Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Fritzbox 7490 combinaties netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sugarcool6
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21:59
Ik heb op mijn fritzbox 7490, 4 lanpoorten. De 4e lanpoort is voor een kleine netwerk splitter waar drie kabels inzitten, twee voor tv boven en beneden, een voor utp kabel internet zolder Ivm stabiliteit tov de WiFi die in de rest van de woning wel optimaal werkt, zolder dus niet.
Maar er lijkt toch wat vertraging te zijn op de utp voor de zolder. Moet deze soms teveel bandbreedte delen met de tv?
Als ik de kabel niet op de splitter aansluit maar op een van de fritzbox lanpoorten dan heb ik geen internetverbinding. Staan er Lan poorten (2 en 3 ) ‘uit’ want het werkt wel als ik hem aansluit op de splitter die op lanpoort 4 staat. Op poort 1 zit de glasvezelverbinding (Oranje kabel)

Alle reacties

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08-04 10:01
Kans dat je kabel gewoon stuk is en je switch net wat harder probeert er toch wat van te maken dan de fritzbox. Kijk even of je kan zien wat je computer zegt over de ethernet snelheid; dat zou 100Mbit kunnen zijn of 1Gbit.

Tweede reden kan zijn dat je TV gebruik maakt van broadcasts en dan zal je in sommige gevallen inderdaad een wat minder lekkere verbinding hebben voor andere apparaten afhankelijk van hoe je hardware en software met zo'n bombardement aan streams om gaat.

• Lieftalig
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 04-05 11:04

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Kan diverse oorzaken hebben.
  1. Kabel (vervang kabel)
  2. Beperkte ethernet poort in apparaat
  3. TV die teveel bandbreedte afpakt (Te testen door beide in een eigen poort te plaatsen)
DIt zelf laatst ook gehad. Bleek uiteindelijk dat mijn hardware prima was, maar de configuratie niet juist was.
Heb de driver uiteindelijk geupdate, waarna hij van 100 Mbit naar 1Gbit wijzigde.

Deze instelling kan je controleren via:
  • Configuratiescherm
  • Netwerk en internet
  • Netwerkcentrum
  • Ethernet
  • Snelheid

Werkzaam bij: Cybersecurity en IT Beheer, FIRST. en Love: Treinkaartjes

• ewoutw
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12-06 21:09
Hoi @sugarcool6.
Die vertraging kan verschillende oorzaken hebben. Ervaar je die vertraging altijd? of juist als je ook TV kijkt of iets anders aan het doen bent?

Ik begrijp niet helemaal waarom lan2 en 3 uit staan. Wat gebeurd er als je die weer aanzet en hem daar in steekt? Verder heb je voor TV ongeveer 8Mbps nodig per TV (alleen als die aanstaat) Wat is je internet snelheid?

• sugarcool6
Bedankt voor jullie reacties,

Even reactie op EWOUTW,

Ik heb dus die Fritzbox die vier LAN-poorten heeft en drie andere voor telefoonverbindingen etc.
De 1e poort is voor de oranje glasvezelkabel en de 4e heb ik een kabel die naar een netgear switch
loopt.
Daarop aangesloten zitten twee kabels voor TV, één voor boven, één voor beneden.
En de UTP voor mijn zolderinternetverbinding is de derde op die switch.
Dit betekent dus voor de Fritzbox dat poort 1 en 4 in gebruik zijn, de twee middelste niet.
Omdat ik de UTP een paar keer uitprobeerde op die andere twee Lan's (2 en 3) zag ik dat er geen
internetverbinding was. Daarom dacht ik het maakt toch niet echt uit op welke lanpoort het zit, dus
waarom werkt wel alles via de switch op poort 4 maar niet individueel op 2 en 3?

Ik kreeg een ingeving (ben echter geen expert op dit gebied van Modems etc.) en dacht misschien is
er een instelling op het apparaat die zodanig is dat die twee poorten 'uit' staan, geblokkeerd.
Dan is dat ook weer op te heffen.
Mijn redenering was, alles werkt op één lanpoort (4) waar de netgear switch op aangesloten is.
dus misschien is dat teveel en werkt het vertragend.

Het 'uit' staan van 2 en 3 lanpoort van de Fritzbox weet ik niet zeker, het is maar een ingeving van mij
omdat de netwerk kabel niets doet als die daarin wordt gestoken. Ik heb ze niet uitgezet en weet ook
niet hoe ze 'aan' te zetten. Dit is ook de reden voor mijn vragen omtrent dit onderwerp.

• guido66
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19:37
De poorten kunnen niet aan of uit gezet worden, wel op lage of hoge snelheid, uiteraard via de webinterface van de Fritzbox. Poort 4 kan in gast toegang gezet worden.

[Voor 14% gewijzigd door guido66 op 18-06-2020 22:05]

Polestar 2 - Fiat 500e(USA) - Zappi v2 - 7250Wp SMA - 5850Wp Enphase

• sugarcool6
Vreemd waarom werkt er dan niets op poort 2 en 3?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True