Toon posts:

chello internet en een zyxel prestige 310 router

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb via chello(a2000) een internet aansluiting. Heb 3 pc's en die hebben altijd naar behoren gedraait in een netwerk met een hub er tussen. nu was het lastig dat telkens als m'n broer het internet op wou dat mijn pc(server) aan moest staan. dus heb ik een zyxel prestige310 dsl/cable router aangeschaft. Na dagen prutsen had ik eindelijk verbinding met internet. gister een nieuwe firmware update gedaan (firmware v3.23(M.01) 29/03/2001) en gooit de instellingen terug op default. Toen begon de elende. kreeg na het herplaatsen van het mac adres (dat bij chello geregistreerd staat als zijnde voor m'n internet aansluiting)in de router op geen een pc meer internet.
instellingen aagepast. Maar niks helpt. er
zitten zoveel instellingen op dat ding. wie kan mij duidelijk beschrijven wat ik zoal in moet stellen ?? die config tools en internet wizzards werken ook niet zoals het moet (of ik heb wat fout gedaan, maar heb al verscheidende keren de default config herladen en op nieuw begonnen met configureren.
nu maar eenvoudig via 1pc en 3com netwerk kaartje gaan internetten, maar dat is ook niet alles.

mvg,
wibo

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
chello sucks !

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
vanmiddag lag het er ook al weer uit !! :(:(

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:23
Op dinsdag 07 augustus 2001 19:53 schreef MysteryTweaker het volgende:
chello sucks !
niet waar

Verwijderd

Topicstarter
of het nou wel of niet sucks
zo kan ik m'n router niet configureren.

• Michel Holtkamp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-04-2023
Ik heb ook chello, en heb er ook een routertje tussen geplaatst. Echter, ik heb niet niet MAC adres gekloont, en dat werkt prima! Ik zou proberen de default instellingen weer te laden en hem zo in te pluggen, misschien dat het dan weer werkt.

Bovendien moet je ervoor zorgen dat je pc's geconfigureerd staan op DHCP.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Dit is ook voor het eerst dat ik hoor dat je bij chello vastzit aan het MAC adres van je netwerkkaart...ik heb er NOOIT problemen mee gehad.

Geef mij maar een Warsteiner.

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

mac adres staat ook niet vast bij sjello alleen het mac adres van het kabel modem alhoewel ik dat ook betwijfel, zolang je je nic maar vrijgeeft voordat je er een andere nic aanhangt gaat het goed.
Vraagje waarom firmware updaten als alles werkt???

Magneet

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Verwijderd

Je zit bij chello ook niet vast aan een MAC-adres. Stel dat je netwerkkaart kapot gaat. moet jer wel een nieuwe in kunnen zetten. (deze heeft nl. altijd een ander MAC-adres).
Dus gewoon het oude MAC-adres van de router houden.

Verwijderd

Topicstarter
als ik een ander netwerk kaartje gebruik dan de gene die gelevert is door a2000 dan werkt het gewoon niet.
mocht ie stuk gaan om een of andere reden.
zou ik chello moeten bellen en doorgeven wat mac adres is.
maar even teer zake. zelfs met de default instelling krijg ik het niet voor me kaar.
en heb op elke pc de netwerk instellingen (ip,dns, enz enz) allemaal uit of autmatisch staan. de netwerk kaartjeszelf zien wel de router als dhcp server. :'(

Verwijderd

als je nu eens je oude situatie exact herstelt (of is dat nu al zo?) en dan het modem vrijgeeft, dan pas de router er weer tusse, zou het dan lukken???
Wat ik overigens niet begrijp: je koopt een nieuwe router, het werkt en dan meteen nieuwe firmware erop? Wat had je willen bereiken, daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Verwijderd

Topicstarter
dat helpt ook niks.
vanmorgen weer de standaard configuratie geladen maar doet niks.
als ik m'n netwerk kaart die m'n isp geleverd hebt. gebruik via de router en ik draai het internet config wizzard en die zegt na configuratie alles goed geconfigureerd is en dat ik zo het internet op kan maar dus niks}:O

Verwijderd

Dus als je de door Chello geleverde kaart gebruikt, werkt het dus ook niet?

Oplossing:
Bel Chello op, dat je kaart kapot is en je niet meer kunt inloggen, ze geven je een nieuwe kaart. Je neemt het MAC adres over op je router, en klaar........ ;)

Verwijderd

1. Herstel de oude situatie. Wat je al gedaan heb.

2. Ga naar uitvoeren/run type winipcfg in
3. Druk op alle vrijgeven
4. druk op vernieuwen
5. Als het goed is moet je nu weer verbinding krijgen.

(dit is voor de andere kablemodem dan com21.
Ben de naam ff kwijt en heb geen zin om te gaan kijken ;-). Deze laat het mac adres van je nic in zijn geheugen en maakt alleen verbinding met deze mac )

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zonet ff via internet de oude firmaware opgehaald (2.51) en die samen met de standaard config tool ggeupload in de router. toen kon ik na hetmac adres te clonen in de router wel het internet op.
zit dus een verschil in firmware 2.51 en 3.23
hebde config file nu weg geschreven en gaat nu maar stap voor stap uopgraden.
gooi er eerst fw 3.21 in en configureren en dan wel weer met 3.23. ken nu altijd terug naar versie 2.51 :7
Pagina: 1