Dag allemaal,
Ik heb een probleem waarbij ik hopelijk hier terecht kan.
Voor telewerk wordt er recent gebruik gemaakt van een nieuwe VPN: FortiClient.
Sinds het gebruik van deze VPN kan ik niet meer in een bepaald SQL-programma dat gebruikt wordt om lijsten te trekken uit de database die we gebruiken.Dit programma heet Squeedly en wordt ons aangeleverd door een externe firma.
Het lijkt mij niet aan het programma zelf te liggen omdat collega's de toepassing wel nog kunnen gebruiken via VPN. Ook de externe firma weet niet waar het probleem zit aangezien bij hem het programma ook werkt.
Als ik op het werk ben - en dus geen VPN-verbinding gebruik - werkt het programma wel. Ik zou contact kunnen opnemen met de IT-dienst, maar we zijn een vrij logge instantie en ik hoor al 2 maanden niets.. Ik hoop dat het hier sneller gaat.
Bij het openen van het programma komt er telkens de foutmelding van Microsoft .NET Framework:
"Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden in de toepassing. Als u op Doorgaan klikt, wordt deze fout genegeerd en gaat de toepassing verder. Als u op Afsluiten klikt, wordt de toepassing onmiddellijk afgesloten.
Time-out voor aanmelding is verstreken."
Ik heb het herstelprogramma van Framework al eens geprobeerd en heb het ook al helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dit heeft niet geholpen.
Als ik op 'Doorgaan' open het programma wel, maar als ik dan een opdracht wil uitvoeren verschijnt er een andere foutmelding:
"het opgegeven argument ligt buiten het bereik van geldige waarden. Parameternaam: index."
Ik gebruik Windows 7 Pro. Ik bezorg hier ook even de details van de foutmelding:
Ik heb een probleem waarbij ik hopelijk hier terecht kan.
Voor telewerk wordt er recent gebruik gemaakt van een nieuwe VPN: FortiClient.
Sinds het gebruik van deze VPN kan ik niet meer in een bepaald SQL-programma dat gebruikt wordt om lijsten te trekken uit de database die we gebruiken.Dit programma heet Squeedly en wordt ons aangeleverd door een externe firma.
Het lijkt mij niet aan het programma zelf te liggen omdat collega's de toepassing wel nog kunnen gebruiken via VPN. Ook de externe firma weet niet waar het probleem zit aangezien bij hem het programma ook werkt.
Als ik op het werk ben - en dus geen VPN-verbinding gebruik - werkt het programma wel. Ik zou contact kunnen opnemen met de IT-dienst, maar we zijn een vrij logge instantie en ik hoor al 2 maanden niets.. Ik hoop dat het hier sneller gaat.
Bij het openen van het programma komt er telkens de foutmelding van Microsoft .NET Framework:
"Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden in de toepassing. Als u op Doorgaan klikt, wordt deze fout genegeerd en gaat de toepassing verder. Als u op Afsluiten klikt, wordt de toepassing onmiddellijk afgesloten.
Time-out voor aanmelding is verstreken."
Ik heb het herstelprogramma van Framework al eens geprobeerd en heb het ook al helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dit heeft niet geholpen.
Als ik op 'Doorgaan' open het programma wel, maar als ik dan een opdracht wil uitvoeren verschijnt er een andere foutmelding:
"het opgegeven argument ligt buiten het bereik van geldige waarden. Parameternaam: index."
Ik gebruik Windows 7 Pro. Ik bezorg hier ook even de details van de foutmelding:
Zie het einde van dit bericht voor meer informatie over het aanroepen
van JIT-foutopsporing (Just In Time) in plaats van dit dialoogvenster.
************** Tekst van uitzondering **************
System.Data.OleDb.OleDbException (0x80004005): Time-out voor aanmelding is verstreken
bij System.Data.OleDb.OleDbConnectionInternal..ctor(OleDbConnectionString constr, OleDbConnection connection)
bij System.Data.OleDb.OleDbConnectionFactory.CreateConnection(DbConnectionOptions options, DbConnectionPoolKey poolKey, Object poolGroupProviderInfo, DbConnectionPool pool, DbConnection owningObject)
bij System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.CreateNonPooledConnection(DbConnection owningConnection, DbConnectionPoolGroup poolGroup, DbConnectionOptions userOptions)
bij System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.TryGetConnection(DbConnection owningConnection, TaskCompletionSource`1 retry, DbConnectionOptions userOptions, DbConnectionInternal oldConnection, DbConnectionInternal& connection)
bij System.Data.ProviderBase.DbConnectionInternal.TryOpenConnectionInternal(DbConnection outerConnection, DbConnectionFactory connectionFactory, TaskCompletionSource`1 retry, DbConnectionOptions userOptions)
bij System.Data.ProviderBase.DbConnectionInternal.OpenConnection(DbConnection outerConnection, DbConnectionFactory connectionFactory)
bij System.Data.OleDb.OleDbConnection.Open()
bij Squeedly.frmRequete.frmRequete_Load(Object sender, EventArgs e)
bij System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
bij System.Windows.Forms.Form.OnCreateControl()
bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
bij System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Form.WmShowWindow(Message& m)
bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
************** Geladen assembly's **************
mscorlib
Assembly-versie: 4.0.0.0
Win32-versie: 4.8.4069.0 built by: NET48REL1LAST_B
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework64/v4.0.30319/mscorlib.dll
----------------------------------------
Squeedly
Assembly-versie: 1.0.6900.26645
Win32-versie: 1.0.6900.26645
CodeBase: file:///C:/apps/Squeedly/Squeedly.exe
System.Windows.Forms
Win32-versie: 4.8.4042.0 built by: NET48REL1LAST_C
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System
Win32-versie: 4.8.4001.0 built by: NET48REL1LAST_C
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Drawing
Win32-versie: 4.8.3761.0 built by: NET48REL1
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
Microsoft.VisualBasic
Assembly-versie: 10.0.0.0
Win32-versie: 14.8.3761.0 built by: NET48REL1
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/Microsoft.VisualBasic/v4.0_10.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Microsoft.VisualBasic.dll
System.Core
Win32-versie: 4.8.4110.0 built by: NET48REL1LAST_B
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Core/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Core.dll
System.Configuration
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
System.Xml
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
System.Windows.Forms.resources
Win32-versie: 4.0.30319.1 built by: RTMRel
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms.resources/v4.0_4.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.resources.dll
System.Data
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_64/System.Data/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Data.dll
System.Data.resources
Win32-versie: 4.0.30319.1 (RTMRel.030319-0100)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Data.resources/v4.0_4.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/System.Data.resources.dll
System.Transactions
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_64/System.Transactions/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Transactions.dll
mscorlib.resources
Win32-versie: 4.0.30319.1 (RTMRel.030319-0100)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/mscorlib.resources/v4.0_4.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/mscorlib.resources.dll
************** JIT-foutopsporing **************
Als u JIT-foutopsporing wilt inschakelen, moet in het configuratiebestand voor deze
toepassing of computer (machine.config) de waarde
jitDebugging in het gedeelte system.windows.forms zijn ingesteld.
De toepassing moet ook zijn gecompileerd terwijl foutopsporing
was ingeschakeld.
Bijvoorbeeld:
<configuration>
<system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>
Wanneer JIT-foutopsporing is ingeschakeld, worden onverwerkte uitzonderingen
naar het JIT-foutopsporingsprogramma gestuurd dat op de computer is geregistreerd
en worden niet door dit dialoogvenster verwerkt.