Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

ethernet valt continu weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Robbin2000
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 07-11-2020
Beste tweakers,

Ik ben een week geleden overgestapt naar een cat 6 internetkabel. Sinds ik dat heb gedaan valt regelmatig mijn internet weg. Ik speel games, zoals Fortnite en Warzone. Midden in een game disconnect mijn ethernet. Er staat dan dat ik niet meer verbonden ben. De kabel aansluiten was ebest een moeilijk werk. Echter was het toch gelukt en heb ik het vervolgens doorgemeten met een apparaat. Dat apparaat gaf aan dat alle 8 de draden van de kabel goed waren aangesloten.

Weet iemand hoe het kan dat ik alsnog de hele tijd disconnect?

Alle reacties

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 07:57

lier

MikroTik nerd

Wat betekent "goed waren aangesloten"?
Welke kabel?
Welke stekkers?
Wat is "regelmatig"?
Is "disconnect mijn ethernet" in het spel of in Windows?

[Voor 24% gewijzigd door lier op 17-06-2020 12:13]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Anoniem: 93986
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
En hoezo alsnog? Wat was dan de reden van het vervangen van de kabel?

• Robbin2000
@lier Een cat6kabel bestaat uit 8 kleine draden die precies in een Rj45 connector moeten worden aangesloten. De draden moeten precies op de juiste plek zitten wil de kabel goed kunnen functioneren. De cat6 internetkabel loopt tussen mijn pc en wifi router beneden. De stekkers van de internetkabel moet ik zelf aansluiten, omdat het met stekker niet door het plafond past. Met regelmatig bedoel ik elke 15 minuten ongeveer.

• Robbin2000
@ciris Ik bedoel hoe het kan dat ik steeds disconnect, terwijl de kabel goed is aangesloten. De reden van vervanging was omdat de cat6 meer data tegelijk kan verwerken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:02
Opnieuw krimpen helaas. Of is het toeval dat dit gebeurt sinds de kabel vervangen is? Cat 6 kan net zoveel data tegelijk verwerken als cat 5e.

• Robbin2000
@Vinzz Waarom als ik de kabel doormeet geeft die dan aan dat hij goed is aangesloten?

• Schumaster
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16-06 14:20
Robbin2000 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:49:
@Vinzz Waarom als ik de kabel doormeet geeft die dan aan dat hij goed is aangesloten?
Omdat een simpele meter alleen meet of er op dat moment iets van connectie is. Op het moment dat je data door de kabel gaat sturen, en deze is niet helemaal lekker aangesloten, geeft dit problemen.
Inderdaad: kabel opnieuw krimpen.

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:02
Hoe moet ik dat weten. Waarom valt de verbinding dan weg?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 06:55
Zo'n simpele datatester geeft geen enkele zekerheid dat de boel daadwerkelijk goed is aangesloten. Het vertelt je dat de volgorde klopt aan beide kanten hetzelfde is, maar meer ook niet.

Waarschijnlijk heb je de verkeerde RJ45 stekker gebruikt of is het toch met aansluiten mis gegaan.

[Voor 3% gewijzigd door Xander op 17-06-2020 12:53]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• skelleniels
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:23
Ik neem aan dat je de kleurencodes gerespecteerd hebt?

http://specs.tweak.to/16567

• !GN!T!ON
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23:46
vrijwel zeker dat een kabeltje geen goede connectie heeft gemaakt bij het krimpen. Zo'n kabeltestester van 5 euro uit china detecteerd niet betrouwbaar of alles goed gekrimpt is (zet een spanning op de kabeltje aan ene kant en detecteer deze aan andere kant) bij gigabit zijn de tolerances veel lager.

Kleurcodes zijn prima, anders had je helemaal geen connectie gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 06:55
!GN!T!ON schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:54:

Aan beide kanten hetzelfde fout doen kan nog best een connectie opleveren hoor...

