Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel.0
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-01-2022
Hallo,
Ik heb laatst koelpasta op mijn i7-4790 gedaan. Het valt mij op dat de temperaturen van mijn cpu erg warm zijn er de ventilator als een gek tekeer gaat. Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkZ6DrgsJWKw8HYZUff-DvxUDTU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZeyqCHMUudtgpENCIWBlH4x9.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel.0
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-01-2022
Ook haal ik weinig fps in games en veel framedrops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:51
Hoeveel koelpasta heb je gebruikt ?
Heb je de schroeven kruislings aangedraaid?
Heb je misschien een foto van de socket met de koeler er op?

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Overduidelijk dat de koeler niet goed zit. 50 watt en dan 100c.. Je CPU clockt zich terug vanwege te hoge temperatuur (thermal throttle), dus gamen is er niet bij. eerst je koelprobleem oplossen.

Welke koeler gebruik je eigenlijk?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JA93
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-11-2021
Heb je de cpu overgeklokt? Zo ja, eerst terugzetten op standaardwaarden. Beste is zelfs bios terugzetten op standaardwaarden.

Daarna: cpu koeler demonteren en oude koelpasta verwijderen. Na dit te hebben gedaan de nieuwe koelpasta op het midden van de cpu ter grootte van een korrel rijst aanbrengen. Deze niet uitsmeren!!

Daarna de cpu koeler die helemaal ontdaan is van koelpasta erop zetten. De koelpasta verspreid van vanzelf juist.

Daarna testen en kijken of probleem over is.

En zoals millman al zegt: Welke koeler gebruik je? Er zijn veel verschillende cpu koelers. Bij de goedkopere luchtkoelers zitten er ook die voor minder tdp zijn dan je cpu is. Dan wordt deze ook te warm.

Of zelf gemodificeerde koelers waarbij bijvoorbeeld de goede zwarte fan is vervangen door een veel minder krachtige (rgb) led fan en/of hele stille fan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-07 18:48
JA93 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 17:15:
ter grootte van een korrel rijst aanbrengen. Deze niet uitsmeren!!
Ah, de internetwijsheid die eeuwenlang standhoudt, maar niet echt veel uitmaakt.
Rijstkorrel, iets meer, nog wat meer, of uitsmeren.. het maakt allemaal niet zoveel uit.
Misschien een halve graad hier, of een hele graad daar, maar uiteindelijk is het belangrijkste dat de gehele IHS en coldplate goed contact maken met pasta.

bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Aan de overige info te zien is er geen overclock actief dus het moet dan haast wel een fout in de montage zijn.
Ik heb laatst koelpasta op mijn i7-4790 gedaan
Wat ik hier niet uit kan opmaken.. zat er eerst geen koelpasta op dan ? Ik neem aan dat je het ging vervangen, waarmee ? (en waarom ?).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:03
Dit is wel tijdens het gamen hoop ik? Anders direct uitzetten, want dat gaat je CPU niet lang volhouden op deze manier.

Checken of de schroeven goed vast zitten, maar ik zou sowieso de hele cooler er af halen en opnieuw beginnen. Koelpasta en goed de schroeven aandraaien. Daarna voorzichtig proberen te draaien met de koeler om te controleren of er niet per ongeluk nog wat speling tussen de koeler en de CPU zit.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-07 18:48
@Wessel.0 Is de PC inmiddels al supernova gegaan of heb je iets gehad aan de adviezen?
Updates worden altijd gewaardeerd, ook leuk voor anderen met hetzelfde probleem om te weten wat het euvel bij jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:18
daan! schreef op zondag 21 juni 2020 @ 22:38:
[...]

Ah, de internetwijsheid die eeuwenlang standhoudt, maar niet echt veel uitmaakt.
Rijstkorrel, iets meer, nog wat meer, of uitsmeren.. het maakt allemaal niet zoveel uit.
Misschien een halve graad hier, of een hele graad daar, maar uiteindelijk is het belangrijkste dat de gehele IHS en coldplate goed contact maken met pasta.

bron
idd. om moe van te worden. Linus tech tips heeft dit ook al een keer onderzocht. maakt idd geen ruk uit, zelfs teveel heeft geen of nauwelijks invloed.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Pagina: 1