Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Stereo receiver gezocht, opvolger voor R-S202D

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Paul!
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 20:11
Ik zoek een?
Om onze speakers (teufel ultima 40) in de woonkamer te kunnen gebruiken ben ik op zoek naar een nieuwe stereo receiver. Ik had tot voor kort een Yamaha R-S202D die aan mijn eisen voldeed, echter heb ik tot drie keer toe het toestel opgestuurd omdat ik de radiozenders steeds opnieuw moest instellen. Uiteindelijk heb ik mijn geld retour gekregen en ben ik dus opzoek naar een alternatief.
Eisen:
- 2.0 systeem
- Bluetooth
- FM-radio
- Voldoende vermogen voor de Teufel-speakers

Optioneel:
- Airplay
- DAB+
- Internet radio

Wat is je budget?
Ik heb 200 euro teruggekregen voor de Yamaha, daar wil ik nog wel wat (100 euro) bijleggen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Radio te luisteren
TV er op aan te sluiten (analoge aansluiting, niet via HDMI)
Bluetooth audio af te spelen (iPhone, iPad, Nokia)

Wat heb je zelf al gevonden?
Hoewel ik zeer tevreden ben over de afwikkeling van de problemen met Yamaha, misschien toch maar voor een ander merk kiezen.
In mijn zoektocht kwam ik onder andere de Pioneer SX-10AE-S en Onkyo TX-8220-S tegen. Die laatste staat hier voor 280 euro aangeboden, maar op andere sites kost die +/- 400 euro.
Zijn dit goede toestellen, of zijn er betere alternatieven?

Welke vragen heb je hier nog over?
/

Beste antwoord (via Paul! op 19-06-2020 15:58)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In jouw budgetklasse is er kwalitatief weinig verschil. Dat geldt zowel voor stereo als home cinema apparatuur. Voor de stereoklasse betaal je echter relatief wat meer en het heeft standaard minder opties. Mijn advies is dan ook je pijlen te richten op een home cinema receiver. Die doen alles wat je wilt en meer.
Vermogen maakt hier niks uit, je kunt in principe alles op alles aansluiten. Zie ook de FAQ, daar staat het in uitgelegd. Ze hebben een gevoeligheid van 87dB dus relatief makkelijk aan te sturen.

TL;DR: gewoon het meeste bang for buck kopen, en dat vindt je bij de home cinema receivers. Al denk ik wel dat je budget iets omhoog zal moeten.

Vraag me trouwens wel af waar de "eis" vandaan komt dat je je TV analoog aan wilt sluiten. Oude TV wellicht? :) Als je daar aan vasthoudt is die eis denk ik harder dan bijvoorbeeld bluetooth. Dat kun je namelijk ook met een losse BT receiver oplossen, een analoge aansluiting extra op je receiver is lastiger / duurder.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

In jouw budgetklasse is er kwalitatief weinig verschil. Dat geldt zowel voor stereo als home cinema apparatuur. Voor de stereoklasse betaal je echter relatief wat meer en het heeft standaard minder opties. Mijn advies is dan ook je pijlen te richten op een home cinema receiver. Die doen alles wat je wilt en meer.
Vermogen maakt hier niks uit, je kunt in principe alles op alles aansluiten. Zie ook de FAQ, daar staat het in uitgelegd. Ze hebben een gevoeligheid van 87dB dus relatief makkelijk aan te sturen.

TL;DR: gewoon het meeste bang for buck kopen, en dat vindt je bij de home cinema receivers. Al denk ik wel dat je budget iets omhoog zal moeten.

Vraag me trouwens wel af waar de "eis" vandaan komt dat je je TV analoog aan wilt sluiten. Oude TV wellicht? :) Als je daar aan vasthoudt is die eis denk ik harder dan bijvoorbeeld bluetooth. Dat kun je namelijk ook met een losse BT receiver oplossen, een analoge aansluiting extra op je receiver is lastiger / duurder.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 06:48
Veel Tv's hebben een digitale uitgang (optisch of ook wel coax) die je op een digitale ingang van de meeste moderne receivers kan aan sluiten , en als die er niet opzit kun je voor een paar tientjes een dac vinden die dat doet en op de analoge ingang past van receivers.
Waarom FM radio? Internet radio via bijvoorbeeld Tune in is vaak net zo goed en veel meer keuze in stations.

[Voor 9% gewijzigd door martyw op 17-06-2020 12:37]

• Paul!
Dank voor de reacties. Het is inderdaad een wat oudere (lcd) tv.

Ik ben op zoek gegaan naar home cinema receivers en kwam in de categorie 300-400 euro de volgende modellen tegen:
  • Yamaha RX-V485
  • Denon AVR-X1600H
Die zijn volgens mij voorzien van internetradio, waardoor DAB+ minder belangrijk is.
Bluetooth hebben ze ook beide.

Zijn er nog redenen te bedenken om deze modellen wel/niet te kiezen? En waarom?
Of zijn er nog andere modellen die ook interessant kunnen zijn?

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 06:48
Als je het bij stereo houdt en geen home cinema plannen hebt is de Pricewatch: Yamaha R-N303D ook een prima keus, maar wel Yamaha.....

[Voor 40% gewijzigd door martyw op 18-06-2020 07:26]

• The Eagle

The Eagle

Kijk ook bij hun broertjes en zusjes van Pioneer, Onkyo, Marantz en evt Sony. Overigens is Pioneer tegenwoordig van Onkyo en zijn Denon en Marantz intern ook vrijwel gelijk.
Zoals al aangegeven: kijk naar de opties die er op zitten. Het grootste verschil zal vermoedelijk zitten in aantal aansluitingen en de uitgebreidheid van het inregelsysteem (audyssey, mcacc etc). Dat inregelsysteem regelt de boel af op de ruimte, dat mis je bij een stereo receiver sowieso.

• caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:11
Je kan ook kijken naar een goede tweedehands bij een betrouwbare winkel?
Heb je vaak ook garantie en veel meer ‘bang for the buck’

• Paul!
Ben gisteren bij een winkel geweest voor advies en heb de eerder genoemde Denon aangeschaft. Die doet alles (en meer) wat ik graag wilde.

Hoewel ik niet ontevreden was over mijn Yamaha is dit toch wel een stapje extra qua mogelijkheden en geluidskwaliteit.
Bedankt voor de adviezen.

• The Eagle

The Eagle

Graag gedaan :)
Voor je vragen stelt over hoe dat ding werkt: handleiding is een telefoonboek, maar lees hem. Draai de setup en regel Audyssey goed in. Ja, ook met maar twee speakers.
Voor echte in depth info en verklaringen: zoek batpigworld op :)

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True