Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Instellingen Skype-app voor webcam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JKL-NL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 03-06 20:55
Hoi allemaal,

Ik wil graag het aantal FPS van mijn webcam in Skype verhogen. In de desktopversie van Skype kon je in de map AppData het bestand config.xml vinden om instellingen aan te passen. Voor de app uit de Microsoft Store is dit schijnbaar anders. Ik heb in Local wel een submapje gevonden met Settings, maar dat is een DAT-bestand (met allemaal vreemde tekens).

Is het in de app nog wel mogelijk om dit aan te passen, of kan ik beter de desktopversie weer downloaden?

Alvast bedankt voor de reacties!

Alle reacties

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-06 22:42

De Nelis

en anders maar niet...

Welke webcam heb je, welke frame rate haal je?

De webcam heeft een maximaal haalbare frame rate namelijk.

[Voor 40% gewijzigd door De Nelis op 17-06-2020 10:27]

time is infinite, but each week is ten hours short..

• JKL-NL
@De Nelis klopt, maar de default framerate van Skype is vaak lager dan de webcam, ik dacht 15 FPS.

Maar ik heb een HD User Facing (30 FPS).

[Voor 26% gewijzigd door JKL-NL op 17-06-2020 12:17]

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-06 22:42

De Nelis

en anders maar niet...

JKL-NL schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:15:
@De Nelis klopt, maar de default framerate van Skype is vaak lager dan de webcam.
Ok, de apps zijn vrij beperkt qua instellen, dus ik denk at je het het beste de desktop versie kunt installeren en de xml aanpassing uitvoeren. Houd er wel rekening mee dat Skype (blijkbaar) max. 30 fps zal weergeven.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• JKL-NL
Helaas kom ik er net achter dat het sinds versie 8 van Skype for desktop niet meer mogelijk is om dat XML-bestand te bewerken...

Ik zie wel een JSON-bestand, maar daar zijn geen diepgaande instellingen te vinden.

Iemand verder nog suggesties?

[Voor 11% gewijzigd door JKL-NL op 17-06-2020 15:39]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True