scherpe aanbieding maar wel een i5.

Vergeet ook niet naar deze te kijken. Stuk beter dan de Asus Tuf A15 , met name qua cooling:

pricewatch: Lenovo Legion 5 15ARH05 (82B5007DMH)

En daarnaast blijft deze ook een goeie keuze. Vorig jaar won zijn voorganger de Best buy guide in augustus volgens mij met als kritiek oa het single channel geheugen en de 1x1 wifi en deze heeft nu dual channel geheugen en 2x2 wifi ( volgens mij zelfs wifi 6)

pricewatch: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15IMH05 (81Y40043MH)
Ik zit ook al een tijdje te azen, dit zijn toch wel de laptops met goede nieuwe hardware en ook een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True