Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[bug][fp&forum] links selecteren in chrome werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• DrBreakalot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11:03
Wanneer ik een stuk tekst probeer te selecteren en kopiëren met een link erin, wordt de link niet meegeselecteerd. Na kopiëren en plakken blijkt dat de tekst van de link ook niet op het klembord terecht komt:
Onder meer Bloomberg dat een bron die bekend

Pixel 3, Android 10 met 5 juni security update
Chrome 83.0.4103.106

[Voor 3% gewijzigd door DrBreakalot op 17-06-2020 10:08]

• ACM
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Werkt dit alleen bij Tweakers niet?

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

• DrBreakalot
Bij andere websites (nos, reddit, google) kan ik gewoon linktekst selecteren en kopiëren

• ACM
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het is inderdaad vreemd, ik zag het ook al.

Nou is het wel zo dat wij overal 'rel=noopener', ivm beveiliging bij openen in nieuw venster, op hebben en iig de nos niet. Maar ook op een andere pagina - na lang zoeken gevonden - die rel=noopener had, kon ik e.e.a. selecteren.

Toch lijkt me dit een issue met Chrome te zijn, omdat wij vziw geen enkele controle hebben over copy&paste-gedrag van de browser (en we dan sowieso niet dit gedrag zouden doen) :/

Mocht iemand daar anders over denken, dan hoor ik graag de oorzaak en/of oplossing :)

[edit]
Lijkt er trouwens op dat het meer een probleem in Android is; in oudere versies gaat het ook mis, in Firefox en Samsung Browser ook.
Maar waarom??

[Voor 12% gewijzigd door ACM op 17-06-2020 15:00]

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

• DrBreakalot
Hetzelfde gedrag treedt op andere websites op bij een
code:
1
<input type="submit">
en
code:
1
<input type="button">
. Die zijn ook niet selecteerbaar.

• Bas170
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20:30

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Even getest op mijn Xiaomi Mi 9T Pro:

Het lijkt alsof de link niet geselecteerd wordt, maar als je naar de onderste balk kijkt (dat is een zoekvenster wat bij mij automatisch opent als ik iets selecteer), staat hij daar wel in vermeld.

Het is dus vooral een visuele bug :)

PSN: Bas170 | Hier had wat nuttigs kunnen staan

• DrBreakalot
Hij staat bij mij inderdaad wel onderin, maar hij wordt niet meegekopiëerd.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True