Hallo allemaal, ik vroeg mij af of het mogelijk is om de processor van mijn acer aspire m3--581TG te upgraden. Er zit momenteel een intel core i3-3217u cpu in en ik wil er een betaalbare snellere cpu van maken. Ik heb al wat forums gelezen op tweakers en er word veel aangeraden om een ssd aan te schaffen. Ik heb hier weinig verstand van maar het is puur voor het gamen.
Vraag
Alle reacties
Anoniem: 472287
Die zit gesoldeert op het moederbord en kan niet vervangen worden. Voor het gamen is hij gewoon niet geschikt en gaat een SSD je ook niet helpen.
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 17-06-2020 14:03 ]
CPU upgraden gaat niet lukken, of je moet héél goed kunnen solderen
Processor is een BGA, ball grid array, wat betekend dat die vast gesoldeerd zit op het moederbord.
Processor is een BGA, ball grid array, wat betekend dat die vast gesoldeerd zit op het moederbord.
In een laptop? Als je dergelijke upgradability had willen hebben had je een desktop-PC moeten kopen in plaats van een laptop...
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Anoniem: 472287
Dat kan ja. Met een nieuwe laptop er omheen.vdrummer5 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:55:
En een compleet nieuw moederbord kopen? Of is dat geen optie
Laptops zijn bijna niet upgradebaar. Het enige dat je kunt doen is een andere hdd/ssd, ram vervangen of bijplaatsen, bluetooth en wifi adapter vervangen en de externe voedingsadapter vervangen indien deze niet meer werkt. En wat usb randapparatuur plaatsen zoals een externe usb geluidskaart.
Daarna houdt het op.
Ander moederbord werkt niet doordat sowieso de uitsparingen voor de aansluitingen op andere plekken zitten dan het andere moederbord. Laptopfabrikanten maken maar zeer zelden a nooit een upgrade voor laptops.
Wil je volop kunnen upgraden. Koop een zelfbouw systeem of stel er een samen en laat deze bouwen. Koop geen merk systemen zoals hp, dell, acer enzovoort. Dan kun je het moederbord niet upgraden/vervangen en soms zelfs ook de voeding niet.
Daarna houdt het op.
Ander moederbord werkt niet doordat sowieso de uitsparingen voor de aansluitingen op andere plekken zitten dan het andere moederbord. Laptopfabrikanten maken maar zeer zelden a nooit een upgrade voor laptops.
Wil je volop kunnen upgraden. Koop een zelfbouw systeem of stel er een samen en laat deze bouwen. Koop geen merk systemen zoals hp, dell, acer enzovoort. Dan kun je het moederbord niet upgraden/vervangen en soms zelfs ook de voeding niet.
[ Voor 41% gewijzigd door JA93 op 21-06-2020 17:02 ]
De tijd dat laptops konden worden geüpgraded is geëindigd na 2014 ongeveer, vanaf dat moment kan de CPU nagenoeg niet meer geüpgraded worden. Alle H en U processoren zijn standaard gesoldeerd, dus als die letter in het type zit kan het sowieso al niet.
I reject your reality and substitute my own
Pagina: 1