En 4 van de 8 aders goed afmonteren kan al zorgen voor een prima stabiele 100Mbps link.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• skelleniels
!GN!T!ON schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:54:
vrijwel zeker dat een kabeltje geen goede connectie heeft gemaakt bij het krimpen. Zo'n kabeltestester van 5 euro uit china detecteerd niet betrouwbaar of alles goed gekrimpt is (zet een spanning op de kabeltje aan ene kant en detecteer deze aan andere kant) bij gigabit zijn de tolerances veel lager.

Ik bedoel uiteraard de volgorde van de kleuren! Ze kunnen nog aan beide kanten overeen komen, maar het is belangrijk dat een bepaalde volgorde gerespecteerd wordt.

edit: ter extra info: de volgorde in de RJ45 connector waarbij het lipje onderaan hangt:

Oranjewit
Oranje
Groenwit
Blauw
Blauwwit
Groen
Bruinwit
Bruin

[Voor 11% gewijzigd door skelleniels op 17-06-2020 12:58]

• !GN!T!ON
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23:46
skelleniels schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:57:
[...]

Ik bedoel uiteraard de volgorde van de kleuren! Ze kunnen nog aan beide kanten overeen komen, maar het is belangrijk dat een bepaalde volgorde gerespecteerd wordt.
Je hebt gelijk, volgorde is bij hoge snelheden wel van belang vanwege twisted pair en opheffen van overspraak, niet aangedacht. (hoewel dit volgens mij niet zou mogen betekenen dat je verbinding helemaal weg valt, maar dat je snelheden inzakken).

• skelleniels
!GN!T!ON schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:59:
[...]

Je hebt gelijk, volgorde is bij hoge snelheden wel van belang vanwege twisted pair en opheffen van overspraak, niet aangedacht. (hoewel dit volgens mij niet zou mogen betekenen dat je verbinding helemaal weg valt, maar dat je snelheden inzakken).
Kan zeker er wel voor zorgen dat de verbinding wegvalt, zeker als de kabel wat van lengte is.

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 07:57

lier

MikroTik nerd

Robbin2000 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:37:
@lier Een cat6kabel bestaat uit 8 kleine draden die precies in een Rj45 connector moeten worden aangesloten. De draden moeten precies op de juiste plek zitten wil de kabel goed kunnen functioneren. De cat6 internetkabel loopt tussen mijn pc en wifi router beneden. De stekkers van de internetkabel moet ik zelf aansluiten, omdat het met stekker niet door het plafond past. Met regelmatig bedoel ik elke 15 minuten ongeveer.
Bedankt voor je uitleg over "internetkabel" (je zal waarschijnlijk netwerkkabel bedoelen?). Helaas is dat niet het antwoord waar ik naar op zoek ben, dus:

Welk merk & type kabel heb je gebruikt?
Welke merk & type connectoren heb je gebruikt?
Heb je de standaard volgorde gebruikt van de aders:
wit-oranje/oranje/wit-groen/blauw/wit-blauw/groen/wit-bruin/bruin

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:05
En heb je de twists zo lang mogelijk in de paren laten zitten?

• KingHawk
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21-05 10:22
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met 2 computers die op CAT5e nergens last van hadden. Welk moederbord gebruik je? Ik zal kijken of jij misschien hetzelfde probleem hebt als ik had. @Robbin2000

[Voor 6% gewijzigd door KingHawk op 17-06-2020 13:43]

• vincedd
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16-06 14:33
Maak eerst maar eens een foto van hoe je het hebt gemaakt en plaats deze eens hier

• Robbin2000
@KingHawk MSI MPG Z390 Gaming Plus

• Robbin2000
@Nielson ja dat heb ik gedaan

• KingHawk
Je hebt dezelfde netwerk chip namelijk de Intel® I219-V als die ik heb waarmee ik hetzelfde probleem ervaar. Zoals je aangeeft valt de verbinding ongeveer elke 15min weg wat bij mij (en mijn vriendin) ook met die interval was. Schone installatie van Windows of de nieuwste drivers hielpen allemaal niet met dit probleem.
Het enige verschil is dat ik dit probleem alleen ervaarde op mijn 10Gbit NETGEAR switch en niet als ik het direct op de KPN v10 router aansloot. Uiteindelijk heb ik voor beide computers een 10Gbit ASUS (XG-C100C) netwerkkaart gekocht om van dit probleem af te komen dus jammer genoeg heb ik geen fix voor je.
Als iemand hier wel een oplossing kan vinden is dat voor mij ook heel interessant.

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:43
@Robbin2000

Als je een standaard stugge kabel en standaard Rj45 connectors gebruikt hebt dan is dat waarschijnlijk je probleem.
Een stugge kabel moet je afmonteren op een doos en niet op een Rj45 connector die zijn bedoelt voor flexibele kabels.
Meten met een kabeltester zegt niet zo veel, die werkt met gelijkstroom en niet met hoge frequenties zoals een netwerkverbinding gebruikt.

@KingHawk
Die intel adapter heb ik ook en die wordt erg veel in professionele apparatuur gebruikt zonder problemen.
Het probleem zit dus duidelijk in je netgear consument switch.

Ben nog persoonlijk nog nooit onder de indruk van netgear spullen geweest.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• skelleniels
Ben(V) schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:39:
@skelleniels

Als je een standaard stugge kabel en standaard Rj45 connectors gebruikt hebt dan is dat waarschijnlijk je probleem.
Een stugge kabel moet je afmonteren op een doos en niet op een Rj45 connector die zijn bedoelt voor flexibele kabels.
Meten met een kabeltester zegt niet zo veel, die werkt met gelijkstroom en niet met hoge frequenties zoals een netwerkverbinding gebruikt.

Ben nog persoonlijk nog nooit onder de indruk van netgear spullen geweest.
Ik vermoed dat je @Robbin2000 wilde taggen want ik heb helemaal geen probleem.

OT: die netwerkadapter zou inderdaad geen probleem mogen geven, kom die in zeer veel pc's/laptops/servers(Supermicro) tegen.

[Voor 8% gewijzigd door skelleniels op 17-06-2020 16:48]

• KingHawk
@skelleniels @Ben(V)
Mijn gedachte was ook dat het door de switch komt, dat klinkt ook het meest logisch uit mijn verhaal. Alleen het gedrag wat zijn verbinding vertoont lijkt zo erg op dat van mij dat ik dacht dat het misschien toch iets anders aan de hand was.
In ieder geval is het iets om in je achterhoofd te houden om als niks meer werkt toch een andere netwerkkaart te testen. Zeker het advies van de andere tweakers hier eerst opvolgen om slechte bekabeling etc. uit te sluiten.

• skelleniels
KingHawk schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:31:
@skelleniels @Ben(V)
Mijn gedachte was ook dat het door de switch komt, dat klinkt ook het meest logisch uit mijn verhaal. Alleen het gedrag wat zijn verbinding vertoont lijkt zo erg op dat van mij dat ik dacht dat het misschien toch iets anders aan de hand was.
In ieder geval is het iets om in je achterhoofd te houden om als niks meer werkt toch een andere netwerkkaart te testen. Zeker het advies van de andere tweakers hier eerst opvolgen om slechte bekabeling etc. uit te sluiten.
De leidraad in dit verhaal is wel dat de problemen zijn begonnen sedert hij is overgestapt naar een andere netwerkkabel.
Als je dan leest dat "het aansluiten van de kabel best een moeilijk werk was" dan lijkt me vrij duidelijk dat daar de oorzaak zal te zoeken zijn.

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:43
@skelleniels
Klopt, kwestie van dikke vingers, heb de tag aangepast.

[Voor 13% gewijzigd door Ben(V) op 17-06-2020 19:41]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True