Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

.NET Framework foutmelding via VPN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ludanto
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09-06 11:40
Dag allemaal,

Ik heb een probleem waarbij ik hopelijk hier terecht kan.

Voor telewerk wordt er recent gebruik gemaakt van een nieuwe VPN: FortiClient.

Sinds het gebruik van deze VPN kan ik niet meer in een bepaald SQL-programma dat gebruikt wordt om lijsten te trekken uit de database die we gebruiken.Dit programma heet Squeedly en wordt ons aangeleverd door een externe firma.

Het lijkt mij niet aan het programma zelf te liggen omdat collega's de toepassing wel nog kunnen gebruiken via VPN. Ook de externe firma weet niet waar het probleem zit aangezien bij hem het programma ook werkt.

Als ik op het werk ben - en dus geen VPN-verbinding gebruik - werkt het programma wel. Ik zou contact kunnen opnemen met de IT-dienst, maar we zijn een vrij logge instantie en ik hoor al 2 maanden niets.. Ik hoop dat het hier sneller gaat.

Bij het openen van het programma komt er telkens de foutmelding van Microsoft .NET Framework:
"Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden in de toepassing. Als u op Doorgaan klikt, wordt deze fout genegeerd en gaat de toepassing verder. Als u op Afsluiten klikt, wordt de toepassing onmiddellijk afgesloten.

Time-out voor aanmelding is verstreken."

Ik heb het herstelprogramma van Framework al eens geprobeerd en heb het ook al helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dit heeft niet geholpen.

Als ik op 'Doorgaan' open het programma wel, maar als ik dan een opdracht wil uitvoeren verschijnt er een andere foutmelding:

"het opgegeven argument ligt buiten het bereik van geldige waarden. Parameternaam: index."

Ik gebruik Windows 7 Pro. Ik bezorg hier ook even de details van de foutmelding:
Zie het einde van dit bericht voor meer informatie over het aanroepen
van JIT-foutopsporing (Just In Time) in plaats van dit dialoogvenster.

************** Tekst van uitzondering **************
System.Data.OleDb.OleDbException (0x80004005): Time-out voor aanmelding is verstreken
bij System.Data.OleDb.OleDbConnectionInternal..ctor(OleDbConnectionString constr, OleDbConnection connection)
bij System.Data.OleDb.OleDbConnectionFactory.CreateConnection(DbConnectionOptions options, DbConnectionPoolKey poolKey, Object poolGroupProviderInfo, DbConnectionPool pool, DbConnection owningObject)
bij System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.CreateNonPooledConnection(DbConnection owningConnection, DbConnectionPoolGroup poolGroup, DbConnectionOptions userOptions)
bij System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.TryGetConnection(DbConnection owningConnection, TaskCompletionSource`1 retry, DbConnectionOptions userOptions, DbConnectionInternal oldConnection, DbConnectionInternal& connection)
bij System.Data.ProviderBase.DbConnectionInternal.TryOpenConnectionInternal(DbConnection outerConnection, DbConnectionFactory connectionFactory, TaskCompletionSource`1 retry, DbConnectionOptions userOptions)
bij System.Data.ProviderBase.DbConnectionInternal.OpenConnection(DbConnection outerConnection, DbConnectionFactory connectionFactory)
bij System.Data.OleDb.OleDbConnection.Open()
bij Squeedly.frmRequete.frmRequete_Load(Object sender, EventArgs e)
bij System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
bij System.Windows.Forms.Form.OnCreateControl()
bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
bij System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
bij System.Windows.Forms.Form.WmShowWindow(Message& m)
bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

************** Geladen assembly's **************
mscorlib
Assembly-versie: 4.0.0.0
Win32-versie: 4.8.4069.0 built by: NET48REL1LAST_B
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework64/v4.0.30319/mscorlib.dll
----------------------------------------
Squeedly
Assembly-versie: 1.0.6900.26645
Win32-versie: 1.0.6900.26645
CodeBase: file:///C:/apps/Squeedly/Squeedly.exe
System.Windows.Forms
Win32-versie: 4.8.4042.0 built by: NET48REL1LAST_C
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System
Win32-versie: 4.8.4001.0 built by: NET48REL1LAST_C
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Drawing
Win32-versie: 4.8.3761.0 built by: NET48REL1
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
Microsoft.VisualBasic
Assembly-versie: 10.0.0.0
Win32-versie: 14.8.3761.0 built by: NET48REL1
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/Microsoft.VisualBasic/v4.0_10.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Microsoft.VisualBasic.dll
System.Core
Win32-versie: 4.8.4110.0 built by: NET48REL1LAST_B
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Core/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Core.dll
System.Configuration
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
System.Xml
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
System.Windows.Forms.resources
Win32-versie: 4.0.30319.1 built by: RTMRel
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms.resources/v4.0_4.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.resources.dll
System.Data
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_64/System.Data/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Data.dll
System.Data.resources
Win32-versie: 4.0.30319.1 (RTMRel.030319-0100)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Data.resources/v4.0_4.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/System.Data.resources.dll
System.Transactions
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_64/System.Transactions/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Transactions.dll
mscorlib.resources
Win32-versie: 4.0.30319.1 (RTMRel.030319-0100)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/mscorlib.resources/v4.0_4.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/mscorlib.resources.dll

************** JIT-foutopsporing **************
Als u JIT-foutopsporing wilt inschakelen, moet in het configuratiebestand voor deze
toepassing of computer (machine.config) de waarde
jitDebugging in het gedeelte system.windows.forms zijn ingesteld.
De toepassing moet ook zijn gecompileerd terwijl foutopsporing
was ingeschakeld.

Bijvoorbeeld:

<configuration>
<system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

Wanneer JIT-foutopsporing is ingeschakeld, worden onverwerkte uitzonderingen
naar het JIT-foutopsporingsprogramma gestuurd dat op de computer is geregistreerd
en worden niet door dit dialoogvenster verwerkt.

Alle reacties

• Ludanto
Excuses, misschien hoort dit in de categorie 'Serversoftware en Windows Servers'?

• Starke
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08-06 21:38
Ludanto schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:47:
<snip>
Ik gebruik Windows 7 Pro. Ik bezorg hier ook even de details van de foutmelding:
</snip>

[...]
Ik snap dat je IT organisatie al >2 maanden niks laat horen, elke weldenkende IT organisatie heeft sinds Windows 7 geen updates meer krijgt support daarvoor laten vallen.

Je geeft verder weinig relevante informatie om je probleem op te lossen. Je geeft wel aan bij collega's werkt het wel en bij mij niet maar niet of deze collega's al Windows 10, Windows 8.1 (iets anders) als besturingssysteem gebruiken.

Mijn vermoeden is als je het op een Windows 10 zou draaien (desnoods virtueel) dat alles zonder problemen zou werken.

Verder zie ik geen oplossingen die je al geprobeerd hebt: NET Framework opnieuw installeren (überhaupt installeren?).

Ook zou het handig zijn als er wat informatie geleverd wordt hoe dit programma gestart wordt draait dit lokaal thuis? Wordt er via remote desktop / remoteapp verbinding naar gemaakt? Wordt het via de betreffende VPN via een lokaal gekoppelde share gestart? Betwijfel ik gezien de log file maar wie weet komt er wat nuttige informatie uit waarmee we beter kunnen helpen.

[Voor 24% gewijzigd door Starke op 17-06-2020 14:47]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

Brahiewahiewa

boelkloedig

Starke schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:37:
[...]

Verder zie ik geen oplossingen die je al geprobeerd hebt: NET Framework opnieuw installeren (überhaupt installeren?)...
Er is naar grote waarschijnlijkheid niks mis met .Net.
.Net constateert een time-out; die wordt veroorzaakt door een lagere software of hardware component

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• The_Ghost16
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:35
Als ik het zo zie dan lijkt het er op alsof je geen connectie kunt maken met een database. Kan het zijn dat je door gebruik te maken van de VPN je opeens een ander ip-adres hebt of in een andere ip-range zit waardoor je geen toegang meer hebt tot de database.

Ik heb dit namelijk ook als ik vanuit huis probeer verbinding te maken met de database (mijn thuis ip-adres heeft geen toegang) maar als ik vpn aan zet dan zit ik virtueel in het kantoor netwerk en kan ik er wel bij.

• Ludanto
Dank voor de snelle reacties.

We zijn een overheidsinstantie. Het duurt allemaal iets langer, iedereen heeft windows 7, binnenkort zou daar verandering in moeten komen, maar je kan nooit zeggen wanneer..

Ik ben niet meteen thuis in de technische eigenschappen, vandaar dat ik niet wist wat ik allemaal moest melden.

Ik draai het programma van op mijn laptop zelf, staat op de c-schijf geïnstalleerd, dus geen remote desktop.

Om de VPN-verbinding tot stand te krijgen moeten we bij internet-opties TLS 1.1 en TLS 1.2 aanvinken.

