Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsiTweaker
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Hallo,

Ik ben een newbie :+ qua Pi-Hole, maar wie kan mij uitleggen hoe ik een sub-domain kan blacklisten m.b.v. een RegEx filter?

Bij sommige websites staan de ads in een 'sub' van het main domain ( b.v. www.dummy.com/ads/... ). Nu wil ik wel deze website kunnen bekijken ( www.dummy.com/..... ), maar de ads blokkeren.

Ik heb ge-Google'd, maar ik kan met de gevonden voorbeelden geen werkende regel maken. Wie kan mij helpen?

Op de Pi3 B+ en Pi-hole staan de laatste software versies.

M.v.gr & b.v.d.
PsiTweaker

Beste antwoord (via PsiTweaker op 18-06-2020 12:32)

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:23
Dit kan niet omdat de pihole niet weet wat er achter de / staat. Alleen een dns resolve kun je filteren, dat is namelijk hetgeen wat je pc aanvraagt bij de pihole.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
First of all, een sub-domain is het stukje voor het adres. dus gathering.tweakers.net. Dat kun je zonder problemen blokkeren. De rest van de URL is gewoon het pad dat je op de betreffende webserver bezoekt. Dit kun je dus niet blokkeren.

Pi hole is een addblocker die m.b.v. DNS een domein blokkeert door simpelweg aan te geven dat het niet bestaat. Je PC vraagt van het adres www.dummy.com/adds/.... enkel aan jou Pi hole wat het IP adres van "dummy.com" is. Stelt dat dat dat 1.2.3.4 is gaat jou browser vervolgens http://1.2.3.4/adds/... opzoeken. Om dit toch te blokkeren zul je een browser extensie als uBlock origin moeten gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door n9iels op 17-06-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsiTweaker
  • Niet online
@n9iels, Bedankt voor je antwoord.

Ik meende te begrijpen dat het wel mogelijk was, zie hierzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

PsiTweaker schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:36:
@n9iels, Bedankt voor je antwoord.

Ik meende te begrijpen dat het wel mogelijk was, zie hierzo.
Dat artikel gaat inderdaad daadwerkelijk over het blokkeren van subdomeinen die een bepaald patroon matchen. Wat jij wil is alleen wat anders (namelijk blokkeren obv patroon in het url pad, niet in het domein), dus dat hele artikel is niet van toepassing op jouw vraag.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:23
Dit kan niet omdat de pihole niet weet wat er achter de / staat. Alleen een dns resolve kun je filteren, dat is namelijk hetgeen wat je pc aanvraagt bij de pihole.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsiTweaker
  • Niet online
Dank jullie allen voor jullie antwoorden.

Ik was inderdaad vergeten dat de Pi-hole alleen met/voor DNS werkt en nadat die gegevens ( voor die site ) bekend zijn, de Pi-hole geheel buiten beeld is.

[ Voor 6% gewijzigd door PsiTweaker op 18-06-2020 12:32 ]

Pagina: 1