Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vloerverwarming zoneregeling opstelling

Pagina: 1
Acties:

• Falcone
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18-06 22:29
Hallo Tweakers,

Ik zit al een tijdje met een vraagje hoe ik mijn vloerverwarming thuis het beste kan regelen. De situatie is als volgt:

Begane grond:
- Robot vloerverwarmingsverdeler 8 groepen
- Danfoss zoneklep (deze kan open of dicht worden gezet)
- Bypass

1e verdieping:
- Robot vloerverwarmingsverdeler 6 groepen

Op dit moment hangt er in de woonkamer een Nefit moduline 300, deze stuurt de Nefit HR Topline ketel aan. Dus het huis wordt verwarmd d.m.v. de temperatuur in de woonkamer.

Gewenste oplossing:
De begane grond wil ik door middel van de thermostaat in de woonkamer regelen.

Op de 1e verdieping wil ik elke kamer apart kunnen beheren. De vloerverwarming is zo gelegd dat elke kamer op een aparte groep op de verdeler zit. Tevens loopt er een kabel van elke kamer naar de verdeler, zodat er in elke kamer een thermostaat geplaatst kan worden.

Verder moet het zo zijn, dat de ketel niet brand wanneer er geen warmte nodig is. Wanneer deze wel moet stoken dan moet dit op de buiten temperatuur gebeuren.

Huidig idee:
Begane grond: aan/uit thermostaat gekoppeld op de danfoss zoneklep.

1e verdieping: Robot RCE thermostaat 4x, Robot RCE zoneregelaar, Robot 6x servomotor (voor het open en sluiten van de groepen).

De Nefit moduline 300 verplaatsen en bij de ketel hangen, hiertussen een AM10 Nefit + buitenvoeler plaatsen (deze kan weersafhankelijk regelen).

Mijn vragen:
- Als er een aan signaal naar de ketel wordt gestuurd voor warmte, maar alle groepen staan dicht waardoor de ketel eigenlijk niet meer hoeft te verwarmen. Slaat de ketel dan automatisch uit? Dit lijkt mij niet echt energievriendelijk.
- De AM10 Nefit werkt op een aan/uit signaal, heb ik de moduline 300 dan nog wel nodig of kan ik beter opzoek gaan naar een zoneregelaar met een aan/uit signaal waar ik de beneden als wel 1e verdieping kan regelen?
- Zijn er Tweakers die een zelfde soort oplossing hebben en do's en dont's hebben?

Volgensmij kan dit allemaal veel beter geregeld worden, maar ik ben niet bekend met de beschikbare oplossingen.

Alvast bedankt :)!

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True