Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Cor19
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 23:20
Hallo allemaal,

Ik ben sinds twee weken in het bezit van de 58pus7304 maar wat mij opvalt is dat als er veel beweging op het scherm is dat het beeld dan op die plekken onduidelijk wordt (blokjes). Dit gebeurt als ik via Netflix kijk of via een eigen film. Bij Netflix heb ik de uhd abonnement en mijn internetsnelheid is goed. Het is net of de processor het niet kan bijhouden. Dit had je volgens mij ook vroeger bij DIVX bestanden.
...

Het toestel heeft de laatste update gehad en ik heb ook de Netflix app geupdated.
...

Ik heb contact gehad met Philips en deze adviseerde mij om verschillende Motion stijlen te proberen. Maar dit alles zonder resultaat.

Heeft iemand hier ervaringen mee? En wat belangrijker is weet iemand misschien een oplossing?

Al vast hartelijk dank voor de moeite.

Met vriendelijke groet,
Cor
...

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FuaZe
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 12:24
Pfoe, wellicht de "game modus" proberen.

Hierbij wordt veel van de beeldbewerking geskipt om een snellere doorvoer te krijgen en werkt in theorie juist heel goed met snel veranderende beelden.

Zit de TV aan WiFi of ethernet aangesloten?

• Cor19
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 23:20
Beste FuaZe,

Bedankt voor je bericht. De tv is bekabeld aangesloten. Ik ga morgen de game modus proberen.

• flo89
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 07-06 11:05
Goedemiddag,

Is dit probleem inmiddels verholpen. Ik heb namelijk de zelfde issues.

• FuaZe
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 12:24
flo89 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:11:
Goedemiddag,

Is dit probleem inmiddels verholpen. Ik heb namelijk de zelfde issues.
Pfoe, als dit bij meerdere mensen een probleem is, zou ik toch bij de winkel eens navraag gaan doen.

Als je 'm nog kunt ruilen/retourneren is dat een optie, dalijk wellicht niet meer.

Als het al een oudere TV is, kun je overwegen om een externe mediaspeler te gebruiken, zoals een chromecast ultra, of NVidia Shield TV.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Dit kan ook gewoon veroorzaakt worden door te lage bitrate (aangezien de bitrate van Netflix is teruggeschroefd best aannemelijk) en het beter zien daarvan door een grotere(?) tv.

Bonus video: een andere vaak geziene 'klacht'

[Voor 20% gewijzigd door apis29 op 26-07-2020 01:42]

• charleychui
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
Op het AVS forum staat, dat je beter gebruik kan maken van de WiFi mogelijkheid, omdat de LAN aansluiting van de tv beperkt is tot 100mb.
Theoretisch kan je met een 5G router boven de 200mb snelheid halen, dus misschien eerst eens uitproberen!

charleyr

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:43
charleychui schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:55:
Op het AVS forum staat, dat je beter gebruik kan maken van de WiFi mogelijkheid, omdat de LAN aansluiting van de tv beperkt is tot 100mb.
Theoretisch kan je met een 5G router boven de 200mb snelheid halen, dus misschien eerst eens uitproberen!
Dit is flauwekul

Netflix komt nooit boven de 100mbit uit

Maar het heeft volgens mij wel met Netflix te maken

Probeer eens een blu-ray of zo

Acties:
  • +2Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
Ik heb inmiddels de 58PUS7304 binnen.
Netflix UHDR / 4K getest, zowel via mijn Ziggo Next box als via de Android TV App.
Speelt vloeiend af. zonder enige onderbreking of atifacts etc.

Ik heb tevens een test gedaan met UHDR bestanden afspelen via mijn gigabit netwerk.
Via de LAN aansluiting, is dit schokkerig, dat terwijl ik een gigabit netwerk heb en CAT6 kabels gebruik.
Wat blijkt, de LAN aansluiting van de tv is maar 100mb.
Theoretisch moet dit voldoende zijn, maar in de praktijk dus niet.
Oplossing:
1. Gebruik de WLAN maar dan wel verbinden met een 5G kanaal.
2. Gebruik een Usb 3.0 ethernet adapter en sluit deze aan op de 3.0 usb poort, (zijkant tv)
De laatste optie heb ik zelf in gebruik en haal makkelijk 175 mb en de UHDR/4K bestanden spelen vloeiend af

Probeer anders een andere utp kabel, (cat6) want hier zit ook verschil in

charleyr

• pvtonger
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14:57
Ik heb nu een half jaar de 70" versie van deze TV en ik kan af en toe wel huilen van hoe slecht het beeld wel niet is. Color bending zie je bijna overal, maar vooral in de donkere gedeeltes. Ook snelle bewegingen leveren regelmatig artefacten op.

Ik kijk vooral UHD content via een Apple TV 4K (wordt binnenkort vervangen door een NVidia Shield) en alle optimalisaties staan uit. Ik heb de instellingen van AVS forum overgenomen. Ik zou de 70" in ieder geval niet nemen, mocht iemand dat van plan zijn.

Verder gebruik ik een Logitech Harmony remote. Tot de update van eind 2020 kon ik daarmee van source wisselen: dat is onderdeel van een activiteit. Maar nu werkt het niet meer en moet ik handmatig wisselen van source op de harmony. Dus dan is het hebben van die remote al bijna geen voordeel meer tov de standaard remote.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True