Over het ip-adres heb ik geen idee, zal dit morgen eens bekijken en navragen of het daar aan kan liggen. Maar andere collega's die via VPN verbinding maken, hebben wel toegang. Ik zou dan denken dat zij ook in een andere ip-range komen en geen toegang meer zouden hebben.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ludanto schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:38:
... Maar andere collega's die via VPN verbinding maken, hebben wel toegang. Ik zou dan denken dat zij ook in een andere ip-range komen en geen toegang meer zouden hebben.
Het hoeft niet aan het ip-adres te liggen, 't kan ook de DNS zijn of een routing issue

Anyway ga je dit zelf niet kunnen oplossen en op dit forum voldoende gegevens posten om het door ons op te laten lossen wordt door je werkgever niet op prijs gesteld

Ik raad je aan om dit via de hiërarchische weg op te lossen. Gewoon bij je manager gaan klagen dat jij je werk niet kunt doen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• RedFox
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:35

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Heb je niet toevallig iets in je netwerk of op je computer draaien wat de verbinding zou kunnen blokkeren? Firewall, virusscanner, adblocker, etc?
Misschien eens met een verbinding buiten je eigen netwerk proberen? (via 4G bijvoorbeeld)

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01-04 12:22
RedFox schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 00:02:
Heb je niet toevallig iets in je netwerk of op je computer draaien wat de verbinding zou kunnen blokkeren? Firewall, virusscanner, adblocker, etc?
Misschien eens met een verbinding buiten je eigen netwerk proberen? (via 4G bijvoorbeeld)
Of desnoods iets als pi-hole of een adblocker oid?

En kan je voor de rest wel bij het netwerk en is het enkel dit programma wat niet werkt, of is dit het enige programma wat je gebruikt en kan ook gewoon je hele vpn bijv niet werken?

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18-06 22:47

Snake

Los Angeles, CA, USA

RedFox schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 00:02:
Eens dat de VPN is verbonden maakt dat allemaal niets meer uit.

@Ludanto
Is er enige configuratie in het programma? Zoals een database waarmee je verbind?

Dat IP / die DNS moet je eens vergelijken met je collegas.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Starke
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08-06 21:38
Snake schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 02:54:
[...]

Eens dat de VPN is verbonden maakt dat allemaal niets meer uit.
Mogelijk wel als route based connection niet in de VPN is geconfigureerd. Dat verwacht ik in ieder geval als mogelijk verschil (waardoor er niet met de database verbonden kan worden). Gezien ik verwacht dat de database alleen beschikbaar is vanaf een IP adres die door die VPN uitgedeeld wordt. (Mogelijk afhankelijk van of de database connectie op IP adres basis of hostname basis gemaakt wordt).

https://help.fortinet.com...ext=fgt&file=VPN.6.5.html
To set the virtual IP address
If your configuration requires a virtual IP address, do the following:
  1. Go to VPN > Connections.
  2. Double-click a connection.
  3. The Edit Connection window opens.
  4. Click Advanced.
  5. In the Advanced Settings window, select the Acquire Virtual IP Address check box.
  6. Click Config.
  7. In the Virtual IP Acquisition window, do one of the following:
  8. • Select Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP) over IPSec.
  9. Click OK.
  10. Click OK.
Maar goed ik weet niet of dit je juiste pagina is voor de juiste Forticlient VPN om dat te configuren. Ik kan me echter voorstellen dat er getest wordt zonder route based VPN om eventueel het bedrijfsnetwerk te ontlasten.

Ik heb uit de quote van de pagina manueel IP adres instellen weggelaten omdat ik verwacht dat DHCP over VPN netjes door de betreffende IT provider / netwerkbeheer is ingeregeld..

[Voor 15% gewijzigd door Starke op 18-06-2020 12:24]

• Ludanto
De hiërarchische weg is niet echt een optie, daar is het antwoord dat ik maar naar kantoor komen als het van thuis niet lukt. Ik zit nu wel met een hoogzwangere vrouw waardoor ik uitzonderlijk thuis mag blijven werken.

Ablocker heb ik wel geïnstalleerd, firewall of virusscanner is net zoals collega's.

Het programma waar ik problemen mee heb (squeedly) maakt inderdaad nog verbinding met een andere database (dat ook aangeleverd wordt door het bedrijf dat ons Squeedly aanlevert).

Dit programma is inderdaad het enige wat niet werkt. Al de andere programma's die ik dagdagelijks gebruik werken wel.

Alvast bedankt om mee te denken. Ik ga morgen eens bekijken wat hierboven allemaal gezegd werd. Maar als de vrouw eerdaags bevalt, heb ik toch enkele dagen verlof en moet ik nadien sowieso terug naar kantoor. Eventueel ga ik dan op een andere laptop die niet gebruikt wordt teamviewer installeren zodat ik daarmee connectie kan maken van thuis uit.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True