Opzoek naar een netwerk oplossing voor video monteren.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descone
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 31-12-2024
Hi,

Ik ben nieuw hier dus ik zal me even kort voorstellen. Ik heb een eigen videoproductie bedrijf waarbij we ons vooral richten op event video zoals aftermovies, trailers en ticket-sale videos. Ik ben opzoek naar een netwerk oplossing voor het benaderen van mij SSD's op afstand wanneer ik vanaf thuis of op locatie werk.

Hieronder mijn vraag wat uitgebreider:
Vanwege de vele TB's aan content waar we mee werken en de diverse projecten die door elkaar heenlopen heb ik 16TB aan SSD's ingebouwd in mijn PC (4X 4TB Samsung QVO). Uiteraard draait m'n Windows zelf op een M2. Op kantoor is alles eigenlijk prima geregeld, we kunnen met meerdere PC's over het lokale netwerk tegelijk werken op redelijke snelheid vanaf de SSD's die in mijn PC gebouwd zitten. Echter komt het vaak voor dat ik thuis een edit moet aanpassen, of dat wanneer we op locatie zijn ik bij bestanden moet kunnen die ik niet bij me heb.

Teamviewer, Parsec en andere programma's is geen oplossing meer, want dit doet de workflow niet bepaald ten goede. Ik wil echt deze SSD's via explorer kunnen benaderen. Is er dus een mogelijkheid om deze via een VPN te benaderen en wat heb ik hier voor nodig?

Ik ben helaas niet echt thuis in de netwerk gerelateerde mogelijkheden, maar wanneer iemand hiervoor een oplossing weet zou ik me hier graag in verdiepen! Ik wil er nog even bij vermelden dat ik dus op Windows werk en ik bereid ben (mocht het nodig zijn) betaalde hardware of software hiervoor aan te schaffen. Het moet namelijk gewoon betrouwbaar en goed werken.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 00:21
Met VPN is dit prima te doen, wat heb je aan hardware op kantoor (firewall ?) waar je eventueel mee aan de slag kan gaan die dit ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:32
Als je al een licentie voor Teamviewer hebt kun je gebruik maken van Teamviewer VPN om te kijken of het bevalt.
Je bent natuurlijk wel afhankelijk van de snelheid en latency van de internetverbinding van je kantoor en waar je op dat moment bent. Het voordeel dat het SSD's zijn is compleet verdwenen.

Wat zijn deze internetsnelheden? Want dat heeft veel invloed op apparatuur/software.
Want bijvoorbeeld met een 100/100 verbinding kun je effectief ongeveer 10 GB per kwartier kopieren.

Welke Windows versie zitten je SSD's in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:18
Een "edit" aanpassen over VPN ? Gaan langs geen kanten vooruit gaan denk ik...
Een "thin client" oplossing dus scherm overnemen van een "krachtpatser" op kantoor is de enige goede manier denk ik ... alle andere oplossing zullen pakken trager zijn...

Je kan in combinatie natuurlijk wel de SSD's in "Explorer" gebruiken, maar wat hoop je hiermee te realiseren ? Even wat video-content van 20Gbytes copieren naar je thuis-PC ?

[ Voor 26% gewijzigd door jvanhambelgium op 17-06-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:21
jeroen3 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:21:
Als je al een licentie voor Teamviewer hebt kun je gebruik maken van Teamviewer VPN om te kijken of het bevalt.
Zo niet, dan zou ik Tailscale proberen. Dat biedt een doodsimpele manier om twee machines dmv. Wireguard te verbinden. Vervolgens zou je (als de Windows Firewall juist is ingesteld) gewoon shares moeten kunnen benaderen.

Of bruikbaar is gezien het doel is inderdaad de vraag, maar als je met een van deze oplossingen binnen 5 minuten een VPN-verbinding in elkaar klikt kun je het beter gewoon proberen en zien waar het schip strandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vpn server gebruiken voor de veilige verbinding naar kantoor en dan gewoon RDP gebruiken. Bedenk wel dat even bestanden up of downloaden tijdrovend is bij grote bestanden.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1