Toon posts:

Twijfel tussen twee monitoren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe (game) monitor. Ik doe het nu nog met deze:
pricewatch: Philips 278E8QJAB/00 Zwart

Op zich een prima scherm, maar met max 75Hz en 1080p benut ik lang niet het maximale van mijn videokaart (2080 Super). Ik wil graag een monitor met minimaal 1440p resolutie, lage response tijd (liefst 1ms) en minimaal 144hz.

Het mooiste vind ik een 34" ultra wide. Daar is onlangs een goede kandidaat voor uitgekomen:
pricewatch: Iiyama G-Master GB3461WQSU-B1 Zwart

Ik heb het nieuws omtrent deze monitor gevolgd, maar aangezien ik op mijn 27" curved al erg prettig vind, denk ik dat dit op 34" nog prettiger zal zijn. Deze nieuwe monitor van Iiyama komt binnenkort uit en heeft wel een curve:
pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart

Ik twijfel dus erg tussen deze monitors. Ik heb nu al een VA monitor, en dat is best prima. Ik heb nog nooit met IPS gewerkt. Ik begrijp dat het een niet per se beter is dan het ander. De prijs ontloopt elkaar ook niet veel. Ik neig naar de monitor met curve. Hebben jullie nog bepaalde tips?

Mijn budget ligt op max. €500.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-09 09:45
Kijk hier even naar de verschillen:
- https://iiyama.com/gl_en/products/g-master-gb3466wqsu-b1/
- https://iiyama.com/nl_nl/products/g-master-gb3461wqsu-b1/

3466:
Iets hogere helderheid (400cd/m² t.o.v. 350cd/m², 1500R gekromd, hoger contrast (3000:1 t.o.v. 1000:1), mogelijk als enige van de twee FreeSync 3440x1440@100Hz over HDMI, waar bij de 3461 alleen DisplayPort staat.

3461:
Iets luidere speakers (2x5W t.o.v. 2x3W), draaibaar, betere kleurechtheid en -bereik naar verwachting door IPS (bij de 3461 staat als enige de percentages van het kleurenbereik vermeldt).

Let wel, dit zijn specificaties, en geen testresultaten, dus totdat de 3466 getest is, weet je alleen hoe de 3461 het doet, maar niet of de 3466 goed presteert, of niet.

ETS2 2021 "Heart of Russia" DLC kaart: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1M4nYlxJEsQ12v0KXBVwuHoKGuB8NQhH9&usp=sharing

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee