Toon posts:

Scherm Samsung 65Q70R defect door spelende kinderen - en nu?

Pagina: 1
Acties:

• alby72
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 03-07-2020
Beste allemaal,
alle eerst mijn excuses voor mijn NL, ben buitelander en ik zal mijn best doen, beloofd :)
pas 2 maanden geleden een Samsung Q70R in 65" gekocht
gisteren ( door spelende kinderen in de tv kamer) is een baarst in het scherm ontsaan :( :( en nu een hele mooie zwarte balk ( met gekleurde dune strepjes) midden in het scherm.........balennnn :-(
Naturlijk niet gedekt door mijn verzekering ( al geprobeerd om te claimen maar die weigeren om te betalen want het was geen ongeluk) en nu de vraag is: laten repareren or helaas een nieuwe kopen ? :/
heeft iemand een idee hoeveel een nieuwe panel gaat kosten? heb samsung gebeld en die kunnen naturlijk een monteur langs sturen ( met 95euro rijkosten+ 60 euro per uur) om de schade en reparatie kosten vast te stellen. heb geprobeerd te googlen en prijzen voor nieuwe panelen lopen makeelijk boven de 800euro+ montage kosten :'( :'(
wat is jullie advies? toch een reparateur langs laten komen en pas daarna beslissen wat te doen? ik wil natuurlijk geen 95euro uitgeven en daarna beslissen om toch een nieuwe te kopen, zonde!
ik zal best tot 7/800 euro ( all inclusive) voor een reparatie willen betalen ( nieuwe tv was 1400 euro) maar als meer dan dat is het heeft ( imho) weinig zin . vraag hierover, als het paneel gerepareerd zal worden, heb ik nogsteeds 22maanden volledige garantie gezien dat de TV 2 maand oud is? of het is niet zo
ik zal eventueel een nieuwe voor rond de 800/900 kunnen kopen ( tv staat zo en zo op zolder in de game kamer)
ik weet echt niet wat te doen :?
alvast bedankt _/-\o_
ciao
Alberto ;w

[Voor 3% gewijzigd door alby72 op 17-06-2020 10:44]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23:42
Wat meer hoofdletters en punten zouden welkom zijn, maar verder is je Nederlands prima!

Ik denk dat de enige manier om hoge kosten te vermijden is, om het zelf te doen. Schroef het apparaat open, onderzoek wat voor paneel erin zit en probeer dat paneel zelf op de kop te tikken. Vaak ben je dan een stuk goedkoper uit dan via een reparateur die tientallen procenten marge bovenop het paneel gooit en dan nog zijn eigen arbeid in rekening brengt. Het monteren van een LCD-paneel is op zich prima zelf te doen, het zit met wat bandkabeltjes aan de eletronica verbonden. Met een schroevendraaier kom je vaak een heel eind.

Ik heb het zelf wel eens met monitoren en laptops gedaan, televisies nog niet, maar in beginsel is het hetzelfde kunstje.

Verder zou ik de kleine lettertjes van je verzekering eens goed lezen. Ze hebben duidelijk geen zin om te betalen, maar als dit niet gedekt is, waarom heb je dan überhaupt een verzekering? Persoonlijk zou ik, tenzij de kleine lettertjes duidelijk stellen dat het niet gedekt is, geneigd zijn om met een advocaat te gaan praten.

• alby72
Bedankt dmantione,
ben echt geen klusman maar bedankt voor de tip
Ik zal zeker in mijn verzekering kleine letter induiken. Ik vind ook schandalig dat elke maand een dikke premie betaald wordt maar op het moment dat iets stuk gaat het is niet gedekt. sterk nog, ik heb nog nooit een claim ingediend :-(
ben trouwens nogsteeds nieuwsgierig over een schatting van reparatie kosten

[Voor 11% gewijzigd door alby72 op 17-06-2020 12:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23:42
Een website die van nut kan zijn:

https://www.tvserviceparts.com/Samsung-Display-Panels.html

Ik zou daar geen paneel kopen (uit Amerika importeren is vaak ook weer duur), maar je kunt wel met het modelnummer van je TV uitvinden welk type paneel daar in gaat en dan googelen op het modelnummer van je paneel. Ebay is een goede plek om panelen te zoeken en verder zijn er overal in Europa wel handelaren te vinden die ze aanbieden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21-09 17:45

Major_ton

Shoot!

Hoezo was het geen ongeluk? Heb jij de kinderen opdracht gegeven om de TV kapot te maken? Nee toch? Schandalig dat de verzekeringsmaatschappij op deze manier reageert. Ik zou ze nog een beer bellen en vragen om een expert langs te laten komen. Dit moet gewoon onder de inboedel vallen lijkt mij. Anders maar de rechtsbijstand inschakelen en daarna zo snel mogelijk van maatschappij wisselen.

DJI Mavic 2 Pro - DJI Ronin S - Fuji X-Pro1, X-H1, X-T3 - 16mm/1.4 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 50-140mm/2.8 - 7Artisans 7,5mm - LG 65B6 OLED - Sony 75XF9005 FALD LCD - PS5 - AMD R7 2700X, 32GB DDR4, RTX-2070 - Hyundai Ioniq EV 38,3kW Premium

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alby72
absoluut mee eens Major ton
dit wil ik ook niet voorbij laten gaan
ik zal verder stappen nemen ( zeker voor 1400 euro mijn rechtsbijstand inschakelen)

[Voor 4% gewijzigd door alby72 op 17-06-2020 13:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
alby72 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:41:
( door spelende kinderen in de tv kamer) is een baarst in het scherm ontsaan :( :( en nu een hele mooie zwarte balk ( met gekleurde dune strepjes) midden in het scherm.........balennnn :-(
Naturlijk niet gedekt door mijn verzekering ( al geprobeerd om te claimen maar die weigeren om te betalen want het was geen ongeluk)
Zoals Major Ton al aangeeft. Deze schade is veroorzaakt door spelende kinderen en is niet opzettelijk en ook niet te wijten aan nalatigheid.

<i>Schade die uw kinderen in uw eigen woning of tuin veroorzaken zijn alleen gedekt onder opstal-/inboedelverzekering als het om ongelukjes gaat en als de oorzaak onder de dekking valt. Dus struikelen en daarbij iets stukmaken wel, maar op de muur tekenen of in een driftbui een vaas stukmaken niet. Daarnaast speelt ook altijd de factor ‘nalatigheid’ mee.</i>

Derhalve claimen bij de verzekering als je dit voor je kinderen in ieder geval hebt afgedekt. Blijven ze zeggen dat ze niet uitkeren moet je beroep doen op de rechtsbijstand. Hou er rekening mee dat je eventueel ook nog een eigen risico hebt. Hangt van de verzekeraar af hoe hoog die is.

Wat betreft het scherm. Tja dat is een afweging die je moet maken. Als het 800 tot 900 euro gaat kosten zou ik het zeker overwegen. De garantie blijft sowieso bestaan als het panel wordt vervangen door een nieuwe

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
dmantione schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:42:
Een website die van nut kan zijn:

https://www.tvserviceparts.com/Samsung-Display-Panels.html

Ik zou daar geen paneel kopen (uit Amerika importeren is vaak ook weer duur), maar je kunt wel met het modelnummer van je TV uitvinden welk type paneel daar in gaat en dan googelen op het modelnummer van je paneel. Ebay is een goede plek om panelen te zoeken en verder zijn er overal in Europa wel handelaren te vinden die ze aanbieden.
65" is wel een hele andere orde dan een simpel paneeltje van een laptop. De verzending alleen al bijv.
Maar het kan wel ja via, ook vanuit NL, maar in dit geval alleen via een "wederverkoper van onderdelen van Samsung" [edit: blijkt dat ze geen van allen op voorraad zijn maar zal dan wel besteld moeten worden zeker]. Uiteraard kan je altijd nog op eBay zoeken maar de grootte maakt het verzenden gewoon lastig.

[Voor 4% gewijzigd door apis29 op 17-06-2020 21:26]

• DeTjuk
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20-09 13:41
alby72 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:32:
Bedankt dmantione,
ben echt geen klusman maar bedankt voor de tip
Ik zal zeker in mijn verzekering kleine letter induiken. Ik vind ook schandalig dat elke maand een dikke premie betaald wordt maar op het moment dat iets stuk gaat het is niet gedekt. sterk nog, ik heb nog nooit een claim ingediend :-(
ben trouwens nogsteeds nieuwsgierig over een schatting van reparatie kosten
Of iets gedekt is onder je verzekering heeft natuurlijk niets te maken met het feit dat je je premie netjes betaalt of dat je nog nooit iets geclaimd hebt.

Er staat nergens in de voorwaarden van een verzekeraar als u nog nooit iets geclaimd hebt dan maakt het niet uit wat uw schade betreft, deze wordt altijd vergoed. Dat zou een mooie boel worden.

Wat een verzekeraar wel keurig vermeld is wat er wel en niet gedekt is volgens de polisvoorwaarden waar je akkoord mee bent gegaan.

Ik heb het sterke vermoeden dat je niet een zogenaamde allrisk polis hebt. Ik zou me voor een volgende verzekeraar goed laten voorlichten. Op basis van de gezinssituatie (lees: jonge kinderen) is het verstandig om een allrisk dekking af te sluiten wil je dit soort schades kunnen claimen (let daar bij op het eigen risicio dat er (vaak) bij hoort).

Of je gaat voor het goedkoopste alternatief en weet dat deze situaties niet onder de dekking vallen en neemt het risico voor lief.

Het is echt te makkelijk te roepen ik betaal premie dus ik wil het vergoed hebben.

En ook je rechtsbijstand gaat je hier niet mee kunnen helpen. Er van uit gaande dat de verzekeraar de polisvoorwaarden juist hanteert.

