pwerline adapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkeskiler10
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-09-2020
ik heb nu een 500mbps pwerline adapter, het geeft me nu ongeveer de helft van het max. 100 mbps. mijn vraag is als ik nu een betere powerline adapter koop krijg ik dan ook beter internet? ik gebruik ethernet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09
Zoek een op hardware.info of ct.nl naar een powerline test.

De snelheid hangt af van de chipset, groepen, lengte.

Al vind ik 100Mbit een prima waarde snelheid voor zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-07 21:31

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ik denk dat de winst in snelheid marginaal zal zijn. Ik haal hier met 300Mbps powerlines zo'n 20Mbps. Afgelopen week even geprobeerd met andere set powerlines, maar de snelheid was nagenoeg hetzelfde.

Ik zou als het kan eerst eens proberen of er iemand is die zo'n set heeft, of je die even een uurtje kan lenen.

De maximumsnelheid die powerline adapters halen, zijn gebaseerd op een optimale elektrische installatie, wat in realiteit niet haalbaar is.

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:59
Welke setje is het? Ik heb een setje tp-link https://tweakers.net/pric...r-startset/specificaties/
Deze is powerline 500mbps maar de netwerkinterface is 100mbps. Zie dat ook in Windows dat het een 100mbit is. Haal dit wel volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Er zijn diverse variabelen van invloed op de daadwerkelijke snelheid. Het is nu eenmaal geen ideale manier van verbinden. Kijk inderdaad eens naar op hardware.info voor vergelijkende reviews.

Als een kabel trekken niet mogelijk is, zou ik eerder kijken of je niet met een mesh-systeem kan gaan werken. Met op de juiste plekken een node (waar je ook e.e.a. bekabeld op kunt aansluiten) zul je waarschijnlijk veel hogere snelheden kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-07 13:38
Wat @DJ-Promo zegt, veel powerline adapters adverteren met een hoge snelheid terwijl de netwerkinterface gelimiteerd is op vaak 100mbps, als je deze net aangeschaft hebt zou je deze misschien nog kunnen retourneren, en eventueel een andere bestellen. Of dit daadwerkelijk een verbetering geeft is afhankelijk van de internetsnelheid die je binnenkrijgt, de staat van het eletriciteitsnetwerk in huis, kabels die je gebruikt en nog een aantal andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

darkeskiler10 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:12:
ik heb nu een 500mbps pwerline adapter, het geeft me nu ongeveer de helft van het max. 100 mbps. mijn vraag is als ik nu een betere powerline adapter koop krijg ik dan ook beter internet? ik gebruik ethernet
Wat bedoel je met "de helft van het max. 100mbps"?

- je haalt de helft van de maximaal theoretisch haalbare snelheid (inderdaad ~250Mbps), namelijk 100Mbps.
- je haalt de helft van de maximaal haalbare snelheid 100Mbps, namelijk ~50Mbps?

Begin eens met de basics:
- exacte typenr van de apparaten?
- hoe meet je?
- wat meet je exact?
- is dat constant, of verandert het in de tijd? Of afhankelijk van waar je de adapters aansluit?

Het helpt ook om te weten hoe de electra in je huis aangelegd is:
- heb je randaarde op beide locaties waar je de powerline adapters aan wilt sluiten?
- heb je zonnepanelen + inverter of andere apparaten die flink kunnen storen op de PLC-frequenties?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1