Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Mike-Smit
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-12-2022
Hallo iedereen,

Ik ben redelijk nieuw met Gaming PC's, in December wil ik mijn nieuwe Gaming PC aanschaffen. met een budget van circa 2500 zonder monitor.

Ik zit nu op een belangrijk knelpunt en dat is het moederbord. Ik wil namelijk dit er allemaal in (exclusief ramsticks van 32 gb)

- Corsair Force MP600 1TB
- Samsung 860 QVO 2TB
- RTX 2080 Super
- AMD Ryzen 9 3900X Boxed

Bij de Corsair Force MP600 TB staat vermeldt dat de ssd een PCI Express 4.0 x4 interface heeft.

Mijn eerste vraag is dan ook of deze kunnen worden aangesloten op een x4 x8 etc....?

Idem dito voor de Samsung 860 QVO (SATA 600), of heeft dit een aparte aansluiting?

Met deze set-up, hoeveel koeling is hier vereiste en wellicht liquid koeling?

Heb ik een mid-tower of een full-tower nodig? i.v.m met het moederbord. en ik zou graag willen weten welk moederbord jullie aanbevelen bij mijn hopelijk toekomstige set-up.

Mijn eindstreven is om op ultra of minstens high Red Dead Redemption 2 te kunnen spelen op 1440p.

Sorry voor de vele vragen maar ik ben heel nieuwsgierig naar jullie antwoorden :)

...

[ Voor 0% gewijzigd door Mike-Smit op 16-06-2020 20:28 . Reden: taalfout ]

Beste antwoord (via Mike-Smit op 08-07-2020 22:58)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Mike-Smit Ga zelf eens uitzoeken of het überhaupt nut heeft om een PCI-e 4.0 SSD te kopen en moederbord met deze optie. 5700XT presteert die beter op een X570 bordje, dan op een B450 ?
Bestaat je gebruik niet uit zgn zware taken als 4K videobewerken, is een snelle NVMe PCI-e ssd al niet nodig.
Verder zou ik kijken naar 1TB SSD als pricewatch: XPG SX8200 Pro 1TB