[PSN: DeTjuK]

• alby72
@DeTjuk
Bedankt voor je reactie
ter aanvulling:
- ik heb een all risk inboedel met eigen risiko van 150euro
- ik heb niet gezegd dat ze moeten de schade goedkeuren omdat ik elke maand netjes premie betaald. dit zijn jouw worden of beter je eigen interpretatie. het was alleen een opmerking gezien het feit dat verzekeringen maatschappijen proberen altijd om juridisch kleine letters te vinden om de schade niet te dekken.

dus, het volgende dat je schrijft klopt niet helemaal.....IMHO

"Wat een verzekeraar wel keurig vermeld is wat er wel en niet gedekt is volgens de polisvoorwaarden waar je akkoord mee bent gegaan."

was het maar zo, elke polisvoorwaarden is altijd onduidelijk en vaker open voor verschillende intepretaties.
dit blijft naturlijk mijn personelijk mening :)

gr ;)

[Voor 29% gewijzigd door alby72 op 18-06-2020 13:49]

• DeTjuk
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20-09 13:41
De discussie wat je wel of niet zegt, laat ik even voor wat het is.

Ik vind het bijzonder dat jouw verzekeraar schade veroorzaakt door spelende kinderen aan de tv niet dekt als er sprake is van een allrisk verzekering. Maar goed ik ken de polisvoorwaarden van deze maatschappij niet, dus dat is lastig beoordelen.

Er zijn maatschappijen die hun polisvoorwaarden hebben herschreven in "Jip en Janneke" taal. Erg duidelijk en goed te begrijpen.

Wat hier nog niet is gevraagd (ik heb hierin ook een aanname gedaan), is de schade veroorzaakt door jouw eigen kinderen of door kinderen van iemand anders (niet op jouw adres ingeschreven)?

Mochten jouw eigen kinderen de schade niet hebben veroorzaakt dan zou je een claim kunnen indienen op de aansprakelijkheidsverzekering van de ouders van die kinderen (als ze die hebben).

Je zult dan wel een officiele afwijzing moeten hebben van je huidige verzekeraar.

[PSN: DeTjuK]

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 00:07

MsG

Forumzwerver

Gaat het om je eigen kinderen of andermans kinderen? Indien het andermans kinderen zijn kunnen die ouders hun WA-verzekering vermoedelijk aanspreken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• alby72
bedankt voor het meedenke DeTjuk
schade was veroorzaakt door mij eigen kinderen die op mij adres woonachtig zijn ( die zijn 13 en 17) . die waren in de tv kamer met een Velux raam bedieningstang aan het kloten en die viel per ongeluk met de metalen randje tegen de tv aan. Het was natuurlijk niet met opzet. Het was dus geen PS4 remote control met opzet tegen de tv gegooid:-)
ik heb een tussenpersoon die alle mijn verzekering zaken regelt en hij verteld me dat het artikel in de polisvoorwaarden waar de verzekeraar aanwijst is gewoon totaal over iets anders en heeft niks mee te maken met onze specifiek geval.
hij heeft het nu weergelegd bij de verzekeraar.
ik hou jullie op de hoogte
p.s. inmiddels heb ik ook contact opgenomen met Samsung. het zal lastig worden gezien de prijzen voor een nieuwe panel. ik ga geen 1000 euro betalen om te laten repararen ( indien natuurlijk niet gedekt door mijn verzekering)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Paneel is vrijwel altijd uiterst oneconomisch om te vervangen, en de tweedehands prijzen zijn vaak onevenredig duur helaas. Alles kan prima kapot gaan bij een TV, maar als het paneel gebarsten is ben je vaak wel de sjaak.

Hopelijk biedt die tussenpersoon nog uitkomst. Ik zou ook niet meer info geven dan noodzakelijk bij een verzekeraar, die zal bij elk dingetje een mogelijkheid zoeken om niet uit te keren. Die leeftijd van de kinderen zou ik niet zomaar noemen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• alby72
@MsG
Bedankt, je heb zeker een punt
Ik had misschien iets meer "slim" moeten zijn tijdens het invullen van de schade formulier. My bad
lesje geleerd voor de volgende keer ( hopelijk er zal geen volgende keer zijn :-))

• marteltor
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:09
alby72 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:26:
@DeTjuk
- ik heb een all risk inboedel met eigen risiko van 150euro
Snap niet dat de verzekeraar moeilijk doet. All-risk is toch helder...all risk?! En hier is geen sprake van opzet.

• _jero_813
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-09 23:46
MsG schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:25:
... Die leeftijd van de kinderen zou ik niet zomaar noemen.
Waarom niet? De leeftijd van de persoon zou totaal niet moeten uitmaken voor een ongelukje.

• MsG

MsG

Forumzwerver

_jero_813 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:52:
[...]

Waarom niet? De leeftijd van de persoon zou totaal niet moeten uitmaken voor een ongelukje.
Ik kan me zo voorstellen dat een verzekeraar een ongelukje met een kapotte tv sneller accepteert bij een kind van 3 dan bij een kind van 17. Uit voorzorg zou ik dan zelf, bij oudere kinderen, niet ongevraagd met die leeftijden strooien. Ik heb zelf 0 praktijkervaring met verzekeraars, maar dat is de associatie die het bij mij oproept.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee