1200 gulden boete voor 3,5 gb dataverkeer?

Pagina: 1
Acties:

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:11

Dark

who tweaked the light?

Topicstarter
Hoi, mijn provider komt met de volgende mededeling over de maand juli:

3461.4 Mb overschreden x fl 0,35 = fl 1211,49

dit is meer dan ik normaal per jaar betaal !!! en lijkt me exorbitant veel geld voor die hoeveelheid data?

Wat denken jullie hier nou van?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Welke provider?
En als in de overeenkomst staat dat je per overschreden MB 0.35 moet betalen klopt het wel. Het zou trouwens wel aso zijn om 0.35 per MB te vragen maar als het in het contract staat dan hebben zij geljk.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het is idd. veeeel geld, maar in Nederland niet ongewoon.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

ik zou eerst controleren of je wel zoveel traffic extra gebruikt hebt..

En die 0,35 cent tja dat spreekt je nu eenmaal vooraf af.

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 14:29
in nederland is het inderdaad over het algemeen duur... maar dit is wel HEEL aso moet ik zeggen

edit:
hmmm... ik zie net dat ik zelf Hfl.0,22 per MB zou moeten betalen... (vuurwerk)

//

Verwijderd

ghehe , te veel films lopen downloaden... >:)

welke provider is dit ?

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 14:29
Op dinsdag 07 augustus 2001 20:02 schreef RastaMan het volgende:
ghehe , te veel films lopen downloaden... >:)

welke provider is dit ?
ik d8 dat hij het over een hosting provider had...

of het je het gewoon over je ISP?

//

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Topicstarter
zeelandnePt ...

Ja het staat in de overeenkomst, onder FUP... maar aangezien men die nogal eens tussentijds aanpast, zonder verdere mededeling, enkel een mailtje dat de nieuwe versie op hun site staat, ben ik de draad een beetje kwijt.

Ik heb ook helemaal niet zoveel verplaatst, en ook heb ik geen waarschuwing ontvangen bij overschrijding van limiet en fup.

Al sinds november vorig jaar heb ik doorlopend klachten, de verbinding valt bij vochtig weer 10-20x per etmaal 5 minuten weg. In juli, na 8 maanden klagen, is er een man met een metertje gekomen, die heeft vastgesteld dat er een 'spike' in de kabel zat tussen het woonhuis en de openbare weg. Die heeft ie opgegraven, toen bleek dat de kabel helemaal zwart was van binne, door ingedrongen vocht. dit moet nog verholpen worden. De kabelmaatschapij is onafhankelijk van de provider, dus het gaat nog lang duren.

Ik ben hierdoor gedwongen een d/l manager te gebruiken. En het kan dus zijn dat deze een extra duit in het zakje doet, maar zoveel kan het nooit geweest zijn.

Ik moet er wel ff bijzeggen dat het deze keer bij drijgen is gebleven, omdat ik gelijk mijn advocaat ingeschakeld heb, die wat briefjes afgevuurd heeft.

Verwijderd

als je diut van te ovren hebt afgesproken zul je het gewoon moeten betalen, tis idd zeer aso en als ze beetje netjes waren hadden ze erst een waarschuwing oid gegeven, maar ze staan volledig in hun recht.

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Topicstarter
iedereen bij zeelandnet heeft die afspraak jah ... en ander keus heb je niet, behalve inbellen.

afijn het puntje is gelukkig niet bij het paaltje gekomen, ik hoef niet te betalen, maar een vreemde zaak blijft het.

Weer wijzer zet ik voortaan DU meter wel weer aan, hoewel je ook daar niks aan hebt als ze nu eenmaal meer geconstateerd hebben, is het toch jouw woord tegen het hunne, dus schiet je er verder niks mee op. Dan zal DU-meter ook wel onbetrouwbaar zijn, in hun optiek...

Zal blij zijn als er alternatieven komen, ben ik iig gelijk weg bij deze neppers..

Verwijderd

hoeveel mag je dan downloaden per maand ?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op dinsdag 07 augustus 2001 20:27 schreef Dark het volgende:
knip

afijn het puntje is gelukkig niet bij het paaltje gekomen, ik hoef niet te betalen, maar een vreemde zaak blijft het.

knip
waarom hoef je nu ineens niet te betalen dan ?

Mother, will they like this song?

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Topicstarter
Voor 140 gulden mag je 5000mb met 55kb/sec down en 20kb/sec up dataverkeer (dus je upstream telt ook mee) veroorzaken. Ik zat op 8,5gb... (*D Fair Use Policy

*= 1 x in de 3 maanden mag je er 25% overheen, zonder gevolgen, anders abo omhoog of voortaan 35ct/mb bij extra verkeer...
zie:http://www.zeelandnet.nl/zldinfo/partic.html

ik wil niet eens weten waarom ik niet meer hoef te betalen, ik vind het wel best zo. Ik moet wel ff kwijt dat ik er ondanks de kwijting er toch niet helemaal een positief gevoel aan over heb gehouden.

Verwijderd

140 flappen/maand :? voor kabel ?

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 19:57 schreef Dark het volgende:

dit is meer dan ik normaal per jaar betaal !!! en lijkt me exorbitant veel geld voor die hoeveelheid data?

redelijk.
hier kan ik een paar maand voor mxstreamen :9~ met ontelbaar veel MB's })

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ben ik ff blij dat @Home geen downloadlimiet heeft.....

Ik ben weer een paar dagen flink aan het DivX-neerhalen geweest........

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Bij mijn Euronet ADSL heb ik een FUP en daar zeggen ze niet hoeveel je dataverkeer max. mag zijn :? Ze moeten nie flikken om mij dan een boete te geven

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 19:57 schreef Dark het volgende:

Jezus, Dat is kut. wat een naaiers daar in bij Zeelandnet, maar laat je niet verder naaien. Als ik een aansluiting neem wil ik daar onbezorgd van kunnen consumeren.
Gewoon verhuizen naar een gebied waar ze niet zo moeilijk doen over een aantal gigabytes meer, zoals mxstream. 3 weken online nu en zo'n 30 gigabyte binnen gehaald, hehe..:) op naar de 60.
P.s Is die meet-apparatuur voor het aantal gig je dl, echt wel zo betrouwbaar?

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Werkelijk te zot voor woorden, achja, je hoeft het toch nooit te betalen.
Schrijf gewoon terug dat als ze het doorzetten dat je een kort geding aanspant waarin je nog veel meer geld eist omdat hun hun verplichtingen niet nakomen... hielp goed bij Chello.

• Breaker
  • Laatst online: 20:54
Wees maar blij dat je dan geen kabel via de rendo hebt!

100 piek per maand dan heb je

115Kbit up en down (is 3K down en 5K up in praktijk, soms nog langzamer)
1Gbyte upload limiet en 1Gbyte download limiet
als je eroverheen gaat moet je 50 cent per MB betalen EXCL. BTW. :(

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 09:19

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

He Dark,

Kan je geen MXstream in Seros kriegen dan??

Ik woon in M'burg en Mxtream rules daaro. Ik heb mede door al die downloadlimiet ellende niet voor kabel gekozen. Zeelandnet mafia!!!

Ik betaal voor een basicabo fl 100,- das toch weer fl 40,- goedkoper voor een betere/snellere en stabielere verbinding !!

XBL: theArthurrrr

Pagina: 1