Samsung Q90R geen geluid meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeon
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-11-2023
ik zit met een raar probleem.
Gisteren was ik tv aan het kijken op men LG C8 tv samen met de Q90R via HDMI ARC. Er was geen enkel probleem ik start Netflix op nog steeds geluid. Ik ben toen even 5 min even in de keuken bezig geweest en kom terug om een serie te starten. Toen opeens geen geluid meer uit de soundbar.

Ik vermoed geen kabel probleem omdat de soundbar nog wel gewoon reageerd als ik de tv harder of zachter doen of de tv aan of uit doe dan doet de sounbar dit ook. Ik heb de soundbar een reset gegeven dit werkte niet, ook heb ik vanacht de stroom er van af gehaald hopende dat dit wellicht een harde reset zou geven maar dit werkte ook niet. Ook heb ik alle andere apparaten die aan de tv hangen af gekoppeld een ps4 en een aliexpress media boxje, maar helaas nog steeds geen geluid.

De soundbar geeft D.IN aan ipv TVARC

Iemand enige idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 13:47
Verkeerde input? D.IN klinkt alsof een optische ingang staat geselecteerd. Al in de handleiding gekeken?

Update: de oplossing staat letterlijk in de handleiding op bladzijde 9, onderaan de pagina.

[ Voor 31% gewijzigd door mcsluis op 17-06-2020 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeon
mcsluis schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 07:40:
Verkeerde input? D.IN klinkt alsof een optische ingang staat geselecteerd. Al in de handleiding gekeken?

Update: de oplossing staat letterlijk in de handleiding op bladzijde 9, onderaan de pagina.
Heb je wellicht hier een foto van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

MrLeon schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 07:47:
[...]

Heb je wellicht hier een foto van?
Dat gaat wel een beetje ver denk je niet. Sla zelf de handleiding even open, danwel google hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAUaPawv2Vbys5tiCJ2mwQVcwlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fi2oO0Hus9MvrQlcMcy6K5pM.jpg?f=fotoalbum_large

Dit al geprobeerd gister avond geen resultaat helaas.

[ Voor 31% gewijzigd door MrLeon op 17-06-2020 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 13:47
Staat ARC nog wel ingeschakeld op de TV? Juiste HDMI poort?
Geven andere apparaten wel geluid op de soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeon
Mag op slot!

Bleek toch een kabel probleem te zijn, andere HDMI kabel er in gedaan en weer geluid.
Pagina: 1