Mijn vraag
Ik heb de 25-05-2020 een nieuw moederboard en cpu aangeschaft
de Gygabyte z390 gaming x en i5-9600k. Na installeren merkte ik dat ik geluids problemen had en tijdens meetings horen mensen een vervelende ruis sommige zeggen het lijkt op een wasmachine of een molen waar ik naast zit.
Zelf hoor ik het soms ook!
Ook kreeg ik een instalatie loop tijdens het installeren van realtek drivers en starte mijn pc elke keer weer opnieuw op.
Device manager ect geprobeerd werkt allemaal niet.
Ik heb het hele syteem naar informatique gebracht daar stond hij 7 dagen, Hier hebben ze alleen gekeken naar de drivers en hun conclusie was dat er niks aan de hand was.
Bij thuiskomst kreeg ik met opstarten direct het installatie scherm en opnieuw opstarten scherm weer. Ik heb de pc toen uit elkaar gehaald omdat ik er klaar mee was en wou alles weer inleveren bij de winkel alleen zeiden hun dat de cpu krom was. (Wat ik niet zie btw) Ik heb toen alles bij een andere partij gebracht en deze zeiden dat er niks met de cpu of socket te zien was en hebben alles gemonteerd.
Nu werd me verteld dat er maar één geheugen slot werkte.
Ik heb de volgende slots:
B1, B2, A1, A2
Als ik de geheugen in A1 en A2 stop, krijg ik DRAM modulesreinstall recommendations
en zegt hij dat ik de modules beter in B2 en A2 kan stoppen.
Als ik dit doe, gaat de pc heel even aan en krijg ik geen beeld en zonder enig geluid start hij opnieuw op.
Als ik 1 module in slot A1 stop start de pc wel gewoon op.
Echter doet mijn hdmi van m'n videokaart en moederboard het ook niet en werkt het alleen als ik de brede aansluiting gebruik ( dvi ofzo? )
Volgens Informatique kan dit komen door de cpu die krom is.
Volgens andere partij komt dit door de slots op het moederboard.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Z390gaming x
I5 9600k
Geforce 1060 gtx armor 6gb
2x samsung 1 tb
oude geheugen: balistic 2x 4gb
Nieuw geheugen : G.skill 2x 8gb
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle hardware opnieuw gemonteerd.
Bios geupdate
Nieuwe geheugen aangeschaft en geprobeerd.
Alle geheugen slot combinaties geprobeerd.
...
Ik heb de 25-05-2020 een nieuw moederboard en cpu aangeschaft
de Gygabyte z390 gaming x en i5-9600k. Na installeren merkte ik dat ik geluids problemen had en tijdens meetings horen mensen een vervelende ruis sommige zeggen het lijkt op een wasmachine of een molen waar ik naast zit.
Zelf hoor ik het soms ook!
Ook kreeg ik een instalatie loop tijdens het installeren van realtek drivers en starte mijn pc elke keer weer opnieuw op.
Device manager ect geprobeerd werkt allemaal niet.
Ik heb het hele syteem naar informatique gebracht daar stond hij 7 dagen, Hier hebben ze alleen gekeken naar de drivers en hun conclusie was dat er niks aan de hand was.
Bij thuiskomst kreeg ik met opstarten direct het installatie scherm en opnieuw opstarten scherm weer. Ik heb de pc toen uit elkaar gehaald omdat ik er klaar mee was en wou alles weer inleveren bij de winkel alleen zeiden hun dat de cpu krom was. (Wat ik niet zie btw) Ik heb toen alles bij een andere partij gebracht en deze zeiden dat er niks met de cpu of socket te zien was en hebben alles gemonteerd.
Nu werd me verteld dat er maar één geheugen slot werkte.
Ik heb de volgende slots:
B1, B2, A1, A2
Als ik de geheugen in A1 en A2 stop, krijg ik DRAM modulesreinstall recommendations
en zegt hij dat ik de modules beter in B2 en A2 kan stoppen.
Als ik dit doe, gaat de pc heel even aan en krijg ik geen beeld en zonder enig geluid start hij opnieuw op.
Als ik 1 module in slot A1 stop start de pc wel gewoon op.
Echter doet mijn hdmi van m'n videokaart en moederboard het ook niet en werkt het alleen als ik de brede aansluiting gebruik ( dvi ofzo? )
Volgens Informatique kan dit komen door de cpu die krom is.
Volgens andere partij komt dit door de slots op het moederboard.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Z390gaming x
I5 9600k
Geforce 1060 gtx armor 6gb
2x samsung 1 tb
oude geheugen: balistic 2x 4gb
Nieuw geheugen : G.skill 2x 8gb
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle hardware opnieuw gemonteerd.
Bios geupdate
Nieuwe geheugen aangeschaft en geprobeerd.
Alle geheugen slot combinaties geprobeerd.
...