Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Wenzel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14:56
Graag advies over aankoop van een budget smartphone.
De bedoeling is dat deze als onze reserve mobiel gebruikt gaat worden, mocht er een van onze andere telefoons het begeven of in de reparatie zijn.
Meestal zal de mobiel op het nachtkastje liggen voor in geval van nood.
Moet goed genoeg zijn om Whatsapp, Facebook, en Nieuws Apps’ tegelijk aankunnen. Gamen hoeft niet.

Eisen:
- grote accu en laag inactief verbruik
- liefst zo kaal mogelijk Android
- minimaal 3GB RAM en 16GB opslag
- goede scherm voor de prijsklasse
- camerakwaliteit is niet belangrijk

Ik heb gevonden:

Motorola One Macro en Xiaomi Redmi 8 https://tweakers.net/pricewatch/compare/1478922;1493432/

Xiaomi is bekend van de vele reclames en bloatware. Als dit makkelijk te verwijderen is het een goede optie.
Redmi 8 heeft ook een grotere accu. Android blijft steken op 9 (Pie)
Motorola One Macro heeft weer schonere software en gaat naar Android 10.

Kan geen beslissing nemen, help. Maar, misschien is er nog een andere optie die ik over het hoofd gezien heb.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21-06 21:45
Xiaomi kun je de advertenties uit zetten. Ook heeft die een snapdragon processor dus is makkelijker en langer te onderhouden, en Xiaomi heeft ook een reputatie dat wel te doen. Ook kun je via Xiaomi.eu een Europese rom er op zetten die helemaal vrij is van reclame e.d.

Maar zou je niet gewoon bij een kapot toestel op dat moment even iets bij de mediamarkt halen? Of je nu 150 Euro uitgeeft of tegen die tijd?

• P3TER_
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 12:00
-Motorola G8 Power Lite
-OPPO A5 2020
-Realme C3

Zoals @swhnld zegt, is het zonde om een mobiel te laten verouderen op een nachtkastje, terwijl je hem niet gebruikt. Tenzij jullie je telefoons veel laten vallen of omdat ze op het punt staan stuk te gaan, om wat voor reden dan ook, zou ik er gewoon een kopen zodra je er een nodig hebt.

ETS2 2021 "Heart of Russia" DLC kaart: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1M4nYlxJEsQ12v0KXBVwuHoKGuB8NQhH9&usp=sharing

• Wenzel
@P3TER_ Toestellen die je opnoemt zijn alle drie duurder dan de door mij gestelde limiet.

@swhnld Die processor van Motorola vind ik ook een vreemde keuze, nooit van gehoord.

Ik heb nog verder gekeken naar smartphones met 2 of 3GB RAM. Misschien is dat ook wel genoeg.

Heb gevonden nog Alcatel 1SE met Unisoc SC9863A processor. Ook daarvan heb ik nooit gehoord.
Ook de Nokia 2.3 lijkt me wat, maar die heeft 2GB RAM en dat lijkt me weinig.Wel Android-One.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wenzel
Het is Nokia 4.2 geworden. Gekocht bij MM voor 119 euro. Schone Android en verrassend snel. Precies wat ik wilde.

Topic kan op slot.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True