Graag advies over aankoop van een budget smartphone.
De bedoeling is dat deze als onze reserve mobiel gebruikt gaat worden, mocht er een van onze andere telefoons het begeven of in de reparatie zijn.
Meestal zal de mobiel op het nachtkastje liggen voor in geval van nood.
Moet goed genoeg zijn om Whatsapp, Facebook, en Nieuws Apps’ tegelijk aankunnen. Gamen hoeft niet.
Eisen:
- grote accu en laag inactief verbruik
- liefst zo kaal mogelijk Android
- minimaal 3GB RAM en 16GB opslag
- goede scherm voor de prijsklasse
- camerakwaliteit is niet belangrijk
Ik heb gevonden:
Motorola One Macro en Xiaomi Redmi 8 https://tweakers.net/pricewatch/compare/1478922;1493432/
Xiaomi is bekend van de vele reclames en bloatware. Als dit makkelijk te verwijderen is het een goede optie.
Redmi 8 heeft ook een grotere accu. Android blijft steken op 9 (Pie)
Motorola One Macro heeft weer schonere software en gaat naar Android 10.
Kan geen beslissing nemen, help. Maar, misschien is er nog een andere optie die ik over het hoofd gezien heb.
De bedoeling is dat deze als onze reserve mobiel gebruikt gaat worden, mocht er een van onze andere telefoons het begeven of in de reparatie zijn.
Meestal zal de mobiel op het nachtkastje liggen voor in geval van nood.
Moet goed genoeg zijn om Whatsapp, Facebook, en Nieuws Apps’ tegelijk aankunnen. Gamen hoeft niet.
Eisen:
- grote accu en laag inactief verbruik
- liefst zo kaal mogelijk Android
- minimaal 3GB RAM en 16GB opslag
- goede scherm voor de prijsklasse
- camerakwaliteit is niet belangrijk
Ik heb gevonden:
Motorola One Macro en Xiaomi Redmi 8 https://tweakers.net/pricewatch/compare/1478922;1493432/
Xiaomi is bekend van de vele reclames en bloatware. Als dit makkelijk te verwijderen is het een goede optie.
Redmi 8 heeft ook een grotere accu. Android blijft steken op 9 (Pie)
Motorola One Macro heeft weer schonere software en gaat naar Android 10.
Kan geen beslissing nemen, help. Maar, misschien is er nog een andere optie die ik over het hoofd gezien